• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Liten servicefrÄga frÄn en nybörjare. Som jag tidigare skrev sÄ vÀntar jag min första "riktiga" klocka. En Avenger Skylander bör dimpa ner hos mig imorgon om Post Nord sköter sig... Den ska gÄ bra och hÄlla tiden som den ska. Men den Àr frÄn 2011 och aldrig öppnad. Ska jag serva direkt eller vÀnta? FrÄgar jag Nymans sÄ kommer den förmodligen upplösas i mindre delar om jag inte servar den pÄ studs hos dom...
Men har Àven hört att om den hÄller tid som den ska och jag inte ska ner djupt i vattnet med den sÄ Àr det bara att vÀnta..
NÄgra experter utan vinningssyfte som kan ge mig ett pÄ mitt val. Mvh

Liten servicefrÄga frÄn en nybörjare. Som jag tidigare skrev sÄ vÀntar jag min första "riktiga" klocka. En Avenger Skylander bör dimpa ner hos mig imorgon om Post Nord sköter sig... Den ska gÄ bra och hÄlla tiden som den ska. Men den Àr frÄn 2011 och aldrig öppnad. Ska jag serva direkt eller vÀnta? FrÄgar jag Nymans sÄ kommer den förmodligen upplösas i mindre delar om jag inte servar den pÄ studs hos dom...
Men har Àven hört att om den hÄller tid som den ska och jag inte ska ner djupt i vattnet med den sÄ Àr det bara att vÀnta..
NÄgra experter utan vinningssyfte som kan ge mig ett pÄ mitt val. Mvh
Be Globen kolla pÄ den, de har egna certade urmakare. De kommer inte serva den om det inte behövs. Kanske behöver iallafall packningar bytas för att göra den tÀt, sÄ det Àr bra att lÀmna in den för koll.

Be Globen kolla pÄ den, de har egna certade urmakare. De kommer inte serva den om det inte behövs. Kanske behöver iallafall packningar bytas för att göra den tÀt, sÄ det Àr bra att lÀmna in den för koll.

Tack för tips! Ja det kÀnns bra att fÄ nÄgon kolla pÄ den. Men samtidigt vill man ju inte betala 7000:- för att nÄgon utnyttjar en begrÀnsade kunskaper om klockan..

Ang blÄnering av vapen sÄ fÄr du matta ner vapnet med typ Swinto sedan lÀgga pÄ i olika lager.

Nu sÄ tror jag inte det Àmnet fÄr sÀjas som jag har kvar i skÄpet. (det som satt kvar ordentligt lÀngre dÄ det var rÀtt appliserat)
PÄ en klocka vet jag inte om detta löser upp pvc har inte testat :D

Om du ska testa ta en billig klocka vet jag matta ner den först sen pÄ med blÄnering det som finns att köpa nu ;)

//Simon
Kanske borde ha som testprojekt pÄ nÄgon billigare Seiko lÄter det som. :)

37AE722D-8FC9-45F6-AC06-31C9A6BEC563.jpeg

PÄ höstpromenad i solen efter tvÄ dagars SPA pÄ KM Globen (nytt batteri och packningar)

Bara att gratulera! Hoppas du blir sÄ nöjd som jag Àr. Jag har haft min sen 08 och har nu burit den varje dag i sÀkert tvÄ veckor. Den Àr grym!
Ja! Sjukt nöjd hitintills. Tur att jag sparade mÄnga 22-20 band mellan alla flipparvarv. Nu ska jag bara fixa viklÄs. Men Àven sugen pÄ original textilbandet med viklÄs som du skrev en recension kring.

Ja! Sjukt nöjd hitintills. Tur att jag sparade mÄnga 22-20 band mellan alla flipparvarv. Nu ska jag bara fixa viklÄs. Men Àven sugen pÄ original textilbandet med viklÄs som du skrev en recension kring.
En av juristerna köpte det bandet av mig. Han anvÀnder det pÄ sin avenger. BÄde han och jag gillade det men han mer Àn jag. Jag sÄlde det ju trots allt

FrÄga: Vilken storlek pÄ bandverktyg ska man ha för att krÄngla av lÀnken pÄ en Aerospace Evo?
Det jag har var pÄ tok för brett.:banghead:

Tillbaka
Topp