• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej,
Gillar Breitling skarpt och Àr sugen pÄ att skaffa en Avenger 2 GMT black steel (43mm) och ha som vardagsklocka.
NÄn som har nÄgon erfarenhet av en sÄdan?
Det som gör mig lite tveksam Àr just pvd behandlingen.
Är det hĂ„llbart eller blir det förstört pĂ„ nĂ„got sĂ€tt efter nĂ„gra Ă„r. LĂ€tt att fĂ„ mĂ€rken?
Vill ju inte ha en svart klocka med en massa mÀrken dÀr stÄlet under syns.

Är det nĂ„gon som har hittat vettiga band till Colt Skyracer? Den nĂ„got speciella bandinfĂ€stningen gör ju utbudet av nya band minst sagt begrĂ€nsat..

Ok ladies and Gents,
Behöver lite hjÀlp med tÀnkandet och taktiken kring mitt upplÀgg. FörstÄr inte min egen svÄrighet faktiskt men ibland sÄ "fastnar" man :)

Jag ska presentera 4 klockor som skall införskaffas men behöver hjÀlp med ordning samt konstellation inför nÀsta vecka.
I historiken ligger att jag aktivt bygger mot en Team samling bestÄende av: Red Arrows, Tricolori, Snowbirds, Blue Impulse och BA samt att jag vill ha en Aerospace Eva Night mission som beater.

SĂ„ alternativen:
1. Aero Evo NM endast
2. Blue Impulse + Pluton Sk 60
3. Thunderbirds + Pluton
4. Blue impulse+ Thunder (Detta Àr dock att kraftigt stretcha ekonomin)

Thunderbirden Àr fin, likasÄ Pluton. Impulsen skaplig. Suget efter beater Àr stort men Àr det nödvÀndigt exakt nu?

Alla gÄr ju skapligt att anförskaffa nÀrsom....sÄ prio pÄ samling eller funktion?

Hur hade ni gjort?

Mvh/M:breitling:

Jag hade köpt Aero Evo NM först. Framför allt för att det Àr en sjukt cool klocka, men ocksÄ för att jag frÀmst prioriterar de klockor jag kommer att anvÀnda mest.

Jag hade köpt Aero Evo NM först. Framför allt för att det Àr en sjukt cool klocka, men ocksÄ för att jag frÀmst prioriterar de klockor jag kommer att anvÀnda mest.
Det Àr ett resonemang jag ocksÄ funderat runt. För den kommer ju att fÄ mycket tid. Dem andra kommer att fÄ tid men Àr framför allt kommer dom att samlas

Ok ladies and Gents,
Behöver lite hjÀlp med tÀnkandet och taktiken kring mitt upplÀgg. FörstÄr inte min egen svÄrighet faktiskt men ibland sÄ "fastnar" man :)

Jag ska presentera 4 klockor som skall införskaffas men behöver hjÀlp med ordning samt konstellation inför nÀsta vecka.
I historiken ligger att jag aktivt bygger mot en Team samling bestÄende av: Red Arrows, Tricolori, Snowbirds, Blue Impulse och BA samt att jag vill ha en Aerospace Eva Night mission som beater.

SĂ„ alternativen:
1. Aero Evo NM endast
3. Thunderbirds + Pluton

Thunderbirden Àr fin, likasÄ Pluton. Impulsen skaplig. Suget efter beater Àr stort men Àr det nödvÀndigt exakt nu?

Alla gÄr ju skapligt att anförskaffa nÀrsom....sÄ prio pÄ samling eller funktion?

Hur hade ni gjort?

Den svÄraste först, nÀr Du hittar ett bra ex!!

Ok ladies and Gents,

SĂ„ alternativen:
1. Aero Evo NM endast
3. Thunderbirds + Pluton

Hur hade ni gjort?

Har du redan bÄde svart och gul Frecce Tricolori?

Endast svart, Àr pÄ ingÄng. Letar efter den gula men har inget bra ex just nu:)
Jag hade ju en fin gul, men den var paj i gÀngorna pÄ kronhalsen, som tyvÀrr Àr gjutna och behövde utbytesboett sÄ jag skickade tillbaka den. Jag Àr ocksÄ pÄ lite konstant jakt efter en gul, men har nu kravet att den ska ha borstad bezel som min Red arrows vilket gör letandet lite svÄrare dÄ de flesta Àr helblanka.

Hej,
Gillar Breitling skarpt och Àr sugen pÄ att skaffa en Avenger 2 GMT black steel (43mm) och ha som vardagsklocka.
NÄn som har nÄgon erfarenhet av en sÄdan?
Det som gör mig lite tveksam Àr just pvd behandlingen.
Är det hĂ„llbart eller blir det förstört pĂ„ nĂ„got sĂ€tt efter nĂ„gra Ă„r. LĂ€tt att fĂ„ mĂ€rken?
Vill ju inte ha en svart klocka med en massa mÀrken dÀr stÄlet under syns.
AnvÀnder man de som de ska anvÀndas, hÄrt, sÄ blir det ju helt klart mÀrken. Det Àr inga tegmenterade Sinn inte. Men enligt min Äsikt blir de Ànnu snyggare nÀr de Àr lite ytslitna, blir hÄrdare look och mer tooliga. SÄ kör pÄ.

