Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HÀrligt! Vad blev det för nÄt?
Nilas handlade OmeganHÀrligt! Vad blev det för nÄt?
Ah, kul klocka!Nilas handlade Omegan
Fantastiskt fin.Ruskigt nöjd med den hÀr.
Makalöst bra! LÀdret satt som en smÀck.Denna har jag suktat efter Ànda sedan jag köpte min första Breitling 2008.
Tyckte redan dÄ att Montbrillant Àr en urlÀcker kronograf.
Enda nackdelen Àr att den saknar snabbomstÀllning pÄ datumet. PÄ detta verk (Valjoux7763) sitter det en knapp vid lÀge 10 för denna funktion som Breitling konsekvent struntar i att sÀtta dit, stör vÀl symmetrin pÄ klockorna. Medför att man fÄr hÄlla pÄ och skruva sig fram och tillbaka runt 24 (ca 20-02-20-02 osv). Dessutom Àr den manuellt uppdragen (vilket Àr tufft!) sÄ winder Àr bara att glömma.
Montbrillant Edition tillverkades endast Ă„ren 2005-2008.
Detta exemplar Àr frÄn 2005 och Àr fullset med bÄde ytter och innerlÄda(backelit) i perfekt skick!
Det VAR vÀrt att vÀnta pÄMakalöst bra! LÀdret satt som en smÀck.
Det dÀr Àr en utmÀrkt hyllning till den första Chronomaten frÄn 40-talet. Kanske den bÀsta vintagehomagen som Breitling gjort faktiskt? Synd bara att de inte döpte den till Chronomat. Kanske de inte vill förvirra folk med att Chronomaten egentligen var ursprunget till Navitimer/Montbrilliant, och att det skulle förvirra för att Chronomat Àr en helt annan design och modell idag?Denna har jag suktat efter Ànda sedan jag köpte min första Breitling 2008.
Tyckte redan dÄ att Montbrillant Àr en urlÀcker kronograf.
Enda nackdelen Àr att den saknar snabbomstÀllning pÄ datumet. PÄ detta verk (Valjoux7763) sitter det en knapp vid lÀge 10 för denna funktion som Breitling konsekvent struntar i att sÀtta dit, stör vÀl symmetrin pÄ klockorna. Medför att man fÄr hÄlla pÄ och skruva sig fram och tillbaka runt 24 (ca 20-02-20-02 osv). Dessutom Àr den manuellt uppdragen (vilket Àr tufft!) sÄ winder Àr bara att glömma.
Montbrillant Edition tillverkades endast Ă„ren 2005-2008.
Detta exemplar Àr frÄn 2005 och Àr fullset med bÄde ytter och innerlÄda(backelit) i perfekt skick!
Jo, jag har tÀnkt pÄ det nÀr jag sett bilder pÄ din.Det dÀr Àr en utmÀrkt hyllning till den första Chronomaten frÄn 40-talet. Kanske den bÀsta vintagehomagen som Breitling gjort faktiskt? Synd bara att de inte döpte den till Chronomat. Kanske de inte vill förvirra folk med att Chronomaten egentligen var ursprunget till Navitimer/Montbrilliant, och att det skulle förvirra för att Chronomat Àr en helt annan design och modell idag?
Joovars den renoveringen var inte gratis direkt.Jo, jag har tÀnkt pÄ det nÀr jag sett bilder pÄ din.
Den Àr ju helt otrolig. Var det den du fick betala skjortan(eller alla skjortor du har) för att fÄ renoverad?
Den Àr sjukt fin, jag jagar byte pÄ min Superocean emot den. En dag Àr den i min famnFörstÄr inte varför jag försökte sÀlja denna för ett tag sedan.
Jisses! Du hade fler Àn jag trodde. Den gamla 60-tals big eye Navitimern var godis!Med det senaste tillskottet ser samlingen ut sÄ hÀr:
Ja, den Àr frÄn 1966. Navitimern och dess historia var det som fick mig intresserad av klockor i första lÀget. Förutom den Àr den gamla guldklockan frÄn 1953. Alla andra Àr mellan 2000-2010. Alla pre Kern.Jisses! Du hade fler Àn jag trodde. Den gamla 60-tals big eye Navitimern var godis!
Grym samling, stenhÄrt med en helgulds AerospaceMed det senaste tillskottet ser samlingen ut sÄ hÀr:
Vilken samlingen, stort grattis till den.Med det senaste tillskottet ser samlingen ut sÄ hÀr: