• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Skumbomb

Omega
Tack för input. Sorry om denna frÄga inte hörde hemma i trÄden. Tanken var att Àven fÄ era reflektioner kring ETA 2824 eller vad det nu Àr som tickar i denna och klockans kvalitet i övrigt. Jag har inte haft en Breitling förut sÄ..
 

jh742

Omega
Fick denna idag! VÀldigt nöjd, extra glad efter att varit knockad av covid i 2 veckor! Mycket klocka för pengarna i Breitling! Funderar pÄ att köpa till lÀnk, Àr det nÄgon som vet vad modellen till denna Superocean 42 heter?
E6FD6F29-0DD4-4CDB-AE82-B9C004330302.jpeg
 

DrDre

Patek
Tack för input. Sorry om denna frÄga inte hörde hemma i trÄden. Tanken var att Àven fÄ era reflektioner kring ETA 2824 eller vad det nu Àr som tickar i denna och klockans kvalitet i övrigt. Jag har inte haft en Breitling förut sÄ..

Jag vill minnas att urverket i just den modellen bygger pÄ ett ETA 2892. IMHO finns det tre urverk som Àr outstanding för dagliga beaters, ETA 2892, 2824 och Rolex 3135. De Àr sÄ oerhört beprövade och har över en lÄng tid visat sig pÄlitliga och tÄliga. Mao, urverket Àr inte nÄgot du behöver oroa dig det minsta över. Boett och övriga delar pÄ klockan frÄn Breitling hÄller hög kvalitet. SÄ slutsatsen Àr att det Àr en klocka som gott och vÀl tÄl daglig anvÀndning utan nÄgra som helst problem.
 
Hej pÄ er brattenördar!
Jag har varit sugen pÄ en blackbird en lÀngre tid och nu har det kommit upp en begagnad hÀr.

Det framgÄr att den saktar sig 20 sekunder om dagen sÄ jag antar att det Àr dags för service?
Ringde Nymans ur och frÄgade lite. Enligt dem Àr serviceintervallet 5 Är och en service kostar runt 5000 kr. Listpris för en ny Àr ca 48k. Vad tror ni man skulle fÄ en ny för i butik? -20%?

Att köpa en beg för 27k och sedan serva för 5k landar ju pÄ 32k samt att armbandet tydligen Àr slitet, dÀr Àr det sÀkert 1-2k till. SÀg att man kan pruta 20% i butik sÄ landar en ny pÄ 38k. DÄ kÀnns det ju nÀstan bÀttre med en ny. Iofs vet jag inte hur lÄgt sÀljaren Àr beredd att gÄ men normalt inte mer Àn nÄgon tusing enligt mina erfarenheter hÀr.

Vad sÀger panelen?

Nu Àr jag ingen expert. Men skulle tipsa om att kolla lite pÄ Chrono24, om det Àr sÄ att de finns nÄgra trygga handlare dÀr som har den till bra pris. Sökte lite snabbt och hittade helt nya för mellan 35 och 37 000. Möjligt att det finns lite prutmÄn dÀr.
Nu vet jag att det finns lite delade meningar kring Chrono24, men om priset i jÀmförelse med AD i Sverige Àr mÀrkbart bÀttre kan det vara vÀrt :)
Jag bestÀllde en Superocean dÀrifrÄn, via en handlare som heter Spazio21 och det var inga problem alls. De skickade dessutom frÄn en AD i Italien.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Tack för input. Sorry om denna frÄga inte hörde hemma i trÄden. Tanken var att Àven fÄ era reflektioner kring ETA 2824 eller vad det nu Àr som tickar i denna och klockans kvalitet i övrigt. Jag har inte haft en Breitling förut sÄ..
- Kvaliteten Ă€r mycket bra och urverket Ă€r en av klockvĂ€rldens bĂ€sta ”arbetshĂ€star” (tycker jag).
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Nu Àr jag ingen expert. Men skulle tipsa om att kolla lite pÄ Chrono24, om det Àr sÄ att de finns nÄgra trygga handlare dÀr som har den till bra pris. Sökte lite snabbt och hittade helt nya för mellan 35 och 37 000. Möjligt att det finns lite prutmÄn dÀr.
Nu vet jag att det finns lite delade meningar kring Chrono24, men om priset i jÀmförelse med AD i Sverige Àr mÀrkbart bÀttre kan det vara vÀrt :)
Jag bestÀllde en Superocean dÀrifrÄn, via en handlare som heter Spazio21 och det var inga problem alls. De skickade dessutom frÄn en AD i Italien.
Spazio21 Àr en klassisk grÄhandlare. Dvs sÀljer nya klockor via ADs, i mÄnga fall som du sÀger direkt frÄn AD.

Inga problem att handla frÄn handlare med goda omdömen pÄ c24.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fick denna idag! VÀldigt nöjd, extra glad efter att varit knockad av covid i 2 veckor! Mycket klocka för pengarna i Breitling! Funderar pÄ att köpa till lÀnk, Àr det nÄgon som vet vad modellen till denna Superocean 42 heter?
E6FD6F29-0DD4-4CDB-AE82-B9C004330302.jpeg
Har du köpt frÄn AD sÄ lÀmna tillbaka innan plasten ryker och köp med lÀnk frÄn början. Blir mycket billigare Àn att köpa dyra lÀnkar löst.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
VĂ€ldigt sugen pĂ„ en Ă€ldre chronomat eller superocean II just nu :) ”nĂ€stan” tomt i klocklĂ„dan och vĂ€ldigt sĂ€ker pĂ„ att nĂ€sta blir en bratte :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
LÄter rimligt. Men den nya pro3 ger inget vidare intryck. Den Àr sylvass i kanterna, som att lÀnkarna Àr avsÄgade helt utan finishering.

Upplever den Àven som stel och inte sÄ följsam.
Det Àr de borstade modellerna i stÄl som Àr sylvassa. De blanka stÄl Àr bra med polerade kanter.

Samma sak med nya viklÄsen till gummina. Stor skillnad pÄ borstade och polerade. Hade ett borstat som gjorde att min handled sÄg ut som jag satt och sjÀlvskadade mig med rakblad. OanvÀndbart. Fick fila kanterna runda.

Fattar inte heller vad Breitling hÄller pÄ med gÀllande komforten.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Det Àr de borstade modellerna i stÄl som Àr sylvassa. De blanka stÄl Àr bra med polerade kanter.

Samma sak med nya viklÄsen till gummina. Stor skillnad pÄ borstade och polerade. Hade ett borstat som gjorde att min handled sÄg ut som jag satt och sjÀlvskadade mig med rakblad. OanvÀndbart. Fick fila kanterna runda.

Fattar inte heller vad Breitling hÄller pÄ med gÀllande komforten.
MÀrkligt, dÄ de polerade lÀnkarna Àr grymt fina. Har ett polerat spÀnne till gummit, men borstade det.
 
Spazio21 Àr en klassisk grÄhandlare. Dvs sÀljer nya klockor via ADs, i mÄnga fall som du sÀger direkt frÄn AD.

Inga problem att handla frÄn handlare med goda omdömen pÄ c24.
Exakt sÄ :) Tyckte kontakten gick bra, och de var snabba med att svara om jag hade nÄgra frÄgor. Relativt lÄng leveranstid, men nÀr den vÀl skickats tog det bara nÄgon dag.
 
Topp