• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
FrÄn Klock/bmw-GTG i södertÀlje tidigare i somras. @Eurenius och @svesam visar sina klockor...:D:D
IMG_8021.JPG


@Oli fick vara med och posa sen... Jag tycker mig se @PCB dÀr ocksÄ.
IMG_8020.JPG

Haha, kungligt!
 

The Bat

Omega
Hur kan man polera upp sin klocka?
Tandborste? NÄn form av vÀtska? De SKA ju tÄla vatten....
Eller hur gör ni?
OM jag skulle lÀmna in klockan för upp-putsning, vad kan det kosta?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur kan man polera upp sin klocka?
Tandborste? NÄn form av vÀtska? De SKA ju tÄla vatten....
Eller hur gör ni?
OM jag skulle lÀmna in klockan för upp-putsning, vad kan det kosta?
TvÀtta kan du ju göra sjÀlv, tÀnk dock pÄ att tandkrÀm har polerpasta i sig. Polering lÀmnar man bÀst Ät proffsen. Klockmaster Globen brukar rekommenderas för polering av Breitlings.
 

The Bat

Omega
TvÀtta kan du ju göra sjÀlv, tÀnk dock pÄ att tandkrÀm har polerpasta i sig. Polering lÀmnar man bÀst Ät proffsen. Klockmaster Globen brukar rekommenderas för polering av Breitlings.
Bor i VÀsterÄs, men tack för tipset....
TandkrÀmen tÀnkte jag anvÀnda till det den Àr till för, tÀnkte bara anvÀnda mig av vatten (fukt) eller om nÄgon hade nÄgot annat tips...
 

svesam

Rolex
Hur kan man polera upp sin klocka?
Tandborste? NÄn form av vÀtska? De SKA ju tÄla vatten....
Eller hur gör ni?
OM jag skulle lÀmna in klockan för upp-putsning, vad kan det kosta?

Rengöring = skÄl med varmt vatten och lite diskmedel. I med klockan (om du vet att den Àr tÀt förstÄs...) lÄt ligga en stund.
DÀrefter ta en svÀng med en tandborste (obs, oanvÀnd...) torka av.
Resultat, rent och snyggt :)
Är du osĂ€ker pĂ„ klockans tĂ€thet sĂ„ drar du till nĂ€rmaste AD och fĂ„r det kontrollerat innan du drĂ€nker klockan!

Lycka till!
 

Cryssarn

Rolex
DĂ„ min colt gĂ„r ca +18 sĂ„ tĂ€nkte att det kanske Ă€r bĂ€st att lĂ€mna in den. Är det klockmaster i globen man bör vĂ€nda sig till i Stockholm?
 
Topp