• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Såg denna annons av VintageWatchItaly på en breitling colt chrono av samma ref som min, något jag la märke till var att mina visare inte var lika som på den andra. Vad kan detta bero på? Vad jag vet så har ingen bytt på något.
Min:
ACB97A8C-5378-4D17-875C-2B66D13C49A0.jpeg

VWI:
A04873C6-96F2-4C8E-BC9D-46E06E882C50.jpeg
Inte fått några servicepapper så har ingen aning, men tidigare ägare och ägaren före det nämnde inget om detta.

Inte så mkt till råd kanske, men googla efter bilder på modellen, så ser du om dessa visare förekommer på andra klockor.

Såg denna annons av VintageWatchItaly på en breitling colt chrono av samma ref som min, något jag la märke till var att mina visare inte var lika som på den andra. Vad kan detta bero på? Vad jag vet så har ingen bytt på något.
Min:
ACB97A8C-5378-4D17-875C-2B66D13C49A0.jpeg

VWI:
A04873C6-96F2-4C8E-BC9D-46E06E882C50.jpeg
Du får bättre svar här, alternativt av att fråga säljaren.

Kikade, noterar att alla har dem visarna jag inte har, måste ju bero på att dem har bytts ut vid något tillfälle, eller?

Om du hade sett "dina visare" även på andra klockor så hade det varit lugnande och goda nyheter. Nu verkar det ju som att de har bytts. Då återstår frågan om de är äkta servicevisare, eller om de är ngt annat. Första steget är väl att fråga säljaren, och när du får svar, försök att kolla om det stämmer.

Fortsätter funderandet. Och fortsätter spamma olika chronos jag kollat på.

Jag har tänkt lite såhär, jag kollar mest efter tavelvarianter jag gillar. Detaljer, som urverk och år, har jag helt släppt. Skick såklart, men där jobbar jag som alltid med ”pris efter skick”, oavsett klocka.
Tänker jag ”rätt” då?

Senast inkollade.
Är det solid guldring på en en sån?
59FC44A8-522C-4C03-AA0B-35125009C282.jpeg

Jag har tänkt lite såhär, jag kollar mest efter tavelvarianter jag gillar. Detaljer, som urverk och år, har jag helt släppt. Skick såklart, men där jobbar jag som alltid med ”pris efter skick”, oavsett klocka.
Tänker jag ”rätt” då?

Senast inkollade.
Mkt bra! Tror ja, solid.

Tänker jag ”rätt” då?

Senast inkollade.
om en smp är en mellanchefsklocka så är fan detta en vd-dinka!

@JensBP vi får fixa varsin D version!

heja @gruby

Amen det är kanske denna man ska satsa på, då. TT är bra för gubbar som mig, fast jag hade helst haft TT-länk också. Och egentligen inte UTC, fast det känns som om man ”måste” ha det.

Vad tror panelen, kan man hitta en lös TT-länk?
såg inte ens att den inte var en TT..
eller så köper du bara en vanlig stålis istället...?

synd att man inte ska sälja den vita än...
20190927_205741.jpg

Tänker jag ”rätt” då?

Senast inkollade.

Jag tror att på den varianten med vridring i guld, så ska raidsen (klackarna) vara i stål. Det kan vara så att guldvridring har funnits med både stål och guldraids, men jag tror inte det.

Så mitt tips är att forska vidare i det om du funderar på just den klockan på bilden.

Se inte mitt inlägg som ett 100% säkert uttalande, men som en varning att titta mer noga på det innan du slår till. Alla chronomat med guldbezel jag har sett har haft stål raids, men det betyder inte att de aldrig har funnits i det utförandet.
det är nog true!
står ju en bokstav före själva modellbetäckningen och i detta fallet ska det vara ett D och som ni säger så borde det vara ståraiders på den!

dessa har ju även det stora plusset att ha vanliga stål pushers och krona!
dom guldpläderade ser ju rätt tråkiga ut efter ett tag

Tillbaka
Topp