• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Varje exemplar av denna modell har ett unikt mönster. Inget större problem med det. Men det stör mig lite att det Àr en stor skillnad mellan skalet och armbandet sÄ att det pÄ ena sidan blir en skarp kant i fÀrgnyans. Tycker de kunde ha försökt fÄ delarna att matcha bÀttre estetiskt vid monteringen.
Ska man bestÀlla en till och hoppas pÄ bÀttre tur?
Om inte annat finns ju möjlighet att dÄ byta ut delar sÄ att det kanske matchar.

20230504_074556.jpg

20230504_081318.jpg
Typiskt, som du sÀger fÀrgskillnaden borde ju ha kontrollerats vid montering. För det Àr vÀl sjÀlva meleringen som ska vara unik, inte nyansen pÄ fÀrgerna? Ett mÄndagsexemplar?

Varje exemplar av denna modell har ett unikt mönster. Inget större problem med det. Men det stör mig lite att det Àr en stor skillnad mellan skalet och armbandet sÄ att det pÄ ena sidan blir en skarp kant i fÀrgnyans. Tycker de kunde ha försökt fÄ delarna att matcha bÀttre estetiskt vid monteringen.
Om inte annat finns ju möjlighet att dÄ byta ut delar sÄ att det kanske matchar.

20230504_074556.jpg

20230504_081318.jpg
Den dÀr ser inte ok ut tycker jag. GÄr det att lÀmna tillