• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DSC_0956.JPG
Skall fiska upp min första G-shock i eftermiddag Àr tanken! :hungry:

Jaha, min annons blev raderad för att det saknas bild pÄ klockan. Nej, den Àr ju kvar i kartongen. Moderatorn kan vÀl messa mig att jag kan lÀgga in en bild istÀllet för att ta bort annonsen.
Men ska lÀgga in annonsen igen med en bild frÄn nÀtet. TÀnker att huvudorsaken med bild Àr vÀl att visa klockans skick, vilket inte behövs med en helt ny och ouppackad klocka. Men men sÄ Àr det...

Senast Àndrad:
Jaha, min annons blev raderad för att det saknas bild pÄ klockan. Nej, den Àr ju kvar i kartongen.
Men ska lÀgga in annonsen igen med en bild frÄn nÀtet. TÀnker att huvudorsaken med bild Àr vÀl att visa klockans skick, vilket inte behövs med en helt ny och ouppackad klocka. Men men sÄ Àr det...
Vilken var det den hÀr gÄngen?? Klocka alltsÄ.. :)

Vilken var det den hÀr gÄngen?? Klocka alltsÄ.. :)

G-SHOCK GW-9400-1ER. Satte in annonsen imorse. Och nu gÄr det inte att sÀtta in en ny annons. Det borde ju nollstÀllas om annonsen Àr borttagen. Ska jag behöva vÀnta tills imorgon bitti nu?...
Men: Àr det nÄn som vill ha den sÄ Àr det ju bara att messa mig, sÄ behöver jag inte sÀtta in annonsen pÄ nytt.

Jag har ett förslag:
1. SÀlj alla dina Shocks, men behÄll din absoluta favorit pÄ handleden.
2. Bjud @Roosterwife pĂ„ jordenrunt resa 👍😁👍
Mja mjÀ det var ju visserligen ett fint förslag.

Men nu tycker jag ju att jag klart och tydligt har givit uttryck för att vid tillfÀlle fÄ beundra @roosterman och @Roosterwife samlingar sÄ jag skulle nog föreslÄ att Àven jag, helt kostnadsfritt för mig, inkluderas i den bjudresan. Ser verkligen fram emot detta. PÄ förhand tack. :hungry: :hungry: :hungry:

Ps. Jag kan ta med en egen klocka. Ds.

Ah, till det extra revbenets förlovade land. Hint Ă„ker du off season Ă€r INTE ETT SKIT öppet. Man Ă€r nog mer vĂ€lkommen som ensam kille pĂ„ en swingersklubb Ă€n off seaseon pĂ„ Gotland. đŸ€”đŸ€Ș
:) Gotland vintertid Àr riktigt fint oxÄ.
Men visst fasen Àr det extra speciellt med antingen hojen, cabben eller Toppolan sommartid, att glida runt till smultornstÀllena dÀr ;)

OBS. Nu menar jag Gotland, inte swingersklubben 😁

Jaha, min annons blev raderad för att det saknas bild pÄ klockan. Nej, den Àr ju kvar i kartongen. Moderatorn kan vÀl messa mig att jag kan lÀgga in en bild istÀllet för att ta bort annonsen.
Men... seriöst alltsĂ„... den Ă€r ju liksom inte NIB om man tar av plasten. Kan man inte lĂ€gga in en bild pĂ„ en annan som illustration? Eller Ă€r de sĂ„ strikta/anala i tolkningen av reglerna? Är vĂ€l bara att sĂ€ga att retur Ă€r ok OM klockan skulle vara oacceptabel i förpackningen?

Men... seriöst alltsĂ„... den Ă€r ju liksom inte NIB om man tar av plasten. Kan man inte lĂ€gga in en bild pĂ„ en annan som illustration? Eller Ă€r de sĂ„ strikta/anala i tolkningen av reglerna? Är vĂ€l bara att sĂ€ga att retur Ă€r ok OM klockan skulle vara oacceptabel i förpackningen?

Ja, utgÄr frÄn att en lÄnad bild frÄn nÀtet mÄste rÀcka om det enda syftet hÀr Àr att visa modellen. Men de som Àr ute efter den modellen vet ju redan vilken klocka det Àr. Det Àr dessutom hur enkelt som helst att kopiera beteckningen och googla fram en bild pÄ den.

Ja, utgÄr frÄn att en lÄnad bild frÄn nÀtet mÄste rÀcka om det enda syftet hÀr Àr att visa modellen. Men de som Àr ute efter den modellen vet ju redan vilken klocka det Àr. Det Àr dessutom hur enkelt som helst att kopiera beteckningen och googla fram en bild pÄ den.
Jag tolkar det som att det rĂ€cker med en lĂ„nad bild men du kan ju bifoga en egen för sĂ€kerhets skull. 🙂
5) En sÀljes-/bytesannons skall innehÄlla bilder pÄ det aktuella objektet och en beskrivning av vad som sÀljs. Det gÄr Àven anvÀnda bilder pÄ ett likadant objekt som du vill sÀlja eller byta för att pÄvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgÄ vart bilden/bilderna kommer frÄn.

Inte för att vara nÀsvis, men det var just det, det Àr ju hur enkelt som helst att ta en annan bild istÀllet, om klockan Àr plastad.

Varför sÄ digital i tolkningen? DÀrför att regeln finns för att den behövs, om det ska vara en attraktiv sÀljsida. M a o slÀpper de pÄ kraven kommer det att komma drösvis med dÄliga annonser och uppmaningar att googla modeller. Helt sÀkert pÄ klockor som Àr "nÀstan nya" o s v. SÀljer vi gratis hÀr sÄ fÄr vi stÀlla upp pÄ de tÀmligen enkla regler som finns.
Jag tycker de generellt sett Àr bra.

SÄ pÄ't igen!

Jag tolkar det som att det rĂ€cker med en lĂ„nad bild men du kan ju bifoga en egen för sĂ€kerhets skull. 🙂

Ok. Jag kan ju dÄ bifoga en bild av min andra 9400 som jag anvÀnder(köpte 2).

@umeĂ„ac Fasen va bra att du skickade med lite mutor till @Roosterwife. 😁
Hon tog dom och gick👍
Tack för en snabb och smidig affĂ€r😀
IMG_20230109_170806.jpg

Sen damp det ju ner ytterligare en liten rackare 🙂
IMG_20230109_170519.jpg

IMG_20230109_170605.jpg

Kan sĂ€ga att det var damm och inte fĂ€rgstĂ€nk som det sĂ„g ut pĂ„ Tratten 👍
IMG_20230109_170542.jpg
Helt fantastiskt!

Men svĂ„rt att förstĂ„ hur man som sĂ€ljare kan vara sĂ„ lat att man lĂ€gger ut en klocka som Ă€r sĂ„ dammig att köparna sannolikt tar den för att vara full av fĂ€rgstĂ€nk (som man högst troligt inte vill) 😂

Grattis till ett bra köp!

Tillbaka
Topp