• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Leiflicious

Cartier
Om jag inte vill ha en lĂ€nk med bra kvalitet😁 PRO 3 var ju bara skrĂ€p😁
Det Ă€r ju lite circlejerk hĂ€r ocksĂ„. Jag tycker den borstade pro3 kĂ€nns bĂ€ttre pĂ„ sitt sĂ€tt Ă€n den polerade. Kanterna Ă€r vassa för att allt Ă€r vasst, jag tycker den kĂ€nns grymt solid och "exakt" snarare Ă€n obekvĂ€m. Du fĂ„r testa sjĂ€lv om du gillar den feelingen eller ej. Besök en butik och klĂ€m pĂ„ en superocean med lĂ€nk du. SjĂ€lv diggar jag den. Finns ju vissa grejer pĂ„ forumet som Ă€r rĂ€tt och fel, stĂ€mplade index som Ă€r pĂ„ din superocean var ju ocksĂ„ helt oacceptabelt. Även om det ser bra ut och hĂ„ller bra. Har bara varit med om att folk gillat dessa klockor irl men pĂ„ forumet Ă€r det satan sjĂ€lv som tillverkat tavlan. Blir alltid sĂ„ hĂ€r över detaljer som respekterade medlemmar tycker pĂ„ internet. I slutĂ€ndan Ă€r det en smaksak oftast.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Det Ă€r ju lite circlejerk hĂ€r ocksĂ„. Jag tycker den borstade pro3 kĂ€nns bĂ€ttre pĂ„ sitt sĂ€tt Ă€n den polerade. Kanterna Ă€r vassa för att allt Ă€r vasst, jag tycker den kĂ€nns grymt solid och "exakt" snarare Ă€n obekvĂ€m. Du fĂ„r testa sjĂ€lv om du gillar den feelingen eller ej. Besök en butik och klĂ€m pĂ„ en superocean med lĂ€nk du. SjĂ€lv diggar jag den. Finns ju vissa grejer pĂ„ forumet som Ă€r rĂ€tt och fel, stĂ€mplade index som Ă€r pĂ„ din superocean var ju ocksĂ„ helt oacceptabelt. Även om det ser bra ut och hĂ„ller bra. Har bara varit med om att folk gillat dessa klockor irl men pĂ„ forumet Ă€r det satan sjĂ€lv som tillverkat tavlan. Blir alltid sĂ„ hĂ€r över detaljer som respekterade medlemmar tycker pĂ„ internet. I slutĂ€ndan Ă€r det en smaksak oftast.
Allt Àr inte svart eller vitt. Det Àr bara min Äsikt om pro3 lÀnken :)

Jag tycker den hÄller pÄ tok för lÄg nivÄ för en klocka i den hÀr prisklassen.

SjÀlvklart ska man inte lÄta sitt val styras av troll pÄ internet!

StÀmplade index Àr skit samma. SÄ lÀnge tavlan och index Àr estetiskt tilltalande sÄ spelar det ingen roll.

Har inte ens tÀnkt pÄ att de inte Àr applicerade pÄ min SO
 

Leiflicious

Cartier
Allt Àr inte svart eller vitt. Det Àr bara min Äsikt om pro3 lÀnken :)

Jag tycker den hÄller pÄ tok för lÄg nivÄ för en klocka i den hÀr prisklassen.

SjÀlvklart ska man inte lÄta sitt val styras av troll pÄ internet!

StÀmplade index Àr skit samma. SÄ lÀnge tavlan och index Àr estetiskt tilltalande sÄ spelar det ingen roll.

Har inte ens tÀnkt pÄ att de inte Àr applicerade pÄ min SO
Försökte inte kalla er troll, bara nyansera lite. Jag tycker den Àr riktigt nice och att det Àr gött att den Àr vass, kÀnns mer precision Àn ofÀrdigt nÀr jag klÀmmer pÄ den. Visst Àr min polerade mjukare men i mina ögon Àr det inte nödvÀndigtvis bÀttre eller sÀmre, bara annorlunda :) Tycker inte alls att den hÄller lÄg kvalitet förutom att lÄset gÀrna hade fÄtt vara mer pÄkostat. Att det saknar mikrojustering Àr bara pinsamt tex.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Försökte inte kalla er troll, bara nyansera lite. Jag tycker den Àr riktigt nice och att det Àr gött att den Àr vass, kÀnns mer precision Àn ofÀrdigt nÀr jag klÀmmer pÄ den. Visst Àr min polerade mjukare men i mina ögon Àr det inte nödvÀndigtvis bÀttre eller sÀmre, bara annorlunda :) Tycker inte alls att den hÄller lÄg kvalitet förutom att lÄset gÀrna hade fÄtt vara mer pÄkostat. Att det saknar mikrojustering Àr bara pinsamt tex.
Tycker lÀnken till den Tag Heuer Aquaracer jag Àgde tidigare höll högre nivÄ Àn Breitlings och dÄ Àr nÀstan Bratten dubbelt sÄ dyr :(

