• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dags för batteriladdning. BÄde pÄ klocka och mig.
20220312_151353~2.JPG

Tillbaka frĂ„n fjĂ€llen, sista dagen igĂ„r gick dock inte som den skulle. Lillan föll andra Ă„ket, inte speciellt hĂ„rt, men benet brutet (om Ă€n pĂ„ ett ”bra” sĂ€tt enligt doktorn, syntes inte heller nĂ„got pĂ„ benet alls sĂ„ ingen skrĂ€ckskada som tur var) đŸ„ș Domen 4-6v i gips, men hon Ă€r positiv Ă€ndĂ„ ❀
6A8204A2-FA00-4A5A-A632-FBD3DA53CEDC.jpeg

LĂ€r bli en del vab framöver, hoppas fĂ„ rullstol pĂ„ tisdag och att vĂ„rvĂ€dret kommer. Sjukt att det hĂ€nde, tĂ€nker det hĂ€nder inte oss nĂ€r man Ă„ker. Hon lĂ€ngtar dock redan till nĂ€sta ggn sĂ„ verkar inte avskrĂ€ckt ⛷

Senast Àndrad:
Det hĂ€r projektet börjar kĂ€nnas övermĂ€ktigt.. Snart dags att ta in hantverkare, tiden rĂ€cker ju inte till 😬
AB24A371-AE14-45DE-85A4-5C47B6D97A06.jpeg
Ja, ta en hantverkare. Efter rot, med deras rabatter pÄ material, och med tanke pÄ att man vid försÀljning kvittar bort endel av den eventuella vinsten sÄ Àr det billiga timmar du gör. Sannolikt görs arbetet pÄ kortare tid och kanske(?) med ett bÀttre resultat.

Tjena allihop!

DĂ„ jag Ă€r relativt ny inom G-Shock vĂ€rlden skulle det vara perfekt om jag kunde fĂ„ lite guidning mot mitt nĂ€sta klockinköp 😀

Jag har kikat pÄ att eventuellt skaffa en GW-9400, though solar Àr ett mÄste men har Àven börjat fundera pÄ att slÄ pÄ stort och gÄ pÄ en GWG-2000, Àr dock lite orolig över storleken

Vad Àr era Äsikter kring dessa 2 klockor och vilken skulle ni vÀlja?

Tusen tack för ett grymt forum!

Tjena allihop!

DĂ„ jag Ă€r relativt ny inom G-Shock vĂ€rlden skulle det vara perfekt om jag kunde fĂ„ lite guidning mot mitt nĂ€sta klockinköp 😀

Jag har kikat pÄ att eventuellt skaffa en GW-9400, though solar Àr ett mÄste men har Àven börjat fundera pÄ att slÄ pÄ stort och gÄ pÄ en GWG-2000, Àr dock lite orolig över storleken

VĂ€lkommen in pĂ„ bĂ„de KS och i G-shocktrĂ„den 😀
Det dĂ€r Ă€r tvĂ„ grymt bra modeller du nĂ€mner👍
SÄ vilken du Àn vÀljer kommer du inte bli besviken.
Personligen hÄller jag Rangeman högt.
GWG-2000 har jag endast testat, men har 1000 och den bÀrs oxÄ riktigt skönt trots storleken.
Risken hĂ€r inne Ă€r att det kommer sluta med att du har minst en av varje😉

Senast Àndrad:
Tjena allihop!

Är ju ocksĂ„ en viss prisskillnad, Rangen kostar ju strax under 3' medan 2000 modellen gĂ„r ju pĂ„ det dubbla+

Tjena allihop!

Nu beror det ju pÄ ifall du Àr ute efter en massa funktioner. Men om du bara vill pröva pÄ en G-Shock sÄ mÄste man ju ÀndÄ rekommendera en klassisk square. GW-M5610 Àr ett bra insteg.

Senast Àndrad:
VĂ€lkommen in pĂ„ bĂ„de KS och i G-shocktrĂ„den 😀
Det dĂ€r Ă€r tvĂ„ grymt bra modeller du nĂ€mner👍
SÄ vilken du Àn vÀljer kommer du inte bli besviken.
Personligen hÄller jag Rangeman högt.
GWG-2000 har jag endast testat, men har 1000 och den bÀrs oxÄ riktigt skönt trots storleken.
Risken hĂ€r inne Ă€r att det kommer sluta med att du har minst en av varje😉
Tack! 😀

Hur upplever du att Rangeman bÀrs, den upplevs inte som klumpig? DÄ jag bor i en relativt liten stad sÄ finns det tyvÀrr ingen affÀr dÀr man prova dom.
Nu beror det ju pÄ ifall du Àr ute efter en massa funktioner. Men om du bara vill pröva pÄ en G-Shock sÄ mÄste man ju ÀndÄ rekommendera en klassisk square. GW-M5610 Àr ett bra insteg.

En square har jag ocksÄ kikat lite pÄ men dÄ har det varit stÄlmodellerna som varit intressanta.

Det Ă€r inte lĂ€tt att bestĂ€mma sig sĂ„ jag förstĂ„r att det Ă€r svĂ„rt att nöja sig med bara en 😉

God morgon trÄden :)
IMG_20220313_065855.jpg

Tack! 😀

Hur upplever du att Rangeman bÀrs, den upplevs inte som klumpig? DÄ jag bor i en relativt liten stad sÄ finns det tyvÀrr ingen affÀr dÀr man prova dom.

En square har jag ocksÄ kikat lite pÄ men dÄ har det varit stÄlmodellerna som varit intressanta.

Det Ă€r inte lĂ€tt att bestĂ€mma sig sĂ„ jag förstĂ„r att det Ă€r svĂ„rt att nöja sig med bara en 😉
Du mÀrker redan nu att du kommer villhöva ett gÀng G-shocks ;)
Men till frÄgan., Rangeman Àr i mina ögon en jÀkligt bekvÀm G trots sin lite större storlek. Den kÀnns smidigare Àn Mudmastern som Àr bÄde tyngre och mer större.
FunktionsmÀssigt har dom i stort sett samma.
Börja med en Rangeman och sen jobba dig uppÄt:)
Finns begagnade till bra priser, tex:

Tillbaka
Topp