• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_0404.PNG

Nu jÀvlar Àr det skrÀmmande nÀra. SÄ hÀrligt att Äter sitta och jaga gummi/viklÄs och andra smÄ förbÀttringsÄtgÀrder.

Jag har preis införskaffat mig en Avenger Skylander, svart urtavla och orginallĂ€nk. Bör fĂ„ den levererad pĂ„ fredag om man kan lite pĂ„ Post Nord... Är pĂ„ jakt efter ett mörkbrunt lĂ€derarmband till denna. BĂ„de för att spara orginallĂ€nen frĂ„n skrivbordet pĂ„ jobbet men Ă€ven för att jag tycker att det Ă€r snyggt! Ni som kan detta, blir det snyggt? Vart köper jag ett bra band om jag inte vill kasta upp för ett orginal...
/ Mvh nybliven klockÀgare..../Micke

Jag har preis införskaffat mig en Avenger Skylander, svart urtavla och orginallĂ€nk. Bör fĂ„ den levererad pĂ„ fredag om man kan lite pĂ„ Post Nord... Är pĂ„ jakt efter ett mörkbrunt lĂ€derarmband till denna. BĂ„de för att spara orginallĂ€nen frĂ„n skrivbordet pĂ„ jobbet men Ă€ven för att jag tycker att det Ă€r snyggt! Ni som kan detta, blir det snyggt? Vart köper jag ett bra band om jag inte vill kasta upp för ett orginal...
Kolla in Hirsch heavy calf. Den Àr gjord som replacement till original-breitling. Inte sÄ mkt som skiljer Àven om B Àr strÄet vassare. Jo, förresten, priset Àr absurd skillnad. ;)

Jag har bestÀllt diverse ammo straps frÄn AW straps till min Avenger skyland. Olika mörka och ljusa lÀder. Funkar bra och blir precis som du vill ha det - du fÄr vÀlja stygn och sÄ sjÀlv.

Hur Àr Breitlings Blacksteel, Àr det DLC eller Àr det svart stÄl? Hur blir det efter slitage och dings?
RÀtt kÀnsligt, oavsett vad B och andra sÀger. DLC Àr en kÀnslig teknik, hur man Àn vrider och vÀnder sÄ Àr det bara ett lager ovanpÄ basmetallen. Dings och grova repor blir ofta stÄl, lÄngvarigt slitage pÄ utsatta omrÄden som skorsten, raider etc sliter bort det svarta mer och mer med Ären. Jag tycker det ser otroligt bra ut med slitna blacksteel, vissa gör det inte.

DLC, klarar dings mycket bra

RÀtt kÀnsligt, oavsett vad B och andra sÀger. DLC Àr en kÀnslig teknik, hur man Àn vrider och vÀnder sÄ Àr det bara ett lager ovanpÄ basmetallen. Dings och grova repor blir ofta stÄl, lÄngvarigt slitage pÄ utsatta omrÄden som skorsten, raider etc sliter bort det svarta mer och mer med Ären. Jag tycker det ser otroligt bra ut med slitna blacksteel, vissa gör det inte.

Tack för svar, hade fÄtt för mig att det var svart stÄl igenom pÄ nÄtt sÀtt:hungover:
Avenger II gmt i blacksteel stÄr ganska högt upp pÄ min lista just nu:)

Hirsch eller varför inte nÄgon av de som slöjdar hÀr pÄ forumet.

:D:snaphappy: SÄ lÀcker! Inget du stör dig pÄ eller övrig input frÄn en Àgare?
Nej inte direkt. Kanske att modellen Àr lite platt i brattemÄtt mÀtt. De flesta verkar gilla plattheten hÀr dock. HÄll utkik i sÀljdelen framöver, inte helt omöjligt att den kanske hamnar dÀr inom en inte alltför avlÀgsen framtid. FÄr inte sÄ mycket handledstid sedan min Blackbird landade. ;)

SÄ hÀr ser min seawolf frÄn 2012 ut, tycker inte det Àr sÀrskilt mycket skav
IMG_5308.JPG

Vid 45 Àr mycket ljus, inte sÄ gnagd i irl
IMG_5309.JPG
Det Àr sÄdana dÀr skav som faktiskt blir snygga imo. Precis som min Blackbird. Kan se sunkigt ut pÄ högupplösta nÀrbilder, men ser riktigt bra ut i verkligheten.

Det Àr sÄdana dÀr skav som faktiskt blir snygga imo. Precis som min Blackbird. Kan se sunkigt ut pÄ högupplösta nÀrbilder, men ser riktigt bra ut i verkligheten.
Jag börjar vÀnja mig efter era bilder men tycker fortfarande att svart ska förbli svart. StÄr kvar vid att Brajtlajt-plast Àr en perfekt lösning ur estetiskt perspektiv :cool:

Tillbaka
Topp