• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

KnÀppte bilder pÄ försÀljningsstatistiken...

Topp i vÀrlden 2016
20170831_200005.jpg

Topp i skandinavien 2016. Intressant tillÀgg dÀr Àr att alla utom en i topp Àr svart tavla.
20170831_200019.jpg
TvÄ stoooora klockor pÄ topp tre. Inte undra pÄ att mindre kronografer (bland annat) lyser med sin frÄnvaro i partiprogrammet

SÀkert, men inte ens Breitling vet hur det kommer att sluta. Det svarta kanske utvecklas till mörkbrunt och med tanke pÄ ytstrukturen som Àr nÄgot skrovlig kan associationerna bli en överraskning!;)
Time will tell... ena urmakaren sa att de inte hunnit fÄ in nÄgon breitlight-klocka Ànnu sÄ han kunde inte uttala sig om hÄllbarhet osv

SÀkert, men inte ens Breitling vet hur det kommer att sluta. Det svarta kanske utvecklas till mörkbrunt och med tanke pÄ ytstrukturen som Àr nÄgot skrovlig kan associationerna bli en överraskning!;)
De vet ju sÄklart vad de gör. Olika typer av kolfiber har ju anvÀnts inom exempelvis fordonsindustrin vÀldigt lÀnge.

De flesta andra typer av komposit-material har vÀl inga problem att behÄlla fÀrgen sÄ det borde inte vara nÄgra konstigheter? :)

Ă€r en 81950 breitling chronomat
Ă„sikter/tankar?
vad tror ni man skulle kunna fÄ för denna? (saknar org spÀnne o band)

Bilagor

• 20170827_185427.jpg
    20170827_185427.jpg
    209.3 KB · Visningar: 43
Behöver lite experthjÀlp!

Nu har jag bestÀmt mig att jag mÄste köpa en Àldre chronomat, varför har jag inte fÄtt upp ögonen för dessa skönheter tidigare. Har aldrig provat en men jag rÀknar med att de sitter perfekt. Har letat ett tag och har nu hittat en som uppfyller mina krav men jag kan vÀldigt lite om just Breitling. Finns en risk för att jag köper den, postar i denna trÄd och dÄ fÄr experternas dom. För att undvika detta vill jag ha er hjÀlp, Àr det nÄgot med denna klocka som ser konstigt ut? AffÀren Àr i stort sÀtt klar och pengar skickas ivÀg sÄ snart jag fÄtt era tankar kring detta ex.......sÄ vad sÀger ni, Àr det nÄgot konstigt med denna som jag inte ser? Jag gillar den skarpt sÄ jag hÄller tummarna:)

Det Àr en 81950 frÄn 1990.

1153881b.jpg

1153881d.jpg

1153881e.jpg

Nu har jag bestÀmt mig att jag mÄste köpa en Àldre chronomat, varför har jag inte fÄtt upp ögonen för dessa skönheter tidigare. Har aldrig provat en men jag rÀknar med att de sitter perfekt. Har letat ett tag och har nu hittat en som uppfyller mina krav men jag kan vÀldigt lite om just Breitling. Finns en risk för att jag köper den, postar i denna trÄd och dÄ fÄr experternas dom. För att undvika detta vill jag ha er hjÀlp, Àr det nÄgot med denna klocka som ser konstigt ut? AffÀren Àr i stort sÀtt klar och pengar skickas ivÀg sÄ snart jag fÄtt era tankar kring detta ex.......sÄ vad sÀger ni, Àr det nÄgot konstigt med denna som jag inte ser? Jag gillar den skarpt sÄ jag hÄller tummarna:)

1153881b.jpg

1153881d.jpg

1153881e.jpg
Tycker det Àr en snygg modell och har en sjÀlv som jag Àr mycket nöjd med. Betala inte för mycket bara, det gÄr att hitta fina ex för under 10 tkr om man letar noga. Head only givetvis men det ser denna ocksÄ ut att vara?

