• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Åh en husdoktor!
Hur fÄr man tjockare handleder?
GĂ„ upp 10 kilo i vikt 😬
DSC_1703.JPG

SÄ har jag fÄtt ihop till 2 fulla boxar med G-shock!
Har funderat lite över hur jag ska sortera dem. Det naturliga Àr vÀl att placera klockor av samma serie bredvid varandra. Eller ska man placera dem efter fÀrg? Har försökt sortera efter fÀrg i samma serie. NÄvÀl, hÀr Àr dem. Inte de bÀsta bilderna men hÄll till godo.

20230208_200357.jpg

20230208_200511.jpg

Har funderat lite över hur jag ska sortera dem. Det naturliga Àr vÀl att placera klockor av samma serie bredvid varandra. Eller ska man placera dem efter fÀrg? Har försökt sortera efter fÀrg i samma serie. NÄvÀl, hÀr Àr dem. Inte de bÀsta bilderna men hÄll till godo.

20230208_200357.jpg

20230208_200511.jpg

MÀktig samling! Jag har sett att du gÄr och smÄköper ofta och mÄnga bÀckar smÄ. Trodde inte att din samling hade vÀxt sÄ fort!

MÀktig samling! Jag har sett att du gÄr och smÄköper ofta och mÄnga bÀckar smÄ. Trodde inte att din samling hade vÀxt sÄ fort!

Tack! Jo det har blivit i tÀt följd. Och tanken har förstÄs slagit mig: om jag hade vÀntat och sparat sÄ hade jag vid det hÀr laget kunnat haft en GS och Omega, eller en Rolex istÀllet. Inget fel med det, men denna mÄngfald Àr ju mycket roligare!

20230208_200357.jpg

20230208_200511.jpg
Vad Ă€r det för kul modell nĂ€st lĂ€ngst ut till vĂ€nster pĂ„ den nedre raden? 🙂 Det kanske bara Ă€r en synvilla men displayen ser ut att ha en orangeaktig ton?

Ja precis. Jag antar att det Àr en vanlig negativ display men den ser nÀstan fÀrgad ut.

Belysningen luras en del. Jag har anvÀnt tvÄ starka ficklampor plus vanliga takbelysningen i sovrummet och det blir lite konstigt iom de olika klockorna fÄr lite olika vinkel mot taket ocksÄ.
SÄ hÀr ser den ut pÄ en bÀttre bild.
Modellen heter GW-B5600SGZ-7JR.

Screenshot_20230208_205210_Gallery.jpg

Tillbaka
Topp