Det Àr (tyvÀrr) precis vad jag sökteHar en grön men inget som Àr till salu, om du nu sökte det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr (tyvÀrr) precis vad jag sökteHar en grön men inget som Àr till salu, om du nu sökte det.
Vad menar du med vanlig service? UnderhÄllsservice, byte av boettpackningar, kontroll av gÄng, trycktest och rengöring av boett + lÀnk ligger pÄ 1820:-. Alla priser finns hÀr:Hej,
Vet nÄgon vad en "vanlig" service kostar pÄ en Breitling Superocean eller motsvarande modell frÄn ca: 2000 ?
Stort tack
Men de dÀr priserna Àr lÄngt ifrÄn verkligheten skulle jag sÀga.Vad menar du med vanlig service? UnderhÄllsservice, byte av boettpackningar, kontroll av gÄng, trycktest och rengöring av boett + lÀnk ligger pÄ 1820:-. Alla priser finns hÀr:
![]()
Service prices overview
Get an overview of all Breitling service prices. All prices & services are compiled transparently here .www.breitling.com
Det dÀr Àr de officiella priserna. Du kan begÀra att fÄ klockan i retur och betala 500:- för felsökning om det de kommer fram till inte passar.Men de dÀr priserna Àr lÄngt ifrÄn verkligheten skulle jag sÀga.
För att Breitling ska lĂ€mna garanti pĂ„ typ 2 Ă„r efter en âunderhĂ„llsserviceâ sĂ„ kommer dom vilja byta mĂ„nga(dyra) delar pĂ„ en klocka som Ă€r 25 Ă„r gammal
Tack för insiktenMen de dÀr priserna Àr lÄngt ifrÄn verkligheten skulle jag sÀga.
För att Breitling ska lĂ€mna garanti pĂ„ typ 2 Ă„r efter en âunderhĂ„llsserviceâ sĂ„ kommer dom vilja byta mĂ„nga(dyra) delar pĂ„ en klocka som Ă€r 25 Ă„r gammal
Hur kÀnns den lÀnken? Ser jÀkligt bekvÀm, Breitlings mesh Àr ju grymma.Vi tar det lugnt.![]()
Men de dÀr priserna Àr lÄngt ifrÄn verkligheten skulle jag sÀga.
Det stÄr ju lÄsjustering i första offerten sÄ spÀnnet ser det ut som att de skulle fixat. LÀnken Àr ett tillval likasÄ lÀderarmbandet men det Àr vÀl mer om man vill ha nytt. Men det Àr fortfarande lite konstigt med 13,5k för fullstÀndig service med tanke pÄ att standardpriset Àr 9420:- och byte av delar har de ju specificerat under underhÄllsservicen.![]()
Breitling Ă€r svindyra pĂ„ nu. Ăver 14 papp för en manuell kronograf. 12 mĂ„nader garanti ger de. Kan meddela att det var inget fel pĂ„ lĂ€nken heller. SpĂ€nnet knĂ€ppte inte som det skulle vilket Ă€r lĂ€tt att justera. DĂ„ föreslĂ„r de en helt ny lĂ€nk.
Jo, det syns ju att du startade kronografen bara för att kunna ta bilden utan skymd logga. Ev stoppade du den ocksÄ för att kunna ta bilden i lugn och roDÄ skymmer den ju loggan![]()
Absolut, var ngt Är sedan jag slÀppte snobberiet kring inhouse, sedan Àr jag tveksam till hur mkt faktiskt bÀttre de Àr, har haft 25-30 brattar, blandat inhouse/non inhouse - alla verk har gÄtt bra, och förutom servicen sÄ Àr ju sjÀlva inköpet sÄklart betydligt mer aptitligtMan drar öronen Ät sig nÀr man lÀser om servicepriser som nÀrmar sig ocker. Man undrar om det kommer att Àndra köpbeteendet för Breitling och liknande mÀrken? Jag menar, kommer det att uppstÄ en ökad efterfrÄgan pÄ Àldre Breitling som kan servas av andra urmakare Àn bara AD? HÄller man sig till de Àldre modellerna som har ETA-verk blir valmöjligheten större, eller sÄ kör man kvartsverk och lÀgger 40 kr var tredje Är pÄ ett nytt batteri. MÄnga av oss har flera klockor. Köper man inhouseverk fÄr man klart mindre pengar över till nya klockor.Jag har börjat blanda mina inköp utifrÄn driftskostnaden. Hur tÀnker ni andra kring det?
Den hÀr Colten Àr i princip gratis i drift.
![]()
Jag antar att det Àr sÄ för de flesta, att man vill testa inhouse och kÀnna att det Àr lite högre status. Jag har haft bÄde och pÄ mina Paneraier och de funkar bÄda varianterna. Jag föredrar ETA framför Selitta generellt. Min uppfattning Àr att ETA-verk (speciellt high Grade) Àr som traktorer som bara gÄr och gÄr medans Selitta kÀnns klart mer kÀnsliga. Möjligen gÄr en del igÄng pÄ verkets noggrannhet men det har aldrig varit viktigt för mig. GÄr klockan nÄgon minut fel efter nÄgra veckor sÄ stÀller jag den bara rÀtt. Om jag inte minns fel har Breitling flera kronograf-modeller med modifierade eta-verk. Jag vet inte hur en oberoende urmakare fixar sÄdana ocksÄ? Att frÄga om urmakaren ger garanti för tÀtheten brukar vara en viktig frÄga att stÀlla dÄ de kanske kan serva urverket men inte sÀtta in nya packningar. Bara man vet sÄ kan man anpassa sig. En badklocka frÄn förr behöver inte vara en badklocka 2025.Absolut, var ngt Är sedan jag slÀppte snobberiet kring inhouse, sedan Àr jag tveksam till hur mkt faktiskt bÀttre de Àr, har haft 25-30 brattar, blandat inhouse/non inhouse - alla verk har gÄtt bra, och förutom servicen sÄ Àr ju sjÀlva inköpet sÄklart betydligt mer aptitligt
Man kan ju undra nÀr dom skriver maximum prices nÀr man kollar hemsidan.![]()
Breitling Ă€r svindyra pĂ„ nu. Ăver 14 papp för en manuell kronograf. 12 mĂ„nader garanti ger de. Kan meddela att det var inget fel pĂ„ lĂ€nken heller. SpĂ€nnet knĂ€ppte inte som det skulle vilket Ă€r lĂ€tt att justera. DĂ„ föreslĂ„r de en helt ny lĂ€nk.
Hur kÀnns den lÀnken? Ser jÀkligt bekvÀm, Breitlings mesh Àr ju grymma.
Najs! Extra kul med de med olika logos kl 9. Vad Àr EAA-logon för nÄgot?Aerospace i dag (og nÊsten alle andre dage!). Super behageligt om sommeren.
![]()
Liiiten rÀttelse, 400kr efterfrÄgas för felsökning.Det dÀr Àr de officiella priserna. Du kan begÀra att fÄ klockan i retur och betala 500:- för felsökning om det de kommer fram till inte passar.
Ja jag skrev utifrÄn vad jag mindes. Men det stÄr pÄ prislistan.Liiiten rÀttelse, 400kr efterfrÄgas för felsökning.![]()
Tack för affĂ€ren!Liten men godâŠ
![]()
![]()
DitoTack för affÀren!