• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Daion

Panerai
2-Faktor
Varit sugen pĂ„ en GMW-B5000D-1 ett tag. Blev ju inte mindre sug efter att ha gĂ„tt med i det hĂ€r forumet... 😬😅
SĂ€nd över ett PM sĂ„ ordnar vi det om du vill. 😃

StĂ€mmer bra det! 👍😃

Lite av en allmÀn frÄgestÀllning...
Tycker ni jag ska hÄlla igen med "kvicka kommentarer" och istÀllet mer seriöst tala G-shocks i den mÄn jag kan det? Eller Àr det okej att skÀmta om det mesta?

Humor Àr ett viktigt inslag, men det kanske blir för mycket?

...har funderat över om det kanske blivit för mycket av det goda... đŸ€”
Gillar trÄdens anda precis som den Àr! Humor och trevlig (G)emenskap med god ton och hÀrlig anda! Tack till alla ni som bidrar till detta!
Är sĂ„ trevligt att kika in hĂ€r till er allihopa och lĂ€sa om allt som hĂ€nder samt se era fina klockor! 🙏😍
HĂ€r Ă€r alla lika vĂ€lkomna, nya som gamla rĂ€var, storsamlare och de som precis nosat pĂ„ sin första G och hittat hit, okunniga som kunniga. Det Ă€r det jag gillar sĂ„ mycket! Ett trevligt sĂ€tt och alla vĂ€lkomnas hjĂ€rtligt! đŸ€—đŸ˜

Jag vill gĂ€rna ha det som vi har det. Kul, hjĂ€rtligt och högt i tak, samtidigt som G-shock Ă€r huvudfokus. Den hĂ€r trĂ„den Ă€r anledningen till att jag Ă€r pĂ„ forumet iaf đŸ˜đŸ€©
HĂ„ller helt med! Det Ă€r denna trĂ„d som gör att jag kollar in dagligen! 👍😃

Kan inte mer Àn instÀmma.
Gillar likasÄ stÀmningen i trÄden, och inte minst den positiva och glada tonen.

Av de som svarat pÄ frÄgan sÄ Àr ju inriktningen entydig. HÄll topic nÄgorlunda, var varm i tonen och hÄll humorn levande!
DĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att köra pĂ„, tĂ€nker jag 😃

Senaste klockan in, för topic!
20220924_215232.jpg
InstĂ€mmer helt, kör pĂ„! 👍😍
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Okej, Ă„ter till RCVD-frĂ„gan pĂ„ en bluetoothmodul, för nu tog jag den jĂ€veln pĂ„ bar gĂ€rning đŸ€“

Min GMW-B5000MB har alltsÄ bluetooth aktiverat enligt fabriksinstÀllningarna och Àr kopplad till mobilen för att göra de initiala instÀllningar och för att kunna kolla batteriets status. Inget annat. SÄ den var alltsÄ connectad i torsdags nÀr den kom hem och inte sedan dess.

Jag vill ju hÀvda att den ÀndÄ gÄr över pÄ MB6 av sig sjÀlv Àven fast jag inte gÄr in och tar bort mobilkopplingen.

Nu ikvÀll efter tandborstningen sÄg jag detta:
0E10024F-AE85-4BAE-ADB2-1328BF25B4D4.jpeg

Den försöker synka via MB6. RCVD stÄr och blinkar hÀr alltsÄ.
Jag stĂ„r blixtstilla 😂 och efter nĂ„gra minuter:
22B099C6-28DC-4A6A-B850-ACA25EBB459E.jpeg

Voila! Den har synkat đŸ€©
Nu en halvtimme senare stÄr det fortfarande RCVD i displayen.

Men dÄ Àr frÄgan, varför gör det inte det nÀr jag vaknar pÄ morgonen?
Jag tror det Àr sÄhÀr:
C4497038-0633-43A7-80C7-0E7539538130.jpeg

Eftersom klockan ÀndÄ har en aktiv koppling mot mobilen sÄ försöker den koppla upp sig mot mobilen dessa fyra tillfÀllen, alltsÄ ca 06:30 imorn bitti. Men eftersom den inte kommer lyckas sÄ tar den det som en misslyckad synkning och dÀrmed försvinner RCVD.
Min klocka brukar ringa 06:50 dÀrav att jag aldrig ser RCVD tror jag.