Jag hade ju en fin gul, men den var paj i gÀngorna pÄ kronhalsen, som tyvÀrr Àr gjutna och behövde utbytesboett sÄ jag skickade tillbaka den. Jag Àr ocksÄ pÄ lite konstant jakt efter en gul, men har nu kravet att den ska ha borstad bezel som min Red arrows vilket gör letandet lite svÄrare dÄ de flesta Àr helblanka.

Förstod jag dig rÀtt? Kronhalsen Àr alltsÄ helt integrerad i boetten (alltsÄ inte en separat del som pÄ tex Rolex) pÄ dessa UFO/Chronomat:er sÄ nÀr den Àr utsliten sÄ mÄste hela boetten bytas ut? Eller kan man pÄ nÄgot sÀtt reparera den? Mao, en Àldre Chronomat med sliten kronhals har ett rÀtt begrÀnsat vÀrde mtp att en utbytesboett förmodligen Àr ganska dyr? (Trösten Àr vÀl att man inte sliter ut en kronhals sÀrskilt fort pÄ en automatklocka).

Den kan bli brutal att hitta, fast jÀkligt Nice :) Àr full set ett krav?

Alla de dÀr klockorna Àr bra vardagsklockor sÄ jag skulle tagit det som det kommer. Dvs kör pÄ nÀr tillfÀlle dyker upp dÀr kombinationen av pris, skick och sÀljare Àr perfekt.

Precis. Det Àr sÄ man "jobbar". :)
Ja man fĂ„r jobba in dom, sen kanske man ska skita i pluton, det Ă€r ju bara team 60 jag gĂ„r pĂ„ dĂ€r, onödigt att sitta med tvĂ„ kvartsare inledningsvis. Gillar stuket men besvĂ€ret blir vĂ€l i förlĂ€ngningen att hitta nytt verk osv osv.Är ju en halv av nĂ„tt annat

Är det nĂ„gon som har hittat vettiga band till Colt Skyracer? Den nĂ„got speciella bandinfĂ€stningen gör ju utbudet av nya band minst sagt begrĂ€nsat..

Vi Àr nog rÀtt fast med de band som breitling har till den verkar vara en sort i tvÄ fÀrger bara tyvÀrr.

Annars funkar nato rÀtt bra finns mkt.

Man kan nog ta ett annat gummi och Àr man lite haj pÄ att anvÀnda rakblad kan man nog skÀra till sÄ det passar i skÄrorona 21mm Àr lite udda dock.

AnvÀnder man de som de ska anvÀndas, hÄrt, sÄ blir det ju helt klart mÀrken. Det Àr inga tegmenterade Sinn inte. Men enligt min Äsikt blir de Ànnu snyggare nÀr de Àr lite ytslitna, blir hÄrdare look och mer tooliga. SÄ kör pÄ.
HÄller med att det blir coolt nÀr de Àr lite ytslitna och dÄ jÀmnt fördelat pÄ klockan.
Är rĂ€dd att man kommer störa sig i början nĂ€r man fĂ„r nĂ„got enstaka mĂ€rke bara. DĂ„ de syns tydligt.
Grym klocka Àr det iallafall.
Tack för svar.

Funderar pÄ ett blÄtt gummi till denna för att fÄ lite sommarkÀnsla pÄ den :)
image.jpg

Funderar pÄ ett blÄtt gummi till denna för att fÄ lite sommarkÀnsla pÄ den :)
image.jpg

Den passar ju fint med svart tycker jag dÄ boetten Àr svart Bandet kostar 600 kr pro 3 nytt om du vill ha ett blÄtt.
Jag antar att det dÀr Àr Jens Fd klocka eller ? som har viklÄs :)

Eller sÄ skaffar du det bandet som har runda hÄl i i svart det Àr lite svalare pÄ sommaren. Se bilder ;)
Samma pris pÄ detta. 600 Kr utan Rabatter :D

//Simon

Senast Àndrad:
Den passar ju fint med svart tycker jag dÄ boetten Àr svart Bandet kostar 600 kr pro 3 nytt om du vill ha ett blÄtt.
Jag antar att det dÀr Àr Jens Fd klocka eller ? som har viklÄs :)

Eller sÄ skaffar du det bandet som har runda hÄl i i svart det Àr lite svalare pÄ sommaren. Se bilder ;)
Samma pris pÄ detta. utan Rabatter :D

//Simon
Den passar fint med svart nen omvÀxling förnöjer :) rÀtt gissat, det Àr Jens gamla ! LÄter överkomligt med 600 :)

Den passar fint med svart nen omvÀxling förnöjer :) rÀtt gissat, det Àr Jens gamla ! LÄter överkomligt med 600 :)

Jag tyckte jag kÀnde igen den :D
Fint dÄ Àr det bara att ringa AD sÄ har du den (om du nu inte kommer pÄ Mini brasseln i maj i Sundbyberg) :)
Tror Erikson urhandel kan sikicka den till dej dom har ju Swish konto det Àr bara att ringa sÄ löser dom detta ;)
Det Àr bra med lite variation :D

Sedan finns ju dessa i silikon i lite olika fÀrger men dessa Àr mycket dyrare nu gissar jag 1800 eller 2800 kr :rolleyes:

//Simon

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp