• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jaha, min annons blev raderad för att det saknas bild pÄ klockan. Nej, den Àr ju kvar i kartongen. Moderatorn kan vÀl messa mig att jag kan lÀgga in en bild istÀllet för att ta bort annonsen.
Men ska lÀgga in annonsen igen med en bild frÄn nÀtet. TÀnker att huvudorsaken med bild Àr vÀl att visa klockans skick, vilket inte behövs med en helt ny och ouppackad klocka. Men men sÄ Àr det...
- Öppna kartongen, stĂ€ll klockan i kartongen med plasten kvar. Det borde vĂ€l fungera bra?

Kul med en fin baksida pÄ klockan.
Undrar hur de tillverkar dessa. Kan det vara m h a gnistning mÄnntro? Eller Àr det laser?
20230109_145612.jpg

Tror du sparar tid och jobb pÄ att öppna kartongen och ta en bild pÄ den aktuella klockan (men kanske inte behöver öppna skyddsplasten), nÀr nÄgon bestÀmt sig kan det vara mycket petigt med vad som gÀller.

- Öppna kartongen, stĂ€ll klockan i kartongen med plasten kvar. Det borde vĂ€l fungera bra?

Har redan satt klockan fÀrdig att skickas i paket.
SÄ jag tar en bild av den andra jag anvÀnder och förklarar saken. HjÀlper inte det sÄ fÄr jag vÀl annonsera pÄ Blocket.

TyvÀrr tror jag inte det kommer rÀcka. Bilder i annonsen mÄste vara pÄ den aktuella klockan som skall sÀljas vill jag minnas.

Idiotregler i sÄ fall...men jag tolkar inte det sÄ utifrÄn detta:
5) En sÀljes-/bytesannons skall innehÄlla bilder pÄ det aktuella objektet och en beskrivning av vad som sÀljs. Det gÄr Àven anvÀnda bilder pÄ ett likadant objekt som du vill sÀlja eller byta för att pÄvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgÄ vart bilden/bilderna kommer frÄn.

@umeĂ„ac Fasen va bra att du skickade med lite mutor till @Roosterwife. 😁
Hon tog dom och gick👍
Tack för en snabb och smidig affĂ€r😀
IMG_20230109_170806.jpg

Sen damp det ju ner ytterligare en liten rackare 🙂
IMG_20230109_170519.jpg

IMG_20230109_170605.jpg

Kan sĂ€ga att det var damm och inte fĂ€rgstĂ€nk som det sĂ„g ut pĂ„ Tratten 👍
IMG_20230109_170542.jpg
Som nĂ„gon som sĂ„lde en Vostok Amphibia för ingenting dĂ„ "kronan inte satt fast ordentligt" nĂ€r man vred upp den/stĂ€llde klockan. 😅
Men visst, man har sĂ€kert sjĂ€lv sĂ„lt nĂ„n klocka till helt fel pris nĂ„n gĂ„ng... đŸ€”đŸ˜…

Fattar inte hur du orkar trĂ€na, sjukt imponerande. Jag har förvisso ibland ett rĂ€tt psykiskt (😅) pĂ„frestande jobb men inte nĂ€ra ens sĂ„ fysiskt som ditt och hittar alltid nĂ„gon bra ursĂ€kt att inte trĂ€na. Med det sagt gjorde mitt första besök pĂ„ gymmet nyss för i Ă„r och hoppas det blir fler 🙈

Fattar inte hur du orkar trĂ€na, sjukt imponerande. Jag har förvisso ibland ett rĂ€tt psykiskt (😅) pĂ„frestande jobb men inte nĂ€ra ens sĂ„ fysiskt som ditt och hittar alltid nĂ„gon bra ursĂ€kt att inte trĂ€na. Med det sagt gjorde mitt första besök pĂ„ gymmet nyss för i Ă„r och hoppas det blir fler 🙈
Har man ett hÄrt jobb mÄste man trÀna hÄrdare. Annars blir ju jobbet det tuffaste man har och dÄ Àr man alltid trött efter jobbet. :)

Jag har alltid sett fysisk trĂ€ning som en förutsĂ€ttning för att klara av ett psykiskt pĂ„frestande jobb. Att bara trötta ut den ena delen av kroppen blir aldrig bra i lĂ€ngden đŸ€“

Idiotregler i sÄ fall...men jag tolkar inte det sÄ utifrÄn detta:
5) En sÀljes-/bytesannons skall innehÄlla bilder pÄ det aktuella objektet och en beskrivning av vad som sÀljs. Det gÄr Àven anvÀnda bilder pÄ ett likadant objekt som du vill sÀlja eller byta för att pÄvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgÄ vart bilden/bilderna kommer frÄn.
Tycker det kĂ€nns svĂ„rtolkat. Jag tolkar det som att bilder pĂ„ den aktuella klockan som skall sĂ€ljs mĂ„ste finnas, samt att det gĂ„r bra att komplettera med bilder pĂ„ en likadan modell. TĂ€nker mig för att pĂ„visa detaljer som kanske Ă€r svĂ„rt att ta sjĂ€lv pĂ„ sin egen klocka, eller liknande. Blir enligt mig lite skevt om man kan sĂ€lja en klocka utan bilder pĂ„ den aktuella klockan med enbart ett par bilder frĂ„n nĂ€tet och en beskrivning av sin egen klocka. FörstĂ„r dock i ditt fall att du tycker det Ă€r irriterande dĂ„ den Ă€r helt ny och oanvĂ€nd. Testa och se vad som hĂ€nder đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

Tycker det kĂ€nns svĂ„rtolkat. Jag tolkar det som att bilder pĂ„ den aktuella klockan som skall sĂ€ljs mĂ„ste finnas, samt att det gĂ„r bra att komplettera med bilder pĂ„ en likadan modell. TĂ€nker mig för att pĂ„visa detaljer som kanske Ă€r svĂ„rt att ta sjĂ€lv pĂ„ sin egen klocka, eller liknande. Blir enligt mig lite skevt om man kan sĂ€lja en klocka utan bilder pĂ„ den aktuella klockan med enbart ett par bilder frĂ„n nĂ€tet och en beskrivning av sin egen klocka. FörstĂ„r dock i ditt fall att du tycker det Ă€r irriterande dĂ„ den Ă€r helt ny och oanvĂ€nd. Testa och se vad som hĂ€nder đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž
Verkligen. HÄller med dig. Kan tolkas pÄ bÄda sÀtten. Personligen skulle jag tveka en aning innan jag köpte en klocka som jag inte sett "korrekta" bilder pÄ. @Patric J jag tror din annons tjÀnar pÄ bilder pÄ den riktiga klockan. Tror inte du kommer Ängra dig om du packar upp den och klipper nÄgra bilder och sen packar ihop igen Àven om jag förstÄr att det kÀnns jobbigt.

Tröttar ut kroppen efter första dagen pÄ jobbet efter 10 mÄnader förÀldraledighet. Trött i knopp och kropp sover man gott! GWG1K brukar inte fÄ följa med ut i garagegymmet men rÄkade ha den pÄ mig nÀr jag kom ut sÄ han hÀnger vid sidlinjen, hejar pÄ och tar tid.

20230109_205843.jpg

@umeĂ„ac Fasen va bra att du skickade med lite mutor till @Roosterwife. 😁
Hon tog dom och gick👍
Tack för en snabb och smidig affĂ€r😀
IMG_20230109_170806.jpg

Sen damp det ju ner ytterligare en liten rackare 🙂
IMG_20230109_170519.jpg

IMG_20230109_170605.jpg

Kan sĂ€ga att det var damm och inte fĂ€rgstĂ€nk som det sĂ„g ut pĂ„ Tratten 👍
IMG_20230109_170542.jpg

Ah, hĂ€rligt 😊! Äntligen en brorsa frĂ„n en annan morsa i trĂ„den 👍! Tack sjĂ€lv för trevlig och smidig affĂ€r. Hoppas ni kommer att trivas tillsammans 🙂👋!

20230109_212945.jpg

Verkligen. HÄller med dig. Kan tolkas pÄ bÄda sÀtten. Personligen skulle jag tveka en aning innan jag köpte en klocka som jag inte sett "korrekta" bilder pÄ. @Patric J jag tror din annons tjÀnar pÄ bilder pÄ den riktiga klockan. Tror inte du kommer Ängra dig om du packar upp den och klipper nÄgra bilder och sen packar ihop igen Àven om jag förstÄr att det kÀnns jobbigt.

Jag tÀnker att det vore att likna vid att en handlare tar en bild av varje specifikt exemplar i sitt lager sÄ att man vet att det Àr exakt det exemplaret som Àr pÄ bilden som man fÄr hem. Ganska meningslöst nÀr det Àr en helt ny och oanvÀnd klocka.
Den enda skillnaden Àr att den mellanlandat hos mig, men eftersom jag inte ens rört den sÄ Àr det pÄ sÄ vis exakt samma sak som att den som köper den köpte direkt frÄn butiken...

Tillbaka
Topp