• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

5035D pÄ pumpa.

5035P11w.jpg
Galning! Banan ska det ju vara!
DA38AA0E-F140-453C-93A3-0E6A90177C46.jpeg

Det Ă€r originalutförande: ”GW-9400CMJ-3 Men In Camouflage Rangeman - 2015 limited edition.”.
Som alla ltd ed sÄ Àr det oftast ett visst premium pÄ priset jmf med srandardmodellerna.
Att det föreligger ett visst premium kan jag ta, men trÄkigt nÀr största marknaderna för G-Shocks Àr USA, Kina, Hong Kong och Singapore eftersom man mÄste betala moms och straffavgifter Àven frÄn privatpersoner.

NĂ„n som sitter pĂ„ en GWF-1000 och GWF-D1000 som skulle kunna ta lite jĂ€mförelsebilder? Är intresserad hur mkt dom skiljer sig i storlek samt lĂ€ngden pĂ„ banden

@S.L kanske sitter pÄ nÄgon GWF-D1000?

Senast Àndrad:
NĂ„n som sitter pĂ„ en GWF-1000 och GWF-D1000 som skulle kunna ta lite jĂ€mförelsebilder? Är intresserad hur mkt dom skiljer sig i storlek samt lĂ€ngden pĂ„ banden

@S.L kanske sitter pÄ nÄgon GWF-D1000?
Gamla bilder som kanske inte hjÀlper sÄ mkt,

Tror bandlÀngd Àr rÀtt lika men kan kolla pÄ det senare.
D bÀr lite högre. BÄda Àr grymma.

Gamla bilder som kanske inte hjÀlper sÄ mkt,

Tror bandlÀngd Àr rÀtt lika men kan kolla pÄ det senare.
D bÀr lite högre. BÄda Àr grymma.

Grymt, tack! That’s it... MĂ„ste komplettera med en GWF-1000

Om nÄn sitter pÄ en och funderar pÄ att krÀnga sÄ hojta gÀrna till :)

För oss dagdrömmare, hur kÀnns MR-G kvalitétsmÀssigt? Hypad? Underskattad?
Underskattad av mig iaf.
Är ju fortfarande i ”smekmĂ„nads fasen” med denna men Ă€r absolut postivt överraskad av finish & kĂ€nsla. Det Ă€r definitivt en av de bekvĂ€maste klockor pĂ„ lĂ€nk som jag nĂ„gonsin Ă€gt. Den Ă€r inte liten men har kort ’lug-to-lug’ (bara ca 46mm) sĂ„ likt en Tuna bĂ€r den nĂ€ttare Ă€n vad yttermĂ„tten antyder. Jag Ă€r sĂ„ld pĂ„ konceptet och med lite tur hoppas jag snart kunna utöka MR-G familjen, tycker den nya modellen verkar riktigt intressant: https://gearpatrol.com/2018/10/19/gshock-mrg-mrg-g2000r-1a/

Underskattad av mig iaf.
Är ju fortfarande i ”smekmĂ„nads fasen” med denna men Ă€r absolut postivt överraskad av finish & kĂ€nsla. Det Ă€r definitivt en av de bekvĂ€maste klockor pĂ„ lĂ€nk som jag nĂ„gonsin Ă€gt. Den Ă€r inte liten men har kort ’lug-to-lug’ (bara ca 46mm) sĂ„ likt en Tuna bĂ€r den nĂ€ttare Ă€n vad yttermĂ„tten antyder. Jag Ă€r sĂ„ld pĂ„ konceptet och med lite tur hoppas jag snart kunna utöka MR-G familjen, tycker den nya modellen verkar riktigt intressant: https://gearpatrol.com/2018/10/19/gshock-mrg-mrg-g2000r-1a/

Ok, tack för input.
Jag har aldrig fÄtt klÀmma pÄ en MR-G men pÄ bild ser de ju vÀldigt tjusiga ut.
Hur skulle du ranka finishen och kÀnslan jÀmfört med andra klockor i liknande prisklass?
Kanske svÄrt att jÀmföra titan och ss men...

Ok, tack för input.
Jag har aldrig fÄtt klÀmma pÄ en MR-G men pÄ bild ser de ju vÀldigt tjusiga ut.
Hur skulle du ranka finishen och kÀnslan jÀmfört med andra klockor i liknande prisklass?
Kanske svÄrt att jÀmföra titan och ss men...
Om jag jÀmför den med tex en Breitling Avenger Seawolf (ocksÄ i Ti men förvisso Àldre modell) sÄ stÄr den sig bra tycker jag.
Mer komplex boett med mer vinklar/faser, likvĂ€rdigt viklĂ„s (föredrar dock lĂ„sfunktionen pĂ„ MR-G framför traditionellt ’fold-over’ som pĂ„ Breitling). Lysmassa Ă€r inte MR-G’ns starka sida men det förklaras ju av den kraftfulla manuellt aktiverade belysningsfunktionen. Tycker dock att det Ă€r roligt att den nya MR-G2000 modellen verkar ha fĂ„tt rejĂ€lt med vanlig lume ocksĂ„. NĂ„got som förvĂ„nade mig lite var att den inte Ă€r en screwback men det kanske finns nĂ„gon logik till varför Casio valt att göra det sĂ„?

EA30E224-C708-4DA0-98ED-0FA24998D9D0.jpeg
6FE05724-05F6-4139-9242-65A71182035C.jpeg
DE659F64-9790-4CFC-9E17-1008E3206A79.jpeg
7330E1E9-D878-43FF-A326-4F0F18E9D060.jpeg

Tillbaka
Topp