• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bra tips! Min bezel verkar onekligen ha överlevt Àven om den gulnat lite med Ären. Inga sprickor dock.

Ja, problemet Àr ju att jag har en vit/silver-fÀrgad klocka. Det gör att svarta band kommer se malplacerade ut... synd. Men nu har jag fler modeller att leta band frÄn sÄ toppen - tack. Jag ska lura pÄ det plast/canvas-bandet du tipsar om.
Ett annat alternativ hade ju varit att fÀrga bezeln med rit dye. Kanske fÀrga den svart. Har bara fÀrgat transparenta delar men det borde vÀl onekligen fungera lika bra med vanliga. Kostar ju inte sÄ mkt att pröva.

😍. Vet att jag Ă€r ”lite” jobbig 😉.
0E07D22D-C69C-4C98-9145-AD13011F1B27.jpeg

Hehe har suttit och kikat i denna trÄd nu en stund och fan vad man blev sugen pÄ en G-Shock hehe... Har ni nÄgra roliga tips pÄ modeller alternativt nÄgot ni vill sÀlja? Kanske inte Àr godkÀnt att frÄga efter försÀljning i trÄden?
Kör pĂ„ fyrkanterna GW-M5610, GW-B5600 eller GW-9400 till att börja med... För du kommer köpa flera 😁

Den bÀsta negativa!
Jag Àr snart 50 och har inga problem att lÀsa av tiden utan glasögon, oavsett ljusförhÄllandena dagtid. Displayen Àr skarp, siffrorna liiite tjockare Àn pÄ den klassiska vanliga DW-6900.
Det finns tvÄ modeller, BBA med resinband och BBN med natoband.
samma gÀller square DW-5600-bba / bbn.
Har en DW-5600-BBA och Ă€r mycket nöjd med displayen. Är denna jĂ€mförbar?

Kör pĂ„ fyrkanterna GW-M5610, GW-B5600 eller GW-9400 till att börja med... För du kommer köpa flera 😁
Skulle rekommendera en GW-9400 och en GW-M5610. Otroligt prisvÀrda. Du kan hitta det paret för runt 2000:- totalt (begagnat) om du har lite tur. DÄ fÄr du en skogsmulleklocka som Àr byggd som en pansarvagn med trippel sensor och en smidig square som funkar i de flesta andra tillfÀllena. BÀgge har solar och multiband. GW-9400 verkar dessutom ha oÀndligt med mod möjligheter.

Skulle rekommendera en GW-9400 och en GW-M5610. Otroligt prisvÀrda. Du kan hitta det paret för runt 2000:- totalt (begagnat) om du har lite tur. DÄ fÄr du en skogsmulleklocka som Àr byggd som en pansarvagn med trippel sensor och en smidig square som funkar i de flesta andra tillfÀllena. BÀgge har solar och multiband. GW-9400 verkar dessutom ha oÀndligt med mod möjligheter.
Ett sÄdant par skulle man ju i princip klara sig pÄ. Bli nöjd. Det vore det mest normala, men sÄdant Àr ingenting för oss :woot:

Vad Àr det för skillnad pÄ exempelvis GA-2100 och GA-2110?

Jag Àr ocksÄ lite förvirrad men jag tror att den enda skillnaden Àr att GA-2100 modellerna antingen har en pÄmÄlad bezel (t ex camo-mönster) eller har samma genomgÄende fÀrg som klockan i övrigt (t ex helsvart eller röd Casioak) medans GA-2110 modellerna har en "strukturerad" bezel i tvÄ lager som alltsÄ inte Àr pÄmÄlad.

Tillbaka
Topp