Ă€r en 81950 breitling chronomat
Ă„sikter/tankar?
vad tror ni man skulle kunna fÄ för denna? (saknar org spÀnne o band)
Jag Àlskar verkligen nÀr helt nya medlemmar kommer in och verkligen anstrÀnger sig för att komma in i gemenskapen pÄ ett positivt vis. Hatten av till dig för din trevliga inledning och hoppas att fler tar efter just detta goda exempel. Kul!!

Tycker det Àr en snygg modell och har en sjÀlv som jag Àr mycket nöjd med. Betala inte för mycket bara, det gÄr att hitta fina ex för under 10 tkr om man letar noga. Head only givetvis men det ser denna ocksÄ ut att vara?

Tack för input, verkar dock leta pÄ fel stÀlle, gÄr det verkligen hitta för runt 10k? Tycker mÄnga ex pÄ den prisnivÄn ser galet slitna ut.

1153881b.jpg

1153881d.jpg

1153881e.jpg
Kolla sÄ kronan gÄr att skruva in, den Àr ute pÄ bilden. Kan vara för att stanna allt för fotot, men det Àr ocksÄ ett vanligt fel med trasiga gÀngor.

DÄ kan man med allvar posta i den hÀr trÄden!

För nÄgon dag sedan sÄ bestÀmde jag mig för att leta rÀtt pÄ en Seawolf med gul tavla.
Sen nÄgra timmar tillbaka sÄ sitter den nu, provtryckt och redo, pÄ min arm! Fan va grym den Àr! Extra kul Àr att den Àr i riktigt bra skick, fullset och att den Àr uttagen pÄ Bergströms i december 2008.
Första bilden:
IMG_1689.JPG

NÀsta blir att köpa gummiband till den. Vilket skall man gÄ pÄ? Hur Àr det med lÄs i titan? Vet att viklÄs finns men hur Àr det med törnlÄs?

Jag tror det Àr svÄrt med sÄ bra yttre skick och reversed panda-tavla. Men hur Àr det inre skicket, vet man nÄgot? Hur ser bakboett ut?
Enligt handlaren med gott rykte Àr den genomgÄngen och testad och skall inte behöva en service men som vanligt sÄ vet man aldrig. Box och cert ingÄr och bakboetten ser ut sÄ hÀr:

1153881f.jpg

DÄ kan man med allvar posta i den hÀr trÄden!

För nÄgon dag sedan sÄ bestÀmde jag mig för att leta rÀtt pÄ en Seawolf med gul tavla.
Sen nÄgra timmar tillbaka sÄ sitter den nu, provtryckt och redo, pÄ min arm! Fan va grym den Àr! Extra kul Àr att den Àr i riktigt bra skick, fullset och att den Àr uttagen pÄ Bergströms i december 2008.
Första bilden:
IMG_1689.JPG

NÀsta blir att köpa gummiband till den. Vilket skall man gÄ pÄ? Hur Àr det med lÄs i titan? Vet att viklÄs finns men hur Àr det med törnlÄs?
IMG_7747.JPG

IMG_5252.JPG

Jag kör vikspÀnne i stÄl + svart BREITLING Pro3-gummi. Det finns ju massa olika kombinationer man kan köra sÄklart men denna gillar jag. SpÀnnet finns i titan men titanspÀnne Àr dyrt, riktigt dyrt.

Och bra köpt! Älskar min, köpte den mest som en kul grej och blev mycket positivt överraskad.

IMG_7747.JPG

IMG_5252.JPG

Jag kör vikspÀnne i stÄl + svart BREITLING Pro3-gummi. Det finns ju massa olika kombinationer man kan köra sÄklart men denna gillar jag. SpÀnnet finns i titan men titanspÀnne Àr dyrt, riktigt dyrt.

Och bra köpt! Älskar min, köpte den mest som en kul grej och blev mycket positivt överraskad.
Gillar verkligen Breitlings viklÄs, snygga och praktiska. Tycker dock att den Àldre varianten Àr snÀppet snyggare Àn den som nyligen kom. Kör viklÄs i titan till aerospace och diggar det.

Tillbaka
Topp