• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Morgon, en ny dag med nya utmaningar.

PXL_20220518_080454073.jpg

Hur kunde jag slÀppa denna för 350 spÀnn för nÄgra Är sen, vill ju ha en sÄn nu

Var "ska" man börja med G-Shock? GW-5000 Àr vÀl den klassiska screwback-modellen? Sugen pÄ en square.
Verkar vara bra pris hos Klockmagasinet, 2700kr. Vad sÀgs?

Jag tycker att GW-5000u Ă€r en kanonmodell med solar och MB6✌! Sitter dĂ€rtill som en smĂ€ck för oss som inte har brottarhandleder. Bra pris pĂ„ den dĂ€r ocksĂ„! Det enda negativa tycker jag Ă€r att knapparna Ă€r lite smĂ„ och fippliga att hĂ„lla pĂ„ med. Ett jĂ€kla bra instegsval, skulle jag sĂ€ga 👍!

20220518_123257.jpg

💛💙đŸ‡ș🇩 đŸ–•đŸ‡·đŸ‡ș

Jag tycker att GW-5000u Ă€r en kanonmodell med solar och MB6✌! Sitter dĂ€rtill som en smĂ€ck för oss som inte har brottarhandleder. Bra pris pĂ„ den dĂ€r ocksĂ„! Det enda negativa tycker jag Ă€r att knapparna Ă€r lite smĂ„ och fippliga att hĂ„lla pĂ„ med. Ett jĂ€kla bra instegsval, skulle jag sĂ€ga 👍!

20220518_123257.jpg

💛💙đŸ‡ș🇩 đŸ–•đŸ‡·đŸ‡ș
@Psykel
Kolla Àven GW-B5600 och GW-M5610U :)
Samma funktioner förutom -BT pÄ 5610.

Var "ska" man börja med G-Shock? GW-5000 Àr vÀl den klassiska screwback-modellen? Sugen pÄ en square.
Verkar vara bra pris hos Klockmagasinet, 2700kr. Vad sÀgs?

Riktigt trevlig modell. Skruvad baksida ger bÀttre tyngd och kÀnsla Àn tex gw-5610. Bra pris ocksÄ.

20220518_123257.jpg

💛💙đŸ‡ș🇩 đŸ–•đŸ‡·đŸ‡ș
@Psykel
Kolla Àven GW-B5600 och GW-M5610U :)
Samma funktioner förutom -BT pÄ 5610.
Riktigt trevlig modell. Skruvad baksida ger bÀttre tyngd och kÀnsla Àn tex gw-5610. Bra pris ocksÄ.
5000 Àr vÀl lite mer premium och made in Japan jÀmfört med billigare 5600? Det tilltalar mig ocksÄ.
Blir nog att klicka hem en inom en snar framtid! Kan vara trevlig i sommar! Tack för input!

Är inte sĂ€ker pĂ„ om 5000U tillverkas i Japan.

Finns sÀkert fler som kan flika in, men hittade denna pÄ tratten som ska vara en GW-5000U-1ER (för europeiska marknaden antar jag, eftersom det finns en 1JF som verkar sÀljas i Japan).
484215023_0459315e-c6d9-4640-8529-e96934c667bb.jpg
Alla 5000 tillverkas i Japan och Àr identiska vad jag vet. Sen Àr boxarna mÀrkta olika beroende pÄ vilken marknad dom ska skeppas till.

Jag vet inte om dessa dykt upp i trÄden tidigare: "Iridescent Color Series".
irri.jpg
Info frÄn WUS-trÄd:
"G-Shock has unveiled, in order to put them on sale during the month of July, a new special series of models, five in total, called Iridescent Color Series...
It is not only a color of the prism that Casio has simply placed on it, but the gradation is given by a special color deposition treatment carried out on the glass, in fact it is the first time that G-Shock has done something like this, subjecting the entire surface of the glass to this type of treatment."

LÀnk till inlÀgget med mer info och bilder:
https://www.watchuseek.com/threads/g-shock-2022-leaks-rumors-thread.5369815/page-9#post-55100448

Klockbyte efter gym pass, slÀnger upp avslutaren
DSC_3073.JPG

Pumpa pĂ„ đŸ€“ Jag fick för mig göra totalt 100st armhĂ€vningar igĂ„r, men blev ju inte som för 20Ă„r sedan dĂ„ man kunde göra alla pĂ„ en ggn utan problem
 😅

Men har du Mudmaster pĂ„? Tyckte det var sjukt jobbigt att trĂ€na med en bulkig G 🙈

Tillbaka
Topp