Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nästa gång så lämnar du in i november - innan julklapparna ska handlasÄntligen kommit tbx efter 8 veckor hos breitling servicecenter. Missat hela sommaren![]()
![]()
Med en såpass dyr service som det blev, hade det inte blivit några julkappar.Nästa gång så lämnar du in i november - innan julklapparna ska handlas![]()
Men nu är den nyservad... det är ju gött!Äntligen kommit tbx efter 8 veckor hos breitling servicecenter. Missat hela sommaren![]()
![]()
Hehe, hur många kostar?Med en såpass dyr service som det blev, hade det inte blivit några julkappar.
Jo, du har rätt.Men nu är den nyservad... det är ju gött!
8 veckor utan en klocka är fan länge, jag hinner tröttna på en klocka om den är borta så länge.
5800:- härliga riksdaler. Ca 100kr för varje dag jag varit utan den.hur många kostar?
Var väl inte as-saftigt? Man får nog tyvärr räkna med det om man vill ha det rätt gjort och om den inte servats på 10 år.5800:- härliga riksdaler. Ca 100kr för varje dag jag varit utan den.![]()
Inte as-saftigt men ändå inte billigt. Jag tyckte det var drygt med samma för min kronograf och då är de ju dyrare att serva än vanliga trehandareVar väl inte as-saftigt? Man får nog tyvärr räkna med det om man vill ha det rätt gjort och om den inte servats på 10 år.
I förhållande till vad klockan är värd tycker jag att det är saftigt, men precis som du säger får man vara beredd på det med för en 18 år gammal klocka utan känd servicehistorik.Var väl inte as-saftigt? Man får nog tyvärr räkna med det om man vill ha det rätt gjort och om den inte servats på 10 år.
Beror ju på vad man jämför med såklart men grejer slits ju, vi vet ju inte vilket skick den var i. Min BP kostade 7900kr att serva men då bytte de visare, glas, en jävla massa skruvar, krona, alla packningar, skruvade bandstif och alla tre drivfjädrar + polerade. Det tyckte jag kändes rimligt även om det är myclet pengar för en service.Inte as-saftigt men ändå inte billigt. Jag tyckte det var drygt med samma för min kronograf och då är de ju dyrare att serva än vanliga trehandare
Jag hookade enbart på summan - inte vad som är rimligt eller ej. Drygt att hosta upp 6k på service, oavsett vad för ngt det gäller... Bil, båt, klocka, dieseldriven dubbeldildo...Beror ju på vad man jämför med såklart men grejer slits ju, vi vet ju inte vilket skick den var i. Min BP kostade 7900kr att serva men då bytte de visare, glas, en jävla massa skruvar, krona, alla packningar, skruvade bandstif och alla tre drivfjädrar + polerade. Det tyckte jag kändes rimligt även om det är myclet pengar för en service.
Vet man däremot inte historiken eller får med utbytta delar så kan man såklart reagera på en servicenota.
Är helt med dig där (såklart), det är därför jag föredrar kvarts. Tyvärr är ju bra kvartsklockor sällsynta.Jag hookade enbart på summan - inte vad som är rimligt eller ej. Drygt att hosta upp 6k på service, oavsett vad för ngt det gäller... Bil, båt, klocka, dieseldriven dubbeldildo...
Aldrig roligt när dubbeldildon ska in på service...Jag hookade enbart på summan - inte vad som är rimligt eller ej. Drygt att hosta upp 6k på service, oavsett vad för ngt det gäller... Bil, båt, klocka, dieseldriven dubbeldildo...
Inlägget tillhör top tio i min bok.Sjöräddningssällskapet kom och visade upp sig. Ingen klockbild men misstänker att piloten har en Breitling så den är godkänd..![]()
![]()
Hehe..som bonus kan jag även berätta, eftersom ingen upptäckt det ännu, att man kan se solsidan Freddes hus i bakgrunden..Inlägget tillhör top tio i min bok.![]()
Ffa inte om det är insprutningen eller hydrauliken som behöver en omgångAldrig roligt när dubbeldildon ska in på service...
Aldrig roligt när dubbeldildon ska in på service...
Två...Den lämnar ett tomrum efter sig.
Mindre repiga än motsvarande stålklockor.Hur kommer Breitlight att se ut efter tio eller femton års användning?
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-av-tie-fredag-v-8.35788/Nån som vet när det byttes baksida/bakboett på Aerospacen? Kikar på begagnad sådan men ser att de har olika baksidor/bakboetter...
Tänkte man med dessa uppgifter kunde få fram ett ungefärligt årtal..
THX
Kan inte annat än hålla med!Det var afterwork på Breitlings huvudkontor i går. Stort tack till Breitling och Erikssons urhandel ! Ni som ännu inte varit på ett sådant event rekommderas starkt att gå på kommande tillställningar. Det var många intressanta frågor som kom upp under kvällen. Den kommersiellt mest framgångsrika familjen är utan tvekan Superocean, den verkar sälja riktigt bra globalt. Jag trodde att Colten även skulle ligga i topp, men så var det tydligen inte. i Sverige sålde den inte heller så bra. Det verkar som om många konsumenter väljer mer exklusiva modeller från Breitling.
I den här tråden har Skyracer diskuterats en del. Mitt intryck är följande. Jag har svårt att ta en klocka på allvar som inte väger någonting. Jag får ingen känsla av lyx, snarare associerar jag klockan till Buttricks. Hur kommer Breitlight att se ut efter tio eller femton års användning?
Min absoluta favorit är Navitimern med blå eller brun tavla. Ett mästerverk. Det blir att ta nya inteckningar på huset! Låna, låna!
Avslutande reflektion: 46 mm är i verkligheten jätteSTORT!
Det var afterwork på Breitlings huvudkontor i går. Stort tack till Breitling och Erikssons urhandel ! Ni som ännu inte varit på ett sådant event rekommderas starkt att gå på kommande tillställningar. Det var många intressanta frågor som kom upp under kvällen. Den kommersiellt mest framgångsrika familjen är utan tvekan Superocean, den verkar sälja riktigt bra globalt. Jag trodde att Colten även skulle ligga i topp, men så var det tydligen inte. i Sverige sålde den inte heller så bra. Det verkar som om många konsumenter väljer mer exklusiva modeller från Breitling.
I den här tråden har Skyracer diskuterats en del. Mitt intryck är följande. Jag har svårt att ta en klocka på allvar som inte väger någonting. Jag får ingen känsla av lyx, snarare associerar jag klockan till Buttricks. Hur kommer Breitlight att se ut efter tio eller femton års användning?
Min absoluta favorit är Navitimern med blå eller brun tavla. Ett mästerverk. Det blir att ta nya inteckningar på huset! Låna, låna!
Avslutande reflektion: 46 mm är i verkligheten jätteSTORT!
Jag kapitulerar! det handlar kanske mest om att vänja sig vid en lite annorlunda modell!Kan inte annat än hålla med!
Men du har supermegamycket extremt fel om Skyracern, den är GRYM![]()
Intressant att Super Avenger är tvåa. Aldrig sett någon sporta den monsterstora klockan i verkligheten. Måste vara norrmännen.Knäppte bilder på försäljningsstatistiken...
Topp i världen 2016![]()
Topp i skandinavien 2016. Intressant tillägg där är att alla utom en i topp är svart tavla.![]()
JajamenDet var längesedan man såg någon A13340, är det någon här som sitter och trycker på en sån goding?
![]()