• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Grattis! riktigt fin, hoppas svenska AD's fÄr in snart ocksÄ. Men ditt pris va ju rÀtt rimligt iom att den ska kosta typ 4.3k rekommenderat hÀr.
Tackar! Ja, det var inte sĂ„ farligt med tanke pĂ„ att man kan fĂ„ den nu redan. Tror svenska AD's fĂ„r den andra halvan av maj. Det Ă€r nĂ€stan sĂ„ att jag vill köpa en till nĂ€r den kommer hit. 🙂

Lagom peng
IMG_2796.jpeg

Mycket kul i trÄden nu!
SjĂ€lv tillbringade vi gĂ„rdagskvĂ€llen hos dottern med sambo och hennes katter. Katter och MRG - det Ă€r riktig ”mĂ„-bra-stund” det! Klockan Ă€r med idag ocksĂ„, tyvĂ€rr inte katterna 🙂

IMG_2117.jpeg
IMG_2139.jpeg
IMG_2144.jpeg

Den dĂ€r Ă€r sĂ„ bra 😍 Suget har funnits varje dag sedan jag var inne och testade den.

Snyggt, grattis! Den ser verkligen bra ut! Tycker displayen fÄr den att kÀnnas mer balanserad och mindre blek Àn exempelvis GW-M5610.

Livsfarligt att hĂ€nga i denna trĂ„den! VĂ€cker sĂ„ mycket villhöver begĂ€r! đŸ„ș Den dĂ€r 40th anniversary Ă€r verkligen fin!

Om nÄgon hÀr tröttnat pÄ sin Ga2100 irridescent sÄ söker jag en! :)

Hopp, detta blev ingen rolig unboxing...

Började med att boxen hade fel modellnummer och det visade sig att boxen Àven innehöll den modellen. TyvÀrr inte den jag hade bestÀllt, utan hade vÀntat mig en GA-B2100-1A.

Chattade med Zalandos kundtjÀnst och nu mÄste jag returnera klockan innan jag kan bestÀlla "samma" klocka igen. DÀrefter mÄste jag kontakta dem för att bli kompenserad prisskillnaden mellan nu och dÄ jag först köpte den. SÄ ett riktigt trÄkigt supportÀrende utan nÄgon vidare lust att lösa problemet för en kund.

Men, nu har man fÄtt testa GBA-900, en modell jag inte ens visste fanns, och den imponerade inte sÀrskilt mycket. Synd att de inte kunde skickat nÄgot lite roligare!

IMG_4472.jpeg

IMG_4474.jpeg

Började med att boxen hade fel modellnummer och det visade sig att boxen Àven innehöll den modellen. TyvÀrr inte den jag hade bestÀllt, utan hade vÀntat mig en GA-B2100-1A.

Chattade med Zalandos kundtjÀnst och nu mÄste jag returnera klockan innan jag kan bestÀlla "samma" klocka igen. DÀrefter mÄste jag kontakta dem för att bli kompenserad prisskillnaden mellan nu och dÄ jag först köpte den. SÄ ett riktigt trÄkigt supportÀrende utan nÄgon vidare lust att lösa problemet för en kund.

Men, nu har man fÄtt testa GBA-900, en modell jag inte ens visste fanns, och den imponerade inte sÀrskilt mycket. Synd att de inte kunde skickat nÄgot lite roligare!

IMG_4472.jpeg

IMG_4474.jpeg
DĂ„ ska vi se jag kan förhöja stĂ€mningen i mina nya Zalando-kallingar sen. Eller tĂ€nk om de skickade ett gĂ€ng trosor istĂ€llet 😟 😂

IMG_4472.jpeg

IMG_4474.jpeg

Usch nÀ, sÄnt Àr sÄ trist. FÄ fel grejer och sen Àr de lite smÄfrÀcka nog att be en skicka tillbaka produkten först annars blir det inget. Inte nödvÀndigtvis klockor men mÄnga företag ber först om ursÀkt och sen skickar ut en ny och sen ber en att skicka tillbaka den gamla produkten i lugn och ro. Och sÄ fÄr man gÀrna kompensation. Ingen kompensation heller?

SÄ fick jag hem klockan jag oturligt nog för sent fick reda pÄ att den fanns för betydligt lÀgre pris hos en amerikansk handlare. Men sÄ Àr det, inte ids jag sörja mer över det. Det Àr ÀndÄ sÄ mÄnga klockor jag lyckats klicka hem pÄ rea.
Nu har jag bÄde den röda och gröna av den design som gÄr ut pÄ att klockan ska se smutsig ut. Speciellt den röda tror jag. Det ser precis ut som att man mekat i verkstaden och den blivit oljig.

20230503_172623.jpg

Varje exemplar av dessa modeller har ett unikt mönster. Denna rÄkar vara mörkare kring displayen Àn den Àr pÄ armbandet.

20230503_172521.jpg

Och sÄ justerad till svensk tid.

20230503_174226.jpg

Usch nÀ, sÄnt Àr sÄ trist. FÄ fel grejer och sen Àr de lite smÄfrÀcka nog att be en skicka tillbaka produkten först annars blir det inget. Inte nödvÀndigtvis klockor men mÄnga företag ber först om ursÀkt och sen skickar ut en ny och sen ber en att skicka tillbaka den gamla produkten i lugn och ro. Och sÄ fÄr man gÀrna kompensation. Ingen kompensation heller?
Exakt, har hÀnt mig tidigare frÄn andra företag och dÄ har det gÄtt till precis som du beskriver det. FrÄgade om kompensation men det fick man givetvis inte.

Tillbaka
Topp