• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fin! Dom banden kostar skjortan gissar jag?
Som @L&W skrev sÄ Àr de inte allt för dyra, men ett band och 2 bezles gick pÄ nÀstan 1000kr :) men gillar camot sÄ klart vÀrt de i mina ögon.

Finns att köpa hÀr. £51 plus moms kostar bandet.

SĂ€ger godnatt och Ă€r stolt över dagens steg đŸ˜đŸ„ł
IMG_20220424_230058.jpg
IMG_20220424_225851.jpg

Är det ngn vĂ€nlig sjĂ€l som har kunskaper om nedanstĂ„ende modell? VĂ€rd att ha i sin lilla samling?

Casio G-SHOCK GRAVITYMASTER GWR-B1000-1AER​

Bilagor

• A7B869ED-5E05-4159-A569-811AF2796E21.png
    A7B869ED-5E05-4159-A569-811AF2796E21.png
    71.7 KB · Visningar: 3
Är det ngn vĂ€nlig sjĂ€l som har kunskaper om nedanstĂ„ende modell? VĂ€rd att ha i sin lilla samling?

Casio G-SHOCK GRAVITYMASTER GWR-B1000-1AER

Jag har haft GWR-B1000-1A(1)ER. Den kÀnns vÀldigt premium, kÀnns och ser mycket bÀttre ut i verkligheten Àn pÄ bild tycker jag. Det Àr ju kolfiber och safirglas etc och den Àr vÀldigt lÀtt. Jag gillade ocksÄ att safirglaset var konkavt, det gav en fin effekt.
Den enda nackdelen som ocksÄ var anledningen till att jag sÄlde min var att kolfiber armbandet(motsv som pÄ GW-S5600 och mÄnga Mudmasters) var vÀldigt stelt/hÄrt och om jag inte spÀnnde bandet rÀtt hÄrt sÄ vinklades fÀstet sÄ det stack upp i handleden pÄ mig. Men om man trivs med att ha gummiarmband ganska tight Àr det nog inget problem alls, de var nog bara för att jag gillade att ha det ganska löst eller gillar lÀnkar generellt. Med ett annat armband hade det varit en keeper för mig.
Men generellt Àr det en kanon GS som kÀnns mycket lyxigare i verkligheten Àn den gör pÄ bild tycker jag.

Jag har haft GWR-B1000-1A(1)ER. Den kÀnns vÀldigt premium, kÀnns och ser mycket bÀttre ut i verkligheten Àn pÄ bild tycker jag. Det Àr ju kolfiber och safirglas etc och den Àr vÀldigt lÀtt. Jag gillade ocksÄ att safirglaset var konkavt, det gav en fin effekt.
Den enda nackdelen som ocksÄ var anledningen till att jag sÄlde min var att kolfiber armbandet(motsv som pÄ GW-S5600 och mÄnga Mudmasters) var vÀldigt stelt/hÄrt och om jag inte spÀnnde bandet rÀtt hÄrt sÄ vinklades fÀstet sÄ det stack upp i handleden pÄ mig. Men om man trivs med att ha gummiarmband ganska tight Àr det nog inget problem alls, de var nog bara för att jag gillade att ha det ganska löst eller gillar lÀnkar generellt. Med ett annat armband hade det varit en keeper för mig.
Men generellt Àr det en kanon GS som kÀnns mycket lyxigare i verkligheten Àn den gör pÄ bild tycker jag.
Tack för svar! Ja, den verkar ju onekligen premium. SĂ„ uttrycket ”Man fĂ„r vad man betalar för” gĂ€ller hĂ€r alltsĂ„? 🙂

Tack för svar! Ja, den verkar ju onekligen premium. SĂ„ uttrycket ”Man fĂ„r vad man betalar för” gĂ€ller hĂ€r alltsĂ„? 🙂
Ja det Àr definitivt ett steg upp. NÀstan motsv MTG fast i kolfiber istÀllet för metall. upp till ~7.5k hade jag nog sjÀlv betalat idag, 8.5k som den ligger pÄ Prisjakt idag Àr pÄ grÀnsen skulle jag sÀga.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp