• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Pumpa pĂ„ đŸ€“ Jag fick för mig göra totalt 100st armhĂ€vningar igĂ„r, men blev ju inte som för 20Ă„r sedan dĂ„ man kunde göra alla pĂ„ en ggn utan problem
 😅

Men har du Mudmaster pĂ„? Tyckte det var sjukt jobbigt att trĂ€na med en bulkig G 🙈
Hehe nÀ de va en gw 9400 pÄ dÀr fast andra armen.

Hehe nÀ de va en gw 9400 pÄ dÀr fast andra armen.

Försiktig med armhÀvningar. Flera som har förstört fÀstet dÀr pinsen sitter nÀr de stÄtt pÄ hÀnder, gjort armhÀvningar mm. TyvÀrr Àr det ett vÀlkÀnt problem att Casio har designat fÀstet fel och bryter du av den gÄr det inte att laga.

Min första G-shock och min första post i denna trÄden:

20220518_201501.jpg

✌

Jag vet inte om dessa dykt upp i trÄden tidigare: "Iridescent Color Series".
irri.jpg
Info frÄn WUS-trÄd:
"G-Shock has unveiled, in order to put them on sale during the month of July, a new special series of models, five in total, called Iridescent Color Series...
It is not only a color of the prism that Casio has simply placed on it, but the gradation is given by a special color deposition treatment carried out on the glass, in fact it is the first time that G-Shock has done something like this, subjecting the entire surface of the glass to this type of treatment."

LÀnk till inlÀgget med mer info och bilder:
https://www.watchuseek.com/threads/g-shock-2022-leaks-rumors-thread.5369815/page-9#post-55100448
Kanske ett fall av taskig översĂ€ttning men det menas alltsĂ„ att det Ă€r nĂ„gon typ av AR-belĂ€ggning? đŸ€”

Kanske ett fall av taskig översĂ€ttning men det menas alltsĂ„ att det Ă€r nĂ„gon typ av AR-belĂ€ggning? đŸ€”
"a special color deposition treatment carried out on the glass". ÅterstĂ„r att se om det Ă€r pĂ„ insidan, utsidan eller ingjutet i glaset? đŸ€·â€â™‚ïž
Det ska bli intressant att se hur dom ser ut pĂ„ riktiga fotografier sedan. Jag tycker den svarta squaren pĂ„ den hĂ€r bilden ser lite hĂ€rligt retro solglassig ut. Som tagen ur GTA "Vice City" eller nĂ„t. 😎
irri2.jpg

"a special color deposition treatment carried out on the glass". ÅterstĂ„r att se om det Ă€r pĂ„ insidan, utsidan eller ingjutet i glaset? đŸ€·â€â™‚ïž
Det ska bli intressant att se hur dom ser ut pĂ„ riktiga fotografier sedan. Jag tycker den svarta squaren pĂ„ den hĂ€r bilden ser lite hĂ€rligt retro solglassig ut. Som tagen ur GTA "Vice City" eller nĂ„t. 😎
irri2.jpg
Skeleton med regnbĂ„gsglas kĂ€nns som en given sommarhit! 👌

irri2.jpg
Behöver den fyrkanten till mina adidas.
Screenshot_20220518-233249.png

MÄste sÀga att bluetooth Àr riktigt anvÀndbart! TÀnkte först att det var lite av en gimmick, men har Àndrat mig helt. Den största fördelen för mig Àr att jag inte behöver ha klockan pÄ fönsterbrÀdan lÀngre (jag bor i tegelvilla och har inte tÀckning för MB6 nÄgon annanstans i huset). Eftersom den automatiskt synkar över bluetooth flera gÄnger dagligen kan jag istÀllet ha klockan pÄ nattduksbordet dÀr den hör hemma. Det Àr vÀldigt smidigt att bara kunna vippa pÄ klockan och sÄ tÀnds displayen automatiskt i fyra sekunder. Riktigt bra klocka detta! Kan verkligen rekommendera GW-B5600.

IMG_20220519_112056_edit_751235017043702.jpg

Tillbaka
Topp