Nu ska jag fortsÀtta cirkeljerka, ska du hÀnga pÄ @Leiflicious ?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
ApropÄ lÀnkar, alla Breitlings lÀnkar Àr "mindre fina" pÄ grÀnsen till fula. Förutom pilotlÀnken, den Àr grym! :)
 

Acey99

Omega
Pro 3 Àr inte alls skrÀp! DÀremot lite mer "toolig" kÀnsla jÀmfört med ex. pilotlÀnken.
LÀnken kan upplevas lite vass och hÄrd nÀr den Àr helt ny men detta försvinner efter en tids anvÀndning.
LikasÄ kan viklÄset vara lite trögt att öppna i början men detta blir ocksÄ bÀttre efter en tids anvÀndning.
Det enda jag saknar Àr mikrojustering men det saknas ju Àven pÄ pilotlÀnken..

IMG_20210129_145702.jpg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Pro 3 Àr inte alls skrÀp! DÀremot lite mer "toolig" kÀnsla jÀmfört med ex. pilotlÀnken.
LÀnken kan upplevas lite vass och hÄrd nÀr den Àr helt ny men detta försvinner efter en tids anvÀndning.
LikasÄ kan viklÄset vara lite trögt att öppna i början men detta blir ocksÄ bÀttre efter en tids anvÀndning.
Det enda jag saknar Àr mikrojustering men det saknas ju Àven pÄ pilotlÀnken..

IMG_20210129_145702.jpg
PilotlÀnken har mikrojustering
 

jh742

Omega
Det Ă€r ju lite circlejerk hĂ€r ocksĂ„. Jag tycker den borstade pro3 kĂ€nns bĂ€ttre pĂ„ sitt sĂ€tt Ă€n den polerade. Kanterna Ă€r vassa för att allt Ă€r vasst, jag tycker den kĂ€nns grymt solid och "exakt" snarare Ă€n obekvĂ€m. Du fĂ„r testa sjĂ€lv om du gillar den feelingen eller ej. Besök en butik och klĂ€m pĂ„ en superocean med lĂ€nk du. SjĂ€lv diggar jag den. Finns ju vissa grejer pĂ„ forumet som Ă€r rĂ€tt och fel, stĂ€mplade index som Ă€r pĂ„ din superocean var ju ocksĂ„ helt oacceptabelt. Även om det ser bra ut och hĂ„ller bra. Har bara varit med om att folk gillat dessa klockor irl men pĂ„ forumet Ă€r det satan sjĂ€lv som tillverkat tavlan. Blir alltid sĂ„ hĂ€r över detaljer som respekterade medlemmar tycker pĂ„ internet. I slutĂ€ndan Ă€r det en smaksak oftast.
Har varit och klÀmt pÄ lÀnken och i mitt tycke kÀndes den bra! Gillar ocksÄ tavlan med dess index och bryr mig inte ett dugg vad andra tycker!
 

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Vad tycker ni om storleken pÄ Avenger 2 seawolf i förhÄllande till min handled?
GÄr I köptankar:rolleyes:
Älskar urtavlan men osĂ€ker pĂ„ om den blir för krallig.
20201202_164952.jpg
20201202_164948.jpg


20201202_164944.jpg
Det Àr ju en tjock klocka, och det Àr den pÄ allas handleder, annars tycker jag att den sitter bra. Brattar ska ju vara lite bulkiga/blingiga tycker jag. Alternativt finns ju Avenger II GMT med samma tavla men lite nÀttare (43 mm diamanter och 12 mm tjock). En sÄdan har jag sjÀlv, med annan tavla dock.
 
Senast Àndrad:
Topp