• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sommar = nytt armband till gwg1000
20180526_135430-01.jpeg

Jag har en frĂ„ga... Ljudet frĂ„n min G-Shock DW5600E nĂ€r jag vĂ€ljer mode eller aktiverar stoppuret eller vilken funktion som helst lĂ„ter ibland alldeles skrapigt. Som en dĂ„lig högtalare. Men sen Ă€r det som att det lĂ„ter bra igen om jag trycker flera gĂ„nger pĂ„ knapparna (blĂ€ddrar igenom funktionerna t ex). NĂ€stan som att den vill "vĂ€rma upp" lite innan den lĂ„ter bra igen. Är det...vanligt?

Jag har en frĂ„ga... Ljudet frĂ„n min G-Shock DW5600E nĂ€r jag vĂ€ljer mode eller aktiverar stoppuret eller vilken funktion som helst lĂ„ter ibland alldeles skrapigt. Som en dĂ„lig högtalare. Men sen Ă€r det som att det lĂ„ter bra igen om jag trycker flera gĂ„nger pĂ„ knapparna (blĂ€ddrar igenom funktionerna t ex). NĂ€stan som att den vill "vĂ€rma upp" lite innan den lĂ„ter bra igen. Är det...vanligt?
Min lÄter ocksÄ konstigt ibland. Trodde först att det var batteriet, men inte troligt dÄ det konstiga ljudet började för minst 12 mÄnader sedan.

@Laplander , cool avatar. Är det inte Rovdjurets egna digitala klocka frĂ„n Predator (1987) ? :blackalien:

Det blir lite off-topic men delvis klockrelaterat: Det Àr ett klipp frÄn gruppen The Police album Ghost in the machine. Frontfiguren Sting sportade gÀrna digitala klockor nÀr det var hett pÄ 80-talet och de konstiga digitala siffrorna förestÀller ansiktena av Andy Summers, Sting och Stewart Copeland. Det syns tydligare med lite fÀrg.
Stingklipp.jpg

Det blir lite off-topic men delvis klockrelaterat: Det Àr ett klipp frÄn gruppen The Police album Ghost in the machine. Frontfiguren Sting sportade gÀrna digitala klockor nÀr det var hett pÄ 80-talet och de konstiga digitala siffrorna förestÀller ansiktena av Andy Summers, Sting och Stewart Copeland. Det syns tydligare med lite fÀrg.
Stingklipp.jpg
Aha, intressant.
HÀr har vi en bild pÄ Rovdjurets digitala display:
pred.jpg

DÄ sÄ, dÄ behöver man ju inte hjÀlpa de som Àr sugna med onödiga inlÀgg.....
Det Ă€r vĂ€l alltid schysst att tipsa men nu har det ju kommit tvĂ„ batcher och fler lĂ€r komma hyfsat snart. Tror ”problemet” med att fĂ„ tag pĂ„ en snart Ă€r obefintligt. De finns hos KLM Hanssons i GBG ocksĂ„.

Jag passade pÄ att prova den men tyvÀrr sÄ bÀr den mycket större Àn vanliga squares och passar ej mina handleder... Riktigt shysst ÀndÄ dock men fÄr omförhandla mina planer pÄ att köpa en om den inte kommer med gummi i framtiden vilket jag dock tror kan se lite tokigt ut pÄ denna klocka.
Gummi lĂ€r gĂ„ att bestĂ€lla som ”reservdel”/tillbehör. Det finns ju gummi bĂ„de till Kolormodellen och till stĂ„lisen med negativ display.

Men Àr det inte ungefÀr samma mÄtt pÄ den dÀr blanka som de tidiga klassiska squaren? Det mÄste vara att man upplever den som otympligare för materialet eller Àr den lÀngre och högre? Annars Àr det nog bara en vanesak.

Men Àr det inte ungefÀr samma mÄtt pÄ den dÀr blanka som de tidiga klassiska squaren? Det mÄste vara att man upplever den som otympligare för materialet eller Àr den lÀngre och högre? Isf Àr det nog bara en vanesak.
Jag tyckte den var högre (lug-to-lug) Àn vanliga squares eftersom det Àr stora endlÀnkar som sticker ut frÄn boetten.

Jag tyckte den var högre (lug-to-lug) Àn vanliga squares eftersom det Àr stora endlÀnkar som sticker ut frÄn boetten.
Jaha det kanske det Àr. Undrar bara för det som uppgetts Àr ungefÀr samma som exempelvis min gamla DW-5200, ca 49mm, och den tycker jag Àr rÀtt behÀndig och jag har inga grova handleder. Men intrycket blir kanske ett annat av det blanka materialet ocksÄ.

Jaha det kanske det Àr. Undrar bara för det som uppgetts Àr ungefÀr samma som exempelvis min gamla DW-5200, ca 49mm, och den tycker jag Àr rÀtt behÀndig och jag har inga grova handleder. Men intrycket blir kanske ett annat av det blanka materialet ocksÄ.
Hoppas det Àr sÄ. Jag har planer pÄ att testa den igen. Vill sÄ gÀrna att den ska passa! ;)

Min lÄter ocksÄ konstigt ibland. Trodde först att det var batteriet, men inte troligt dÄ det konstiga ljudet började för minst 12 mÄnader sedan.

SÄ lÄter en av mina med. Jag öppnade upp, bytte batteri, rÀttade till grejjen som har kontakt med baklocket (som producerar ljudet). Sen lÀt det bra i nÄgra mÄnader... Nu har det börjat lÄta sÄdÀr igen. Jag har bara accepterat det. Oftast lÄter den ju normal ÀndÄ.

Jag har mÀtt gmw-b5000 och jÀmfört med gw-m5610 och dom Àr identiska i bezel. NÀr man böjer in lÀnken och mÀter ifrÄn den första lÀnkbiten som sticker ut Àr gmw-b5000 62mm och gw-m5610 61mm. Det enda stÀllet stÄlisen Àr större pÄ Àr höjden, pÄ grund av screwbacken.

Jag har mÀtt gmw-b5000 och jÀmfört med gw-m5610 och dom Àr identiska i bezel. NÀr man böjer in lÀnken och mÀter ifrÄn den första lÀnkbiten som sticker ut Àr gmw-b5000 62mm och gw-m5610 61mm. Det enda stÀllet stÄlisen Àr större pÄ Àr höjden, pÄ grund av screwbacken.
Tack. DÄ fÄr jag ge den en chans till!

Tillbaka
Topp