• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Yay or Nay?

207D1002-2BE2-4E72-95F8-EAC391646AC2.jpeg
Den Àr ju grym!

Byte till vit Square.
SĂ„ snygg.

Mycket bekvÀmt band ocksÄ. Hamnar visserligen mellan tvÄ hÄl men likvÀl Àr den vÀldigt bekvÀm. Kanske buktar den ut pÄ rÀtt stÀlle pÄ insidan och dÀrmed fixerar /hakar den sig fast bÀttre pÄ handleden?
För bandet i sig Àr inte speciellt mjukt jÀmfört med vanliga band som sitter pÄ squares Àven om den kÀnns annorlunda. En gÄta.

IMG_20210520_154924.jpg
IMG_20210520_154111.jpg
Vad heter denna, skulle nog kunna tÀnka mig en sÄn?

Det kan nog stÀmma! Har inte reflekterat tidigare kring huruvida antal veck skulle kunna pÄverka hur vÀl klockan sitter men jag tror du Àr inne pÄ rÀtt spÄr. :)
Nu har jag inte kvar bandet sĂ„ jag kan testa, men det satt ett liknande pĂ„ gw-m5610bb vill jag minnas. "Glossy black ftw" tĂ€nkte jag nĂ€r den införskaffades. VĂ€l pĂ„ armen kĂ€ndes den som en kladdig lakritsbit đŸ€Ł Det vart modifiering Ă„ det grövsta med den, tror bara jag har modul/display kvar av alla delar 😈 Men jag vill ocksĂ„ minnas att den kĂ€ndes annorlunda pĂ„ armen...

Inget konkret Ànnu. Varken ev leveranstid eller pris.

Edit: den finns ju till rÀtt ok priser i Japan. Men med importkostnader sÄ Àr man vÀl över ett svenskt pris.
Grodan kostade ca 2000 kronor och ca 1500 extra innan den var i min hand.
Hade vÀl rÀknat med det men ÀndÄ....

NÀsta blir frÄn K&S, man ska ju aldrig Ängra sig men en och en annan svordom blev det nÀr den fina gwf-d1000 lÄg ute för nÀstan samma pris

Nu har jag inte kvar bandet sĂ„ jag kan testa, men det satt ett liknande pĂ„ gw-m5610bb vill jag minnas. "Glossy black ftw" tĂ€nkte jag nĂ€r den införskaffades. VĂ€l pĂ„ armen kĂ€ndes den som en kladdig lakritsbit đŸ€Ł Det vart modifiering Ă„ det grövsta med den, tror bara jag har modul/display kvar av alla delar 😈 Men jag vill ocksĂ„ minnas att den kĂ€ndes annorlunda pĂ„ armen...

Det mÄste ha varit ett annat band ÀndÄ. Min kÀnns aldrig kladdig.

NÀ, kÀndes Àr fel ord. Uppfattades. Det var matt pÄ insidan men högblankt pÄ utsidan tillsammans med bezel
Jag hade ocksÄ problem med högblanka bands utseende först. Att den satt sÄ bra gjordes att jag blev van vid det sen.
Nu har jag flera G-shocks som Àr blanka. Ja, lite feminin kÀnns det ju förstÄs. Men mÄnga hÀr rockar ju med rosa G-shocks, dÄ kan jag
vĂ€l klara nĂ„gra i högblanka.😁

Tillbaka
Topp