Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte fått några servicepapper så har ingen aning, men tidigare ägare och ägaren före det nämnde inget om detta.Såg denna annons av VintageWatchItaly på en breitling colt chrono av samma ref som min, något jag la märke till var att mina visare inte var lika som på den andra. Vad kan detta bero på? Vad jag vet så har ingen bytt på något.
Min:
![]()
VWI:
![]()
Du får bättre svar här, alternativt av att fråga säljaren.Såg denna annons av VintageWatchItaly på en breitling colt chrono av samma ref som min, något jag la märke till var att mina visare inte var lika som på den andra. Vad kan detta bero på? Vad jag vet så har ingen bytt på något.
Min:
![]()
VWI:
![]()
Kikade, noterar att alla har dem visarna jag inte har, måste ju bero på att dem har bytts ut vid något tillfälle, eller?Inte så mkt till råd kanske, men googla efter bilder på modellen, så ser du om dessa visare förekommer på andra klockor.
Du får bättre svar här, alternativt av att fråga säljaren.
Jag trodde att den skulle bort först förra året, men serien finns inte kvar på hemsidan nu.
JaStämmer det att colt-serien har utgått och ingår på något sätt i Avenger?
Lite synd, tycker en del av de äldre Colt har varit trevliga som instegs-bratte
Kikade, noterar att alla har dem visarna jag inte har, måste ju bero på att dem har bytts ut vid något tillfälle, eller?
Kikade, noterar att alla har dem visarna jag inte har, måste ju bero på att dem har bytts ut vid något tillfälle, eller?
Mkt bra! Tror ja, solid.Fortsätter funderandet. Och fortsätter spamma olika chronos jag kollat på.
Jag har tänkt lite såhär, jag kollar mest efter tavelvarianter jag gillar. Detaljer, som urverk och år, har jag helt släppt. Skick såklart, men där jobbar jag som alltid med ”pris efter skick”, oavsett klocka.
Tänker jag ”rätt” då?
Senast inkollade.
Är det solid guldring på en en sån?
![]()
om en smp är en mellanchefsklocka så är fan detta en vd-dinka!Fortsätter funderandet. Och fortsätter spamma olika chronos jag kollat på.
Jag har tänkt lite såhär, jag kollar mest efter tavelvarianter jag gillar. Detaljer, som urverk och år, har jag helt släppt. Skick såklart, men där jobbar jag som alltid med ”pris efter skick”, oavsett klocka.
Tänker jag ”rätt” då?
Senast inkollade.
![]()
Amen det är kanske denna man ska satsa på, då. TT är bra för gubbar som mig, fast jag hade helst haft TT-länk också. Och egentligen inte UTC, fast det känns som om man ”måste” ha det.
såg inte ens att den inte var en TT..Amen det är kanske denna man ska satsa på, då. TT är bra för gubbar som mig, fast jag hade helst haft TT-länk också. Och egentligen inte UTC, fast det känns som om man ”måste” ha det.
Vad tror panelen, kan man hitta en lös TT-länk?
Fast det är ju TT man helst vill ha.såg inte ens att den inte var en TT..
eller så köper du bara en vanlig stålis istället...?
synd att man inte ska sälja den vita än...
![]()
Fortsätter funderandet. Och fortsätter spamma olika chronos jag kollat på.
Tänker jag ”rätt” då?
Senast inkollade.
![]()
Hm, intressant!Jag tror att på den varianten med vridring i guld, så ska raidsen (klackarna) vara i stål. Det kan vara så att guldvridring har funnits med både stål och guldraids, men jag tror inte det.
Så mitt tips är att forska vidare i det om du funderar på just den klockan på bilden.
Hm, intressant!
Det ska jag kolla upp.
prövat att ringa ad?Tiden går! Letar fortfarande efter länkbit 378A, verkar bara finnas en bit på hela jordklotet, och i USA. Chrono24, ebay, inget svar från AD
det är nog true!Se inte mitt inlägg som ett 100% säkert uttalande, men som en varning att titta mer noga på det innan du slår till. Alla chronomat med guldbezel jag har sett har haft stål raids, men det betyder inte att de aldrig har funnits i det utförandet.
Har provat Jälmers ur för 1v sedan, dom har ej svaratprövat att ringa ad?