StÄr ju ocksÄ att den vÀljer sjÀlv att gÄ över pÄ MB6 om den inte de lyckats nÄ mobilen pÄ de senaste 24 timmarna. Och sÄ rullar det pÄ sÄhÀr.

Sorry trĂ„den att jag inte kunde slĂ€ppa det, jag vill bara förstĂ„ hur det funkar đŸ€“đŸ™‚

Edit: nu 00:44 ser jag att det Àr borta, mÄste vara för att 00:30 AM passerat och den inte kunde koppla mot mobilen.

SĂ„dant fĂ„r mig att uppskatta enkelheten med en mekanisk klocka utan elektronik! 😄
Men jag gillar förstÄs G-shock ÀndÄ!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Morrn da!
StÀllde alarmet i vÀckningssyfte för första gÄngen pÄ en G-shock igÄr.
Idag frĂ„gar jag mig varför... Det hĂ€r med sovmorgon verkar inte vara nĂ„t för mig 😄
20220925_054913.jpg

En reflektion:
Jag blev rÀtt besviken första gÄngen jag höll i den hÀr modellen, GW-B5600BC-1BER, men jag fÄr allt tillstÄ att jag misstog mig pÄ innehÄllet i den. Lite som att förvÀnta sig att den gula matrÀtten som serveras ska vara kryddad med saffran, men sÄ Àr det istÀllet gurkmeja i den. Vilken initial besvikelse!
Men sÄ börjar man Àta ÀndÄ, och sÄ visar det sig efter ett tag att det var ju inte alls dumt.
Lite sÄ kÀnns det med den hÀr klockan.
Sen nÄgra Är tillbaka har jag börjat sova med klockan pÄ, för att enkelt kunna veta om det Àr dags att gÄ upp snart, eller inte. Klockor med lume funkar ibland bÀttre, ibland sÀmre. Men i regel Àr de med antingen stÄllÀnk, möjligen gummi alternativt lÀderband. Alla alternativen har gemensamt att de gÀrna klibbar fast i sÀngvÀrmen.
Shockarna med stark LED-belysning Àr för ljusa, man blir blÀndad, i synnerhet med autolÀget aktiverat. Jag vaknar till nÀr jag oavsiktligt tÀnder dem i sömnen.
Men den hÀr modellen, med sin plastlÀnk, den klibbar sÀllan, och blÀndas inte.
Dock Àr den olÀslig i skymning utan bakgrundsbelysningen aktiverad. Har aldrig kört med 4 sekunder belysning pÄ nÄgon klocka tidigare heller. Men pÄ denna modell Àr det perfekt.
SÄ pÄ sista raden inser jag att denna klocka nog kan vara den bÀsta kvÀllsklocka inklusive nattklocka jag har.

...det kan vara gott med gul mat Ă€ven fast det inte Ă€r saffran i 😁
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Morrn da!
StÀllde alarmet i vÀckningssyfte för första gÄngen pÄ en G-shock igÄr.
Idag frĂ„gar jag mig varför... Det hĂ€r med sovmorgon verkar inte vara nĂ„t för mig 😄
20220925_054913.jpg

