Jamen precis! En fröjd för gamla ögon.Hyggliga siffror pĂ„ den dĂ€r iaf! Ăven frĂ„n andra sidan gatan!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jamen precis! En fröjd för gamla ögon.Hyggliga siffror pĂ„ den dĂ€r iaf! Ăven frĂ„n andra sidan gatan!
Perfect band pÄ LeonNu fÄr Leo vila lite o sÄ fÄr banditen tjÀnstgöra ett tag.
![]()
![]()
Tack! True to Blood Diamond!Perfect band pÄ Leon![]()
SĂ„ jĂ€kla synd de gjort sunburst (speciellt den svarta) o glasbaksida pĂ„ dem, annars Ă€r de ju riktigt snygga.Engströms hade bara svart inne, 40mm, riktigt lyckad. Tidigare variant Ă€r 30% rabatterad om nĂ„gon vill fyndaâŠ
![]()
![]()
SÄ jÀkla synd de gjort sunburst (speciellt den svarta) o glasbaksida pÄ dem, annars Àr de ju riktigt snygga.
Sunburst Àr niceSÄ jÀkla synd de gjort sunburst (speciellt den svarta) o glasbaksida pÄ dem, annars Àr de ju riktigt snygga.
Hade du tappat bort den?Flyttade nyligen och hittade dÄ den hÀr gamla godingen igen. Köpte den NOS med ostÀmplat certifikat för lÀnge sedan.
![]()
![]()
Hade du tappat bort den?
Har typ egentligen aldrig gillat Heritage serien, men klÀmde pÄ denna hÀrom dagen och blev riktigt sugen. LÀnken Àr sÄ jÀvla bra, och alla smÄ detaljer har förfinats till det bÀttre.En trevlig artikel i Hodinkee om nya Super Ocean.
Jag har inte sett den i verkligheten, men pÄ bilder ser den riktigt vass ut. Lite i överkant kanske nÀr det kommer till priset, men de Àr ju i gott sÀllskap.
![]()
Hands-On: Is Breitling's SuperOcean Heritage 40mm the Brand's Most Versatile Dive Watch?
Toning back the tool watch vibes for some added elegance makes this a great do-it-all option at a solid price.www.hodinkee.com
![]()
![]()
Kan hÄlla med om den svarta sunbursten. Glasbaksida tycker jag kÀndes helt ok hÀr!
Sunburst Àr nice
![]()
Aldrig förstÄtt idén med glasbaksida, speciellt inte pÄ en dykare. Visst pÄ en dressare om nÄgon suttit o dekorerat verket i x antal hundra timmar⊠Men annars? Dyrare o tillverka och inte blir det bÀttre vattenresistansen heller direkt
Sen tycker jag det blir klibbigt mot glas nĂ€r man svettasMen vet att inte alla störs sig pĂ„ just detâŠ
Den Àr ju faktiskt nice med sunburst fÄr jag hÄlla med om![]()
Hittade en till Navitimerannons. Den hÀr Àr frÄn september 1975. Priset hade stigit en aning till motsvarande nÀstan exakt 6000 kr i dagens penningvÀrde. I gengÀld hade klockan datumkomplikation.
![]()
Största skillnaden mellan dÄ och nu Àr vad en klocka Àr.VÀxelkursen spelar en viss roll ocksÄ. Den har gÄtt frÄn ca 2.8 kronor för en CHF till nÀstan 12 idag.
Ett annat skÀl till prisökningen ser vi pÄ din bild. PÄ den tiden marknadsförde man klockor med smÄ enkla annonser som din. Idag Àr det mkt pÄkostade profilbutiker osv som ska erbjuda en "experience". (Vilket givetvis betalas av oss).
![]()
![]()
Rolex 5513 listade 1974-1975, 790 CHF och dÄ fanns det nog rabatt i det ocksÄ.VÀxelkursen spelar en viss roll ocksÄ. Den har gÄtt frÄn ca 2.8 kronor för en CHF till nÀstan 12 idag.
Ett annat skÀl till prisökningen ser vi pÄ din bild. PÄ den tiden marknadsförde man klockor med smÄ enkla annonser som din. Idag Àr det mkt pÄkostade profilbutiker osv som ska erbjuda en "experience". (Vilket givetvis betalas av oss).
![]()
![]()
Det dÀr stÀmmer inte enligt Riksbankens arkiv. Kollade pÄ det och 100 CHF snittade runt 161 SEK.VÀxelkursen spelar en viss roll ocksÄ. Den har gÄtt frÄn ca 2.8 kronor för en CHF till nÀstan 12 idag.
![]()
![]()
Kul att se. Jag skulle gÄnga med vÀxelkursen dÀr vÄr SEK försvagats betydligt. SÄ sÀg 4 till 5 ger mer Àn 6000kr. Det gÄr inte att bygga en klocka med den kvaliteten och sÀlja med rimlig vinst för 6000kr idag. Det ger 30 000kr i dagens vÀrde rÀknat pÄ 5grr. LÀgg pÄ en ökning av allt annat i samhÀllet sÄ Àr 50 000kr för en ny Navitimer helt rimligt. Och det Àr hÀr klockbranch försöker sig pÄ en lyxifiering som jag tror inte kommer funka. Och tappar mig som Äterkommande kund. Att jÀmföra 50 000 dÀr rabatt kunde ges mot 112 500 utan rabatt Àr för stor skillnad. TyvÀrr. Visst, jag vet, Navitimern har inte kostat 50 000 pÄ bra lÀnge men det var ÀndÄ möjligt att komma ner i de siffrorna med rabatt efter Äterkommande köp. Mina inkomster har ej dubblerats de senaste 5-7Ären och inte min köpkraft jmf med Euro/Dollar/CHF heller.Hittade en till Navitimerannons. Den hÀr Àr frÄn september 1975. Priset hade stigit en aning till motsvarande nÀstan exakt 6000 kr i dagens penningvÀrde. I gengÀld hade klockan datumkomplikation.
![]()