• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Dagens stĂ„lfisk! 😃
20250524_093137.jpg

Dum frÄga kanske, men jag har ju fortfarande tidtagarfunktionen pÄ B13050.1. Eller Àr det nÄgot annat specifikt som definierar att det Àr en chronomat som antal jewels?
Chronometré Àr COSC-certifiering och Chronomat Àr modellnamn. :) SÄ har en klocka chronometer/chronometré sÄ Àr det COSC-certifierat urverk.

Breitling har en 0:a för icke-chronometré urverk och en 3:a för COSC-certifierade. StÄr oftast pÄ tavlan ocksÄ.

Chronometré Àr COSC-certifiering och Chronomat Àr modellnamn. :) SÄ har en klocka chronometer/chronometré sÄ Àr det COSC-certifierat urverk.

Breitling har en 0:a för icke-chronometré urverk och en 3:a för COSC-certifierade. StÄr oftast pÄ tavlan ocksÄ.
Okej, dÄ har jag lÀrt mig nÄgot nytt idag :) Jag har försökt lÀsa pÄ om beteckningarna men det gÀllande COSC missuppfattade jag. Jag har en B13048 och en B13050.1, sÄ jag försöker förstÄ mig pÄ om det Àr nÄgra skillnader emellan.

Okej, dÄ har jag lÀrt mig nÄgot nytt idag :) Jag har försökt lÀsa pÄ om beteckningarna men det gÀllande COSC missuppfattade jag. Jag har en B13048 och en B13050.1, sÄ jag försöker förstÄ mig pÄ om det Àr nÄgra skillnader emellan.
Bör inte vara nÄgon skillnad rent tekniskt utifrÄn referensnummerna iaf.

Tillbaka
Topp