En reflektion:
Jag blev rÀtt besviken första gÄngen jag höll i den hÀr modellen, GW-B5600BC-1BER, men jag fÄr allt tillstÄ att jag misstog mig pÄ innehÄllet i den. Lite som att förvÀnta sig att den gula matrÀtten som serveras ska vara kryddad med saffran, men sÄ Àr det istÀllet gurkmeja i den. Vilken initial besvikelse!
Men sÄ börjar man Àta ÀndÄ, och sÄ visar det sig efter ett tag att det var ju inte alls dumt.
Lite sÄ kÀnns det med den hÀr klockan.
Sen nÄgra Är tillbaka har jag börjat sova med klockan pÄ, för att enkelt kunna veta om det Àr dags att gÄ upp snart, eller inte. Klockor med lume funkar ibland bÀttre, ibland sÀmre. Men i regel Àr de med antingen stÄllÀnk, möjligen gummi alternativt lÀderband. Alla alternativen har gemensamt att de gÀrna klibbar fast i sÀngvÀrmen.
Shockarna med stark LED-belysning Àr för ljusa, man blir blÀndad, i synnerhet med autolÀget aktiverat. Jag vaknar till nÀr jag oavsiktligt tÀnder dem i sömnen.
Men den hÀr modellen, med sin plastlÀnk, den klibbar sÀllan, och blÀndas inte.
Dock Àr den olÀslig i skymning utan bakgrundsbelysningen aktiverad. Har aldrig kört med 4 sekunder belysning pÄ nÄgon klocka tidigare heller. Men pÄ denna modell Àr det perfekt.
SÄ pÄ sista raden inser jag att denna klocka nog kan vara den bÀsta kvÀllsklocka inklusive nattklocka jag har.

...det kan vara gott med gul mat Ă€ven fast det inte Ă€r saffran i 😁
Bra reflektion! Men pröva inte gul snö  😬😬😬😏
 

Writer136

Panerai
Haha sent svar :D den grÄsvarta squaren var rÀtt cool men tycker ofta nÀr det Àr "graffiti-inspirerat" som det blir rÀtt krystat. Hade förmodligen rÀckt med en tag pÄ bandet och tavlan om det var ett samarbete med nÄgon mÄlare. Men som sagt graffiti gör sig inte sÄ bra i litet format. Det ska vara stort och skitigt.
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Lite Lördags Madness.
IMG_20220924_195752.jpg
Ska du gÄ i terapi för att du inte gillar den ihoptryckta 2:an i 24h visning eller har du kastat in handduken? Blir det AM/PM livet ut nu?

Edit: Detta inlĂ€gg Ă€r sjĂ€lvfallet 100% ironi i enlighet med G-andan i trĂ„den. Min uppfattning Ă€r att @Urtyp Ă€r en hĂ€rlig lustigkurre med lite för platta handleder för att bĂ€ra stĂ„lisar som kan tackla den ”hĂ„rda” tonen.
 
Senast Àndrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Lite av en allmÀn frÄgestÀllning...
Tycker ni jag ska hÄlla igen med "kvicka kommentarer" och istÀllet mer seriöst tala G-shocks i den mÄn jag kan det? Eller Àr det okej att skÀmta om det mesta?

Humor Àr ett viktigt inslag, men det kanske blir för mycket?

...har funderat över om det kanske blivit för mycket av det goda... đŸ€”
Utan humorn i trÄden sÀljer jag mina G-Shocks! Kör pÄ och sluta fundera pÄ det!
 

Brogin

Rolex
Lite av en allmÀn frÄgestÀllning...
Tycker ni jag ska hÄlla igen med "kvicka kommentarer" och istÀllet mer seriöst tala G-shocks i den mÄn jag kan det? Eller Àr det okej att skÀmta om det mesta?

Humor Àr ett viktigt inslag, men det kanske blir för mycket?

...har funderat över om det kanske blivit för mycket av det goda... đŸ€”
Hade det inte varit för G-trÄden sÄ hade jag stÀngt ner mitt KS-konto och ÄtergÄtt till mitt frimÀrks samlande.
DĂ€r fĂ„r man bĂ„de slicka och sĂ€tta pĂ„.... đŸ€”
Hoppas det Ă€r svar nog pĂ„ din frĂ„ga.😉
 

Jonte.L

Panerai
Hade det inte varit för G-trÄden sÄ hade jag stÀngt ner mitt KS-konto och ÄtergÄtt till mitt frimÀrks samlande.
DĂ€r fĂ„r man bĂ„de slicka och sĂ€tta pĂ„.... đŸ€”
Hoppas det Ă€r svar nog pĂ„ din frĂ„ga.😉
Har aldrig riktigt tĂ€nkt pĂ„ de fördelarna med frimĂ€rken đŸ€­
 
Topp