• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godmorgon!
1A3AAE8E-12E6-444F-ACFD-B0DDACCA6AAB.jpeg
Jag har sagt det tidigare och sĂ€ger det igen, det Ă€r natt 04:34 inte morgon
 😉

Ja den blev riktigt clean pÄ nÄgot sÀtt, bÀttre Àn visionen jag hade.
Lite sommarfrĂ€sch 😀.
Jag hade en sĂ„n dĂ€r en gĂ„ng, den fick sunburstmodulen frĂ„n 5035 till slut, blev sjuuukt najs men korkad som man Ă€r sĂ„ sĂ„ldes den đŸ˜„
Den skulle jag otroligt gÀrna ha tillbaka!

edit: Alltid roligare med bild 😊
A267051B-4EA4-4E4B-B309-485997ED0575.jpeg

Jag hade en sĂ„n dĂ€r en gĂ„ng, den fick sunburstmodulen frĂ„n 5035 till slut, blev sjuuukt najs men korkad som man Ă€r sĂ„ sĂ„ldes den đŸ˜„
Den skulle jag otroligt gÀrna ha tillbaka!

edit: Alltid roligare med bild 😊
A267051B-4EA4-4E4B-B309-485997ED0575.jpeg

Ja en mycket lyckad kombo 👍.
Man fĂ„r inte tĂ€nka sĂ„ mycket pĂ„ pjĂ€ser som har försvunnit, man blir ju smĂ„tt deprimerad đŸ€”. Hade sjĂ€lv en hög med squares som jag idiotiskt nog sĂ„lde....ja nu blev jag deprimerad đŸ€”đŸ˜łđŸ€•đŸ˜‚.

Borde vara samma som UK priser.
Screenshot_20220304-082228.jpg
Svenskt listpris pÄ denna Àr 39900kr

Undrar om de hade det priset hela tiden eller om de har sÀnkt till £2500. Tittar man pÄ TVA sÄ lÄg den pÄ £1480 (ca. 19000kr).

Enligt Forex valuta lÄg pundet pÄ 13,8 sÄ strax under 35000kr Àr 2500pund sen lite extra moms och skatt pÄ det sÄ inte helt orimligt.
Runt 15% dyrare i Sverige.

Det ska bli intressant och se vad den landar pÄ.
Blir vÀl bara Globen som tar in den.:)
Det finns ett gÀng finska webbutiker som sÀkert tar in den ocksÄ. Med tanke pÄ hur hajpad den hÀr MRG-modellen Àr till skillnad frÄn föregÄende sÄ tror jag att den kommer ha en högre efterfrÄgan, högre produktion och lÀgre pris pÄ sikt.

Det Àr fortfarande Owgm som gÀller sÄ valet av klocka var inte svÄrt, den har inte lÀmnat min arm sen februari. Nu har Àr det dags för ytterligare en milstolpe i mitt klocknörderi, inlÀgg nr 1500 pÄ detta eminenta forum. DÄ passar jag pÄ att tillÀgna det denna hÀrliga Rangeman som sitter pÄ min arm. Dess fullstÀndiga namn Àr Casio G-Shock GW-9401KJ-3 Love the sea and the earth av 2015 Ärs modell. Den sportar en frÀsig kombination av grönt och gult resin och förutom alla sedvanliga features pÄ GW-9400 serien sÄ har denna Àven en tvÄtonsdisplay och en snygg liten bild som syns nÀr skÀrmen belyses. Trots att jag inte anvÀnder den sÄ mycket som jag skulle vilja göra, i vanliga fall, sÄ ligger den mig varmt om hjÀrtat. Nu lite bilder:
090BBF4E-F7C0-4AE7-AF18-E3007C175750.jpeg
0C6C9F8E-E43D-42D6-A9E8-1AB57E0EDE6A.jpeg
8CF5D3AC-079E-4262-8432-406520C08B54.jpeg

Jag vill skicka ett tack alla hÀrliga individer som finns i den hÀr trÄden, Àven i andra trÄdar men den hÀr Àr speciell, det Àr alltid kul att surfa in och lÀsa i G-ShocktrÄden!

Det finns ett gÀng finska webbutiker som sÀkert tar in den ocksÄ. Med tanke pÄ hur hajpad den hÀr MRG-modellen Àr till skillnad frÄn föregÄende sÄ tror jag att den kommer ha en högre efterfrÄgan, högre produktion och lÀgre pris pÄ sikt.
Blir sĂ€kert bra rabatter om man shoppar runt lite. TVA fick jag för 13' plus moms. TĂ€nk om man bor i HK. 🙂

Tillbaka
Topp