• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har nu Àntligen haft möjlighet att köpa en riktigt fin Breitling chronomat 41. Tillverkad 2015 men aldrig anvÀnd utan stÄtt som display modell. FÄr den förhoppningsvis imorgon om allt gÄr vÀl.
3591E167-CEE2-405E-A983-0C97319FAC86.jpeg

ser riktigt frÀck ut!!!
fÄr man frÄga vad du fick ge?

Nej frÄn privatperson i Sverige som handlar klockor i USA nÀr han Àr dÀr.
2 Ärs funktionsgaranti, box och Àkthetsintyg
sliten med hÀlsan!

köp ett gummi till den sÄ kan du sporta till den rÀtt rejÀlt
sen lÀr den bli super pÄ lÀder med om du vill byta av lÀnken med nÄgot annat

Suget pÄ en StÄlfisk börjar bli outhÀrdligt :) hur bÀrs den? Topptung? VÀlbalanserad? KÀnner att lÀnk inte Àr aktuellt dÄ jag tycker min chronomat med gummi Àr "tung". Tar gÀrna all input jag kan fÄ? Ha en fortsatt trevlig kvÀll alla :breitling:

- Som jag förstÄr det Àr det klockor utan Breitlings Cert, undrar varför och det pÄverkar kanske vÀrdet?
Det pÄverkar definitivt vÀrdet. Men ska du behÄlla klockan och inte Àr sÄ orolig över att nÄgot som borde gÄ pÄ garanti hÀnder sÄ Àr det vÀl kanske vÀrt det att tjÀna en slant pÄ det.

4ECC565F-3104-48C6-B08E-A932B6A674AB.jpeg

NÄgon som sett detta pÄ en aerospace förut?
Klockan stannar helt och bÄda displayerna börjar lysa, den börjar dock gÄ normalt igen nÀr jag trycker pÄ kronan (den blir helt resettad). Förr hÀnde det sÀllan men nu hÀnder det hela tiden.

Garantin gick ut tidigare i Är och dum som man var gjorde man inget Ät det... Kan kanske vara vÀrt ett försök att kontakta Breitling ÀndÄ?

4ECC565F-3104-48C6-B08E-A932B6A674AB.jpeg

NÄgon som sett detta pÄ en aerospace förut?
Klockan stannar helt och bÄda displayerna börjar lysa, den börjar dock gÄ normalt igen nÀr jag trycker pÄ kronan (den blir helt resettad). Förr hÀnde det sÀllan men nu hÀnder det hela tiden.

Garantin gick ut tidigare i Är och dum som man var gjorde man inget Ät det... Kan kanske vara vÀrt ett försök att kontakta Breitling ÀndÄ?
Liknande fenomen intrÀffar nÀr man byter batteriet men ÄterstÀlls nÀr man trycker in kronan om jag inte missminner mig.
Om skadan Àr uppenbart du sjÀlv som orsakat, kanske du har utsatt klockan för t.ex. ett kraftigt magnetfÀlt eller vatteningrepp?. En vÀldigt god ide' Àr att den uppfyller ett trycktest med frÀscha packningar innan du doppar den i vatten samt att du inte snurrar kronan.
Annars hade jag kontaktat Timepromotion i TÀby och visat mig besviken sÄ kanske du fÄr en goodwill trots utgÄngen garanti;)

Senast Àndrad:
Liknande fenomen intrÀffar nÀr man byter batteriet men ÄterstÀlls nÀr man trycker in kronan om jag inte missminner mig.
Om skadan Àr uppenbart du sjÀlv som orsakat, kanske du har utsatt klockan för t.ex. ett kraftigt magnetfÀlt eller vatteningrepp?. Doppar man klockan i vatten gÀller det att inte snurra pÄ kronan och sÄklart att den uppfyller ett trycktest med frÀscha packningar.
Annars hade jag kontaktat Timepromotion i TÀby och visat mig besviken sÄ kanske du fÄr en goodwill trots utgÄngen garanti;)

AlltsÄ kan det betyda att batteriet sitter löst?
Klockan har verkligen inte levt nÄgot hÄrt liv, jag har varit vÀldigt försiktig med den sÄ jag fattar inte vad som kan ha orsakat detta!
VÀrt att nÀmna Àr att detta började hÀnda snabbt, kanske tvÄ mÄnader efter att jag plockat ut den... Försökte ta tag i problemet i augusti 2017 men dÄ hade Breitling sommarstÀngt och sen dess har det bara lÀmnat! LÀtt att vara efterklok :D

Klockan har verkligen inte levt nÄgot hÄrt liv, jag har varit vÀldigt försiktig med den sÄ jag fattar inte vad som kan ha orsakat detta!
VÀrt att nÀmna Àr att detta började hÀnda snabbt, kanske tvÄ mÄnader efter att jag plockat ut den... Försökte ta tag i problemet i augusti 2017 men dÄ hade Breitling sommarstÀngt och sen dess har det bara lÀmnat! LÀtt att vara efterklok :D
Vem vet om batteriet Àr lite löst eller att du haft en himla otur med att batteriet lÀckt ut?o_O
Klockan blir ju cosc-testad frÄn fabrik vilket innebÀr strÀnga/hÄrda tester.
Du skulle ju utnyttjat garantin!!!!:facepalm::D
HÀr en bild pÄ innanmÀtet:
6255842o_xxl.jpg

Senast Àndrad:
Gör som sÄ att du skriver ett brev och förklarar problematiken att felet faktiskt fanns dÀr redan efter 2 mÄnader samt att du vÄrdat klockan varsamt. Sedan skickar du klockan med brevet direkt till TÀby?

Gör som sÄ att du skriver ett brev och förklarar problematiken att felet faktiskt fanns dÀr redan efter 2 mÄnader samt att du vÄrdat klockan varsamt. Sedan skickar du klockan med brevet direkt till TÀby?

Kan vara vÀrt ett försök, tror du man kan skicka den till Timepromotion fast man bor i Finland? Kanske löns att ringa dem först alternativt visa upp den för en urmakare först som fÄr felsöka innan man skickar dit den?

Kan vara vÀrt ett försök, tror du man kan skicka den till Timepromotion fast man bor i Finland? Kanske löns att ringa dem först alternativt visa upp den för en urmakare först som fÄr felsöka innan man skickar dit den?
Ring dem sÄ löser det sig nog. Vad jag vet kan man skicka via AD sÄ ombesörjer de hela Àrendet.

Skicka in den sÄ fort du kan, den skall ju ÀndÄ fixas.
TP fixade min med utgÄnget garanti pÄ goodwill. Dom var verkligen generösa i mitt fall.

En frÄga om datumvÀxling.
SÄg en klocka till salu pÄ annan sÀljplats och undrar om vÀxling av datum sker under sÄ hÀr lÄng tid?
Trodde vĂ€xlingen skedde med ett ”klick” 24.00, eller ”mjukt” under en mycket kortare tid runt midnatt.
Inte att den har börjat 35 minuter innan.
0BBCCE40-766C-45E9-A523-E2EB49F72DDE.jpeg

En frÄga om datumvÀxling.
SÄg en klocka till salu pÄ annan sÀljplats och undrar om vÀxling av datum sker under sÄ hÀr lÄng tid?
Trodde vĂ€xlingen skedde med ett ”klick” 24.00, eller ”mjukt” under en mycket kortare tid runt midnatt.
Inte att den har börjat 35 minuter innan.
0BBCCE40-766C-45E9-A523-E2EB49F72DDE.jpeg
Är vĂ€l ett 7750-verk i den? De jag haft brukar vara sĂ„.
Vissa urverk gör det hela med ett klick nÄgra minuter +- midnatt, men jag har för mig att 7750 inte gör det. SÄ det Àr inget att oroa sig över.

Är vĂ€l ett 7750-verk i den? De jag haft brukar vara sĂ„.
Vissa urverk gör det hela med ett klick nÄgra minuter +- midnatt, men jag har för mig att 7750 inte gör det. SÄ det Àr inget att oroa sig över.
Yes,Avenger 2.
DÄ fick man lÀra sig nÄtt nytt igen, att det skillnad pÄ datumvÀxling mellan verken.
Tackar!

Yes,Avenger 2.
DÄ fick man lÀra sig nÄtt nytt igen, att det skillnad pÄ datumvÀxling mellan verken.
Tackar!
Ja det kan variera rejÀlt. Vissa verk Àr skitsnabba och du ser inte ens att den har börjat. Du bara tittar ner och sÄ Àr det nÀsta dag. Andra verk, och det ganska mÄnga faktiskt, kör med den hÀr saktgÄende vÀxlingen.

Tillbaka
Topp