Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr Àr grym.Trivsamt ur
![]()
Den gröna tavlan Àr sÄ lÀcker!Sorry dÄlig bild, men denna reffen.. alltsÄ
![]()
Otroligt!Den gröna tavlan Àr sÄ lÀcker!
Jag tror första Àr chronometer andra inte . AlltsÄ första referens har 25j andra 17NÄgon som har en aning vad som skiljer Àldre chronomat referenser Ät, mer specifikt B13050 vs B13050.1?
Korrekt. Och B133XX Àr COSC-certifierad.Jag tror första Àr chronometer andra inte . AlltsÄ första referens har 25j andra 17
Dum frÄga kanske, men jag har ju fortfarande tidtagarfunktionen pÄ B13050.1. Eller Àr det nÄgot annat specifikt som definierar att det Àr en chronomat som antal jewels?Korrekt. Och B133XX Àr COSC-certifierad.
Chronometré Àr COSC-certifiering och Chronomat Àr modellnamn.Dum frÄga kanske, men jag har ju fortfarande tidtagarfunktionen pÄ B13050.1. Eller Àr det nÄgot annat specifikt som definierar att det Àr en chronomat som antal jewels?
Okej, dÄ har jag lÀrt mig nÄgot nytt idagChronometré Àr COSC-certifiering och Chronomat Àr modellnamn.SÄ har en klocka chronometer/chronometré sÄ Àr det COSC-certifierat urverk.
Breitling har en 0:a för icke-chronometré urverk och en 3:a för COSC-certifierade. StÄr oftast pÄ tavlan ocksÄ.
Bör inte vara nÄgon skillnad rent tekniskt utifrÄn referensnummerna iaf.Okej, dÄ har jag lÀrt mig nÄgot nytt idagJag har försökt lÀsa pÄ om beteckningarna men det gÀllande COSC missuppfattade jag. Jag har en B13048 och en B13050.1, sÄ jag försöker förstÄ mig pÄ om det Àr nÄgra skillnader emellan.
Nu fick jag oxÄ throw back vibbarà rets sommarklocka inhandlad! Sjukt nog min första Breitling nÄgonsin
![]()
à rets sommarklocka inhandlad! Sjukt nog min första Breitling nÄgonsin
![]()
Bra grejer!
YessirBra grejer!
Alltid krokodilHej,
Slog till pÄ denna. Vad tycker ni? Gillar detta med GMT. Stor men bÀttre utan lÀnk⊠Vilka band passar annars bÀst pÄ denna skulle ni sÀga?
![]()
Var det den som lÄg ute pÄ Blocket?à rets sommarklocka inhandlad! Sjukt nog min första Breitling nÄgonsin
![]()