• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aerospace friday!
IMG_3462.JPG

Tyckte det blev asbra. Jag blev grymt sugen på ett sånt gummi nu. Har du titanspänne också?
Jag vande mig efter halva dagen, nu är jag supernöjd. Frun kommenterade till och med att det lyfte klockan, inte ofta hon tycker något...
Jag har stålspänne på mitt band. Hm, det kanske finns ett titanspänne till de här banden? Jag ränkte annars mattborsta stålspännet, kan ju alltid polera tillbaka det. (Jag jobbar en del med polering och ytor.)

Jag vande mig efter halva dagen, nu är jag supernöjd. Frun kommenterade till och med att det lyfte klockan, inte ofta hon tycker något...
Jag har stålspänne på mitt band. Hm, det kanske finns ett titanspänne till de här banden? Jag ränkte annars mattborsta stålspännet, kan ju alltid polera tillbaka det. (Jag jobbar en del med polering och ytor.)
Jag kör viklås i titan till min Aerospace.
Ingick ett Diver Pro lll gummi med vanligt spänne i titan när jag köpte den också.
IMG_3464.JPG

Sicken pärla du är Svesam:) Stort tack för att du tog dig tid!!

Dunderklumpen är riktigt schysst och det en sådan jag har funderat på. Å andra sidan måste jag medge att det var riktigt coolt med vit urtavla också. Får bli till ta sig in till Bergströms och Jarl Sandin för känna och klämma lite idag:)

Paketöppning senare idag med andra ord ;)
Edit: Om du ändå ska på klockturné glöm inte att besöka vår härliga forumsponsor @ERIKSON URHANDEL

Senast ändrad:
Äntligen får man vara med i klubben igen. Precis hämtat ut min första Aerospace. Ruskigt skön klocka. Sitter riktigt skönt. Väger ju ingenting heller.
20170825_122949.jpg
Välkomnen tillbaka!
Riktigt snygg klocka men just det där med avsaknad av vikt störde mig otroligt mycket. Jag hade en sådan som du fast modellen några år senare (den med räfflad fyrkant i tavlan) och det som fick mig att till slut sälja var just fjädervikten men skönt att du gillar det.

Välkomnen tillbaka!
Riktigt snygg klocka men just det där med avsaknad av vikt störde mig otroligt mycket. Jag hade en sådan som du fast modellen några år senare (den med räfflad fyrkant i tavlan) och det som fick mig att till slut sälja var just fjädervikten men skönt att du gillar det.
Vikten är ju det coolaste med hela klockan!
Har ingen knarkvåg hemma (bara på jobbet), men vete fan om inte min på gummi väger mindre är min helguldsvintage DS. Kombon av stor "visual wrist prescence" och ingen vikt är gött.

Välkomnen tillbaka!
Tack!
Kul att det är så olika ändå. Mina klena handleder får lite svårt för vikten i vissa klockor. Omegas PO fick gå på grund av den anledningen.
Aerospace:n är en spännande klocka. Kul lösning att justera allt via kronan istället för extra tryckknappar.

Nej, stål. Jag vet att denna cockpit inte tillhör favoriterna bland breitlingfan, men jag föll. Förmodligen kan förklaringen finnas i min svåra uppväxt
Jodå. Jag har haft två big date gen 1 och 2. Extremt bra modell. Anledningen som jag tror att den inte sålde så bra är att den var alldeles för högt prissatt. Den finns även i vitguld som är väldigt stealth wealth och cool, J49350.

Hej allihopa!
Hur mycket är papper och låda värt till en klocka egentligen? Det jag lyckats hitta är en C13356 utan dessa till ett avsevärt mycket bättre pris. Hur kommer det eventuellt påverka värdet om/när jag flippar den i framtiden?

Hej allihopa!
Hur mycket är papper och låda värt till en klocka egentligen? Det jag lyckats hitta är en C13356 utan dessa till ett avsevärt mycket bättre pris. Hur kommer det eventuellt påverka värdet om/när jag flippar den i framtiden?
När du köper får du köpa billigare och när du säljer får du sälja billigare. Eller vad menar du?

Tillbaka
Topp