• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lite bilder ifrÄn Basel som min kompis Henrik har tagit pÄ nyheter. OBS! sÀrskilt bandbytet pÄ Skyracer:n
image1(1).JPG

image2(1).JPG
image4.JPG
image5.JPG
image6.JPG
image7.JPG
image8.JPG

Fick hem en klocka med stendött cert, hur fÄr man liv i detta? (digitalt)
Àr det solceller, eller det mÄste kopplas upp mot en lÀsare hos AD för att Äteruppliva batterierna?

Alright, Àr detta ett mÄste? hur lÀnge varar det om jag fÄr det laddat? eller rÀcker det att den dagen jag behöver serva klockan komma med ett dött garantikort sÄ kan dem ÀndÄ lÀsa det?
Ingen aning faktiskt hur lÀnge det hÄller. Men vet att nÀr jag hade ett digfitalt kort med fingeravtryck (blir som flÀckar) sÄ gick jag till AD och dom la in den i en maskin , sÄ försvann dom. Borde vÀl hÄlla i nÄgra Är iallafall..:)

Ingen aning faktiskt hur lÀnge det hÄller. Men vet att nÀr jag hade ett digfitalt kort med fingeravtryck (blir som flÀckar) sÄ gick jag till AD och dom la in den i en maskin , sÄ försvann dom. Borde vÀl hÄlla i nÄgra Är iallafall..:)
MÄnga frÄgor nu, kostar detta nÄgot? :)

Alright, Àr detta ett mÄste? hur lÀnge varar det om jag fÄr det laddat? eller rÀcker det att den dagen jag behöver serva klockan komma med ett dött garantikort sÄ kan dem ÀndÄ lÀsa det?
Det ska gĂ„ pĂ„ studs, sĂ„ fort dom sĂ€tter det i lĂ€saren och trycker pĂ„ en knapp ska infon komma upp pĂ„ skĂ€rmen av certet. SĂ„ lĂ€nge det Ă€r aktiverat. Och dom ska hĂ„lla i mĂ„nga mĂ„nga mĂ„nga Ă„r enl utsago. Är tydligen inget vanligt batteri i dem utan nĂ„gon annan typ av utomjordisk teknik frĂ€mmande för mĂ€nskligheten.

Lite bilder ifrÄn Basel som min kompis Henrik har tagit pÄ nyheter. OBS! sÀrskilt bandbytet pÄ Skyracer:n
image1(1).JPG

image2(1).JPG
image4.JPG
image5.JPG
image6.JPG
image7.JPG
image8.JPG
VÀntade pÄ att dom skulle slÀppa den superocean i stÄlfÀrgad boett, det kunde man lista ut nÀr man sÄg superocean special första gÄngen :)

Senast Àndrad:
image1(1).JPG

image2(1).JPG
image4.JPG
image5.JPG
image6.JPG
image7.JPG
image8.JPG
AngÄende bandbytes tekniken, Àr det vanligt och finns pÄ nÄgon annan klocka hos B?
FörsvÄrar inte det att man kan vÀlja ett annat Àn den dÀr linjal gummit de har pÄ klockan?

image1(1).JPG

image2(1).JPG
image4.JPG
image5.JPG
image6.JPG
image7.JPG
image8.JPG
bra dÀr!
har funderat pÄ skyracerns speciella band,finurligt men inte sÄ bytarvÀnligt tyvÀrr.
gillar heller inte "mothÄllen" som gör att bandet inte kan följa handledens form direkt.
Detta faktum+ att den mÀter 45mm ,kommer göra den obÀrbar med mina 17cm tyvÀrr:(

Om man mest Àr van vid 40mm storlek, kommer det kÀnnas för litet om man hittar en Breitling pÄ 38mm?

Har efter en stunds tankegÄng kommit fram till att just 40mm Àr max för min handled..

Dessutom ramlade jag över ett riktigt fint ex pÄ en Breitling 38mm ref A53350 Colt CronoOcean

Om man mest Àr van vid 40mm storlek, kommer det kÀnnas för litet om man hittar en Breitling pÄ 38mm?

Har efter en stunds tankegÄng kommit fram till att just 40mm Àr max för min handled..

Dessutom ramlade jag över ett riktigt fint ex pÄ en Breitling 38mm ref A53350 Colt CronoOcean
Om 40mm Àr max torde ju 38mm sitta perfekt. Jag har svÄrt att se att 38mm skulle vara för litet pÄ nÄgon?

det var lite min tanke ocksÄ, just nu försöker jag fÄ fram om A53350 Àr en automat eller quartz?
eller kan olika modeller av A53350 vara antingen automatare eller quartzare?
Det fĂ„r nĂ„gon annan svara pĂ„. Jag kan inget om Breitling direkt. Är mest bara hĂ€r inne och glises Ă„ glor pĂ„ fina men ack sĂ„ stora klockor :happyhappy:

Det fĂ„r nĂ„gon annan svara pĂ„. Jag kan inget om Breitling direkt. Är mest bara hĂ€r inne och glises Ă„ glor pĂ„ fina men ack sĂ„ stora klockor :happyhappy:
jo det verkar vara en trend med rejÀla ur, svÄrt för mig som har lite smalare handleder, ca 17.5 - 18
men Ä andra sidan, dÄ kan det finnas ett bra utbud av lite mindre storlekar med :)

Tillbaka
Topp