Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vill du köpa en vit 42mm kompis? Har för mig att du kör 44mm oftast nÀr det kommer till Breitling eller?Nya SO, har haft 3 tidigare, nu ytterligare en
Fn mĂ„ste köpa en till (den nĂ€stsenaste)âŠ
![]()
Kanske detVill du köpa en vit 42mm kompis? Har för mig att du kör 44mm oftast nÀr det kommer till Breitling eller?
Ăr det dina bilder som suger eller Ă€r den helt rundpolerad pĂ„ spĂ€nnet?Arkivbild gĂ€llande Navi 92 som ligger pĂ„ sĂ€lj, fler bilder önskades sĂ„ hĂ€r kommer de:
![]()
![]()
![]()
Det Ă€r troligen reflektioner i solen samt dĂ„lig bild som inte gör det rĂ€ttvist. SkĂ€rmdump och redigering pĂ„ mobilen. Sedan Ă€r det en polerad yta, troligen imponerande vid nĂ„got tillfĂ€lle, dock har jag inte polerat klockan och jag reagerade inte pĂ„ att den skulle var tokpolerad. FĂ„r se om jag har nĂ„gra andra bilder.Ăr det dina bilder som suger eller Ă€r den helt rundpolerad pĂ„ spĂ€nnet?
Varför redigerar du bilden ifall du vill sÀlja klockan? Bilderna blir inte rÀttvisa? Eller har jag fel?Det Àr troligen reflektioner i solen samt dÄlig bild som inte gör det rÀttvist. SkÀrmdump och redigering pÄ mobilen. Sedan Àr det en polerad yta, troligen imponerande vid nÄgot tillfÀlle, dock har jag inte polerat klockan och jag reagerade inte pÄ att den skulle var tokpolerad. FÄr se om jag har nÄgra andra bilder.
Hela klockan ser helt mjuk ut. Jag skulle nog vilja se oredigerade bilder som presumtiv köpare.Det Àr troligen reflektioner i solen samt dÄlig bild som inte gör det rÀttvist. SkÀrmdump och redigering pÄ mobilen. Sedan Àr det en polerad yta, troligen imponerande vid nÄgot tillfÀlle, dock har jag inte polerat klockan och jag reagerade inte pÄ att den skulle var tokpolerad. FÄr se om jag har nÄgra andra bilder.
Det Àr vÀl inte samma Ärsmodell och lÀnk?Hela klockan ser helt mjuk ut. Jag skulle nog vilja se oredigerade bilder som presumtiv köpare.
Min Navitimer ser t.ex. ut sÄhÀr pÄ spÀnnet.
![]()
Jag gjorde mitt bÀsta medans jag Àr pÄ sprÄng. Jag har inte klockan framför mig och ville ÀndÄ visa nÄgon bild. Har inte applicerat nÄgot filter eller Àndrat pÄ bilden snarare tyvÀrr lyckats försÀmra bildkvalitet.Varför redigerar du bilden ifall du vill sÀlja klockan? Bilderna blir inte rÀttvisa? Eller har jag fel?
Nej min Àr Àldre, 2017 och 24mm bred, men du ser ju hur oerhört mjuk din ser ut i jÀmförelse.Det Àr vÀl inte samma Ärsmodell och lÀnk?
Min lÀnk Àr frÄn 1995Nej min Àr Àldre, 2017 och 24mm bred, men du ser ju hur oerhört mjuk din ser ut i jÀmförelse.
Men du har skrivit 2023 i annonsen... Eller har du Àndrat det?Min Àr frÄn 1995
Den Ă€r uttagen och stĂ€mplad frĂ„n AD 2023. Ăr en Navi 92 och just denna modellen kom 1995. Var del av en utstĂ€llning som lokala AD:n hade med osĂ„lda klockor. NĂ€r Breitling tog över sĂ„ldes alla klockor i butiken. Det var fler i trĂ„den som köpte. Garantitid frĂ„n försĂ€ljningsdatum och Ă„rsmodell Ă€r olika.Men du har skrivit 2023 i annonsen... Eller har du Ă€ndrat det?
SĂ„ dĂ„ Ă€r den nyare Ă€n min. Varför protesterar du? NĂ€r modellen kom Ă€r vĂ€l knappast relevant om vi pratar slitage och dĂ„liga bilder.Den Ă€r uttagen och stĂ€mplad frĂ„n AD 2023. Ăr en Navi 92 och just denna modellen kom 1995.
Jag kanske missförstÄr @Omega21jul1969, men han menar vÀl att lÀnken sÄg ut sÄ vid produktion 1995SÄ dÄ Àr den nyare Àn min. Varför protesterar du? NÀr modellen kom Àr vÀl knappast relevant om vi pratar slitage och dÄliga bilder.
man kan se det frÄn tvÄ perspektiv. Jag hoppas du Àr med pÄ det. Varför sÄ ifrÄgasÀttande?SÄ dÄ Àr den nyare Àn min. Varför protesterar du? NÀr modellen kom Àr vÀl knappast relevant om vi pratar slitage och dÄliga bilder.
För att det Àr sÄ mycket som Àr konstigt. Menar du att du köpte klockan begagnad 2023 sÄ blir allt vÀldigt mycket klarare. Men om du köpte den ny 2023 och den Àr nyservad, vilket ocksÄ Àr konstigt pÄ en 2 Är gammal klocka men det finns ju mÄndags exemplar, men den dÄ Àr NOS sÄ Àr det ocksÄ förstÄeligt.man kan se det frÄn tvÄ perspektiv. Jag hoppas du Àr med pÄ det. Varför sÄ ifrÄgasÀttande?
Hela historien skrivs bak i trĂ„den 2022 nĂ€r jag köpte den. Och det var fler som köpte klockor frĂ„n AD efter mig. Visst, det Ă€r inte vanligt att fĂ„ köpa en ânyâ klocka som nu Ă€r 30Ă„r gammal. Den var nyservad och stĂ€mplades nĂ€r jag köpte den i butiken. SĂ„ det Ă€r vĂ€l en ny definition pĂ„ hyllvĂ€rmareFör att det Ă€r sĂ„ mycket som Ă€r konstigt. Menar du att du köpte klockan begagnad 2023 sĂ„ blir allt vĂ€ldigt mycket klarare. Men om du köpte den ny 2023 och den Ă€r nyservad, vilket ocksĂ„ Ă€r konstigt pĂ„ en 2 Ă„r gammal klocka men det finns ju mĂ„ndags exemplar, men den dĂ„ Ă€r NOS sĂ„ Ă€r det ocksĂ„ förstĂ„eligt.
Terminologi Àr vÀldigt viktigt. UthÀmtad = köpt ny hos AD, dvs. första gÄngen den sÄldes. Annars Àr den ju bara köpt.
Okej. Ja det var ju lite komplext. Men tack för förtydligandet!Hela historien skrivs bak i trĂ„den 2022 nĂ€r jag köpte den. Och det var fler som köpte klockor frĂ„n AD efter mig. Visst, det Ă€r inte vanligt att fĂ„ köpa en ânyâ klocka som nu Ă€r 30Ă„r gammal. Den var nyservad och stĂ€mplades nĂ€r jag köpte den i butiken. SĂ„ det Ă€r vĂ€l en ny definition pĂ„ hyllvĂ€rmareAD hade en hel vĂ€gg med klockor frĂ„n 1990 och framtill 2022. @Limeee du köpte efter mig tex.
NOS, dÄ borde den vara helt orörd sedan 1995 och sÄld dÄ. DÀrför skrev jag inte sÄ.
Jag skulle sÀga stoppa och nollstÀll kronografen.Vet att jag tjatar, men vad ska man sÀga?
![]()
DÄ skymmer den ju logganJag skulle sÀga stoppa och nollstÀll kronografen.![]()
Grym!Vet att jag tjatar, men vad ska man sÀga?
![]()