• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PXL_20220314_071746885-01.jpeg

Kanske en enkel frÄga;
Vad skiljer "Fox Fire" frÄn "Illuminator"?

Olika namn för samma saker eller Àr det helt olika?

Tackar

Kanske en enkel frÄga;
Vad skiljer "Fox Fire" frÄn "Illuminator"?

Olika namn för samma saker eller Àr det helt olika?

Tackar
Korrekt uppfattat. Japanska vs internationella beteckningen. Det Ă€r sĂ„ledes minst 100 extra stilpoĂ€ng om du kör med Fox fire. đŸŠŠđŸ”„

"The term “fox fire” comes from the bluish-green bioluminescence created by certain species of fungi, and in this case it refers to the electroluminescent backlight of the watch."

Pling! "VĂ€lkommen till programmet Dagens i-landsproblem!"

Suck.. har jag gÄtt och fÄtt ngt hypeat som beater eller vad hÀnder hÀr?

Screenshot_20220314-125101.jpg

Har en gwx-5600wa enligt ovan som jag anvÀnder som beater. AnvÀnder ett svart eftermarknadsband, det vita ligger i ngt skÄp hÀrhemma.

TÀnkte sÀlja den för att prova annan klocka med nya u-modulen, men hur ska man lyckas prissÀtta nÄt sÄnt hÀr? Hur har ni gjort som rÄkat ut för samma? Tradera? Kan man se faktiska slutpriser pÄ ebay eller annan site?

Tack 🙏

Har en gwx-5600wa enligt ovan som jag anvÀnder som beater. AnvÀnder ett svart eftermarknadsband, det vita ligger i ngt skÄp hÀrhemma.

TÀnkte sÀlja den för att prova annan klocka med nya u-modulen, men hur ska man lyckas prissÀtta nÄt sÄnt hÀr? Hur har ni gjort som rÄkat ut för samma? Tradera? Kan man se faktiska slutpriser pÄ ebay eller annan site?

Tack 🙏
MÄnga gÄnger Àr priserna pÄ e-bay eller chrono-24 i mitt tycke rena önskepriser. HÀr Àr en försÀljning pÄ KS. Förvisso frÄn 2020, men det Àr i alla fall indikativt. Annars kan Tratten vara ett bra alternativ

Tack 🙏
En sliten beater kanske Àr vÀrd 400-500:- med lite tur?
Jag sÄlde en i nyskick för 1000:- i höstas.

Tjena allihop!

DĂ„ jag Ă€r relativt ny inom G-Shock vĂ€rlden skulle det vara perfekt om jag kunde fĂ„ lite guidning mot mitt nĂ€sta klockinköp 😀

Jag har kikat pÄ att eventuellt skaffa en GW-9400, though solar Àr ett mÄste men har Àven börjat fundera pÄ att slÄ pÄ stort och gÄ pÄ en GWG-2000, Àr dock lite orolig över storleken

Vad Àr era Äsikter kring dessa 2 klockor och vilken skulle ni vÀlja?

Tusen tack för ett grymt forum!
Klart du ska ha en GW-9400. Svintuff och mycket pang för pengarna. SĂ€rskilt om man köper beggad. Finns ute pĂ„ annons pĂ„ köp och sĂ€lj hĂ€r. En av annonserna Ă€r min 😁

Klart du ska ha en GW-9400. Svintuff och mycket pang för pengarna. SĂ€rskilt om man köper beggad. Finns ute pĂ„ annons pĂ„ köp och sĂ€lj hĂ€r. En av annonserna Ă€r min 😁
Haha, precis din jag Àr sugen pÄ :D

Ett jÀdra oskick att bÄde den och nya U-modulerna har minuter som lÀgsta enhet i nedrÀkningstimern, men man kan inte fÄ allt :)

Nu vill ju jag för en gĂ„ng skull kapitalisera pĂ„ the mega hypez och casha in storkovan pĂ„ denna sĂ„ att jag kan köpa bĂ„de gw9400 och 5610U-squaren đŸ€‘ MĂ„ste bara hitta de mĂ€nniskorna som reddit pratar om som vill hosta upp 400 dolares för en vit surfarsquare.

Troligtvis dyker den upp pĂ„ K&S med ett premiumpĂ„slag pĂ„ en hundring 😁

MÄnga gÄnger Àr priserna pÄ e-bay eller chrono-24 i mitt tycke rena önskepriser. HÀr Àr en försÀljning pÄ KS. Förvisso frÄn 2020, men det Àr i alla fall indikativt. Annars kan Tratten vara ett bra alternativ

Det var sÀkert den jag köpte! :)

Haha, precis din jag Àr sugen pÄ :D

Ett jÀdra oskick att bÄde den och nya U-modulerna har minuter som lÀgsta enhet i nedrÀkningstimern, men man kan inte fÄ allt :)

Nu vill ju jag för en gĂ„ng skull kapitalisera pĂ„ the mega hypez och casha in storkovan pĂ„ denna sĂ„ att jag kan köpa bĂ„de gw9400 och 5610U-squaren đŸ€‘ MĂ„ste bara hitta de mĂ€nniskorna som reddit pratar om som vill hosta upp 400 dolares för en vit surfarsquare.

Troligtvis dyker den upp pĂ„ K&S med ett premiumpĂ„slag pĂ„ en hundring 😁
Ja, men straight to stoppur direkt frĂ„n tidsvisningen med ett knapptryck Ă€r smutt 😉

Tillbaka
Topp