• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Liten paketöppning. :)
F2149A59-8DC3-4F1E-B875-690D8AB5F8FF.jpeg

Kan vÀl börja med att sÀga att jag inte Àr jÀtteimponerad av FedEx i Sverige. De lÀmnade paketet pÄ trappan nÀr ingen var hemma. Hade varit lagom kul att börja dra i det om paketet försvann. Statusen Àr fortfarande ej levererad i spÄrningen.
NÄja, nu gick det bra ÀndÄ sÄ:

31935DFC-DFBD-4E59-8927-B9EA1342BEE0.jpeg
53C8EEDB-5462-4D29-A74C-09552A2CB90D.jpeg
14C30113-B5D7-414D-A1ED-F5C178DA7E00.jpeg

Super Chronomat 44!
Riktigt nöjd. Var först inne pÄ Chronomat 42, men prisskillnaden var sÄpass liten att jag tog steget upp till den större modellen. Gillar Àven den keramiska bezeln bÀttre.
Den dĂ€r Ă€r sjukt lĂ€cker, grattis😀

Kan vÀl börja med att sÀga att jag inte Àr jÀtteimponerad av FedEx i Sverige. De lÀmnade paketet pÄ trappan nÀr ingen var hemma. Hade varit lagom kul att börja dra i det om paketet försvann. Statusen Àr fortfarande ej levererad i spÄrningen.

Super Chronomat 44!
Riktigt nöjd. Var först inne pÄ Chronomat 42, men prisskillnaden var sÄpass liten att jag tog steget upp till den större modellen. Gillar Àven den keramiska bezeln bÀttre.
Fint! Sitter bra pÄ dig

Super Chronomat 44!

Riktigt vass! Stort grattis!

Ska jag vara
Bara av ren nyfikenhet. Vanligtvis sĂ„ har guld-stĂ„l antingen 1) vridring i guld men knappar och klackar i stĂ„l eller 2) vridring i stĂ„l och knappar och klackar i guld. Är din en special edition eller har knappar Ă„ klackar bytts ut ngn gĂ„ng under klockans livslĂ€ngd?

Exempel 1 Vridring i guld
FE93C248-3070-4AC9-A306-E7A2ECC1BC69.jpeg

Exampel 2 Knappar och klackar i guld.
43F31D1F-B950-4E37-AEAC-D3A5799F63B8.jpeg
Bara av ren nyfikenhet. Vanligtvis sĂ„ har guld-stĂ„l antingen 1) vridring i guld men knappar och klackar i stĂ„l eller 2) vridring i stĂ„l och knappar och klackar i guld. Är din en special edition eller har knappar Ă„ klackar bytts ut ngn gĂ„ng under klockans livslĂ€ngd?

Exempel 1 Vridring i guld
FE93C248-3070-4AC9-A306-E7A2ECC1BC69.jpeg

Exampel 2 Knappar och klackar i guld.
43F31D1F-B950-4E37-AEAC-D3A5799F63B8.jpeg
Ska jag vara Ă€rlig sĂ„ Ă€r jag osĂ€ker. Men tror att den kommer pĂ„ det sĂ€ttet. Har sett fler med guldring och stĂ„lskruvar, speciellt med den refen som har 20G test av piloter. Inte alla Chronomat som jag sett har det ingraverat pĂ„ baksidan utan bara den refen som finns i min modell. Men jag Ă€r absolut ingen expert och kan ha fel eller vĂ€nta 😂 menar du att jag har guldskruvar? Det har jag inte utan stĂ„l pĂ„ guldringen.

Super Chronomat 44!
Grattis :cigar:

//Simon

Tjo. Fyller strax 40 och har bestÀmt mig för att köpa min första breitling.

En superocean 2 svart tavla.

Ser sÄ mycket olika priser.
Vad anser ni kunniga att ett rimligt pris Àr?

Tacksam för svar.

VĂ€nligen

Marcus
Hej

MisstÀnker att du kollar pÄ Chrono24. Köper du utanför EU sÄ tillkommer tull och moms pÄ klockan.

Jag har sjÀlv köpt tvÄ klockor dÀrifrÄn, och det kan jag rekommendera.

Ska jag vara

Ska jag vara Ă€rlig sĂ„ Ă€r jag osĂ€ker. Men tror att den kommer pĂ„ det sĂ€ttet. Har sett fler med guldring och stĂ„lskruvar, speciellt med den refen som har 20G test av piloter. Inte alla Chronomat som jag sett har det ingraverat pĂ„ baksidan utan bara den refen som finns i min modell. Men jag Ă€r absolut ingen expert och kan ha fel eller vĂ€nta 😂 menar du att jag har guldskruvar? Det har jag inte utan stĂ„l pĂ„ guldringen.
Blablabla

Ska jag vara

Det var inte skruvarna utan krona, kronografknapparna och klackarna pÄ vridringen jag syftade pÄ. Se bilder nedan.

PÄ din Àr de i guld.

61E8BAFD-6EBE-40FD-B5FC-2A3C888482A0.jpeg

SÄ hÀr brukar de vanligtvis se ut. Dvs i stÄl.

4C72BC69-D749-469C-8511-CDC07541B024.jpeg

Det var inte skruvarna utan krona, kronografknapparna och klackarna pÄ vridringen jag syftade pÄ. Se bilder nedan.

PÄ din Àr de i guld.

61E8BAFD-6EBE-40FD-B5FC-2A3C888482A0.jpeg

SÄ hÀr brukar de vanligtvis se ut. Dvs i stÄl.

4C72BC69-D749-469C-8511-CDC07541B024.jpeg
Ja nu nĂ€r du sĂ€ger det. Inget jag tĂ€nkt pĂ„ faktiskt sĂ„ jag vet inte. Tror dock bezeln kan ha bytts ut vid service dĂ„ det har gjorts vid tvĂ„ tillfĂ€llen vad jag vet om. NĂ€r man köper med den refen pĂ„ helguld sĂ„ Ă€r hela bezeln i guld Ă€ven de du visar. Man bytte ju ut mycket fler delar förr nĂ€r service gjordes och hĂ€r kanske man gjorde detsamma med hela bezeln och tog en 18k bezel istĂ€llet đŸ€·â€â™‚ïž
Klockan servades i Italien och min Italienska Àr inte topp.
Se bildexempel pÄ helguld.
F518E478-5844-4980-8052-458B4C6045C9.jpeg

Ja nu nĂ€r du sĂ€ger det. Inget jag tĂ€nkt pĂ„ faktiskt sĂ„ jag vet inte. Tror dock bezeln kan ha bytts ut vid service dĂ„ det har gjorts vid tvĂ„ tillfĂ€llen vad jag vet om. NĂ€r man köper med den refen pĂ„ helguld sĂ„ Ă€r hela bezeln i guld Ă€ven de du visar. Man bytte ju ut mycket fler delar förr nĂ€r service gjordes och hĂ€r kanske man gjorde detsamma med hela bezeln och tog en 18k bezel istĂ€llet đŸ€·â€â™‚ïž
Klockan servades i Italien och min Italienska Àr inte topp.
Se bildexempel pÄ helguld.
F518E478-5844-4980-8052-458B4C6045C9.jpeg
LÄter ytterst orimligt att de "skulle slÀnga pÄ" en 18k bezel, du har ju fortfarande skruvarna i stÄl, helguldaren har Àven skruvar i 18k. KÀnns spontant franken

LÄter ytterst orimligt att de "skulle slÀnga pÄ" en 18k bezel, du har ju fortfarande skruvarna i stÄl, helguldaren har Àven skruvar i 18k. KÀnns spontant franken

Jag skulle gissa att man vid ngn service sÄ har urmakaren frÄgat om Àgaren vill byta ut klackarna och knapparna/kronan mot guldplÀterade. Man var inte sÄ noga förr och det blir ju snyggt med Àven dessa detaljer i guld.

Eller sÄ kan det vara ngn special edition som jag har missat.

Jag skulle gissa att man vid ngn service sÄ har urmakaren frÄgat om Àgaren vill byta ut klackarna och knapparna/kronan mot guldplÀterade. Man var inte sÄ noga förr och det blir ju snyggt med Àven dessa detaljer i guld.

Tror samma, service var nÄgot helt annat tidigare. NÀr man bytte delar sÄ kunde man Àndra saker och byta ut. Finns massa exempel pÄ Rolex som gjort detsamma med tavlor, bezel och man till och med fÀrgade tavlor som AD gjorde.

Sen kan det nog vara som du sĂ€ger att denna Ă€r en version som har bezeln pĂ„ det sĂ€ttet. Chronomat gjordes i vĂ€ldigt mĂ„nga olika versioner och denna har ju en 20G test av Breitling. Vet inte om andra Chronomat frĂ„n den tiden har samma. đŸ€·â€â™‚ïž

Senast Àndrad:

Har sett fler med helguld bezel pÄ dessa frÄn 90 talet men som sagt inte lika vanligt.
410B402C-2F9F-4116-9C80-FF79456D3A71.jpeg
11C18C8B-FD43-4C9B-BA6F-D8D5AB421311.jpeg

Hej troligen har man bytt ut dessa delar eller plockat delar frÄn en annan.
Special edition nej. men det lÄter jag vara nog min vÀn
uttala sig om @JensBP kan ju UFO
Upp med den som du har mannen ;)

//Simon
Tror nog inte heller det Àr en special edition. Tror det möjligtvis var en följddiskussion frÄn tidigare men ingen som riktigt nÀmnt eller? Trodde det var det man gjorde hÀr men verkar vara en massa pÄhopp istÀllet frÄn en viss SZ som brukar hacka. Im out!

Senast Àndrad:
Tror nog inte heller det Àr en special edition. Tror det möjligtvis var en följddiskussion frÄn tidigare men ingen som riktigt nÀmnt eller? Trodde det var det man gjorde hÀr men verkar vara en massa pÄhopp istÀllet frÄn en viss SZ som brukar hacka. Im out!
Om du vÀljer att anvÀnda de mÀrkesspecifika trÄdarna som förlÀngningar av dina annonser och spamma en massa, pÄ ett diskussionsforum, sÄ fÄr du vÀl finna dig i att objektet till salu blir föremÄl för diskussion? Inte minst nÀr det förefaller röra sig om nÄgot oredovisat frankenbygge.

Hej troligen har man bytt ut dessa delar eller plockat delar frÄn en annan.
Special edition nej. men det lÄter jag vara nog min vÀn
uttala sig om @JensBP kan ju UFO
Upp med den som du har mannen ;)

//Simon
Skulle tro att den Àr uppgraderad pÄ service precis som min D13352 troligen Àr.

Kan inte hitta klockor som ser ut sÄ hÀr i katalogerna, men kan sÄklart inte vara helt sÀker.

En hel del folk verkar ha valt till antingen guldknappar till D, eller guldbezel till B. Det Àr inte direkt ovanligt med dessa varianter.

Knappast att rĂ€kna som franken. Snarare bĂ€ttre estetiskt Ă€n breitlings designers kunde tĂ€nka ut pĂ„ 80/90/00-tal. 👍

God smak helt enkelt.
7609AD6D-6102-4891-A7A4-C177AEF08D3E.jpeg

Kan inte hitta klockor som ser ut sÄ hÀr i katalogerna, men kan sÄklart inte vara helt sÀker.

En hel del folk verkar ha valt till antingen guldknappar till D, eller guldbezel till B. Det Àr inte direkt ovanligt med dessa varianter.

Knappast att rĂ€kna som franken. Snarare bĂ€ttre estetiskt Ă€n breitlings designers kunde tĂ€nka ut pĂ„ 80/90/00-tal. 👍

God smak helt enkelt.
Tack för förtydligandet och ett moget sprÄk till skillnad frÄn massa andra hÀr.

Senast Àndrad:

God smak helt enkelt.
Det skulle ju förklara alla G/S-Breitlings som kommer pÄ stÄl-lÀnk. Har aldrig funderat pÄ att kolla om ref-Nr stÀmmer med halvguld.

Tillbaka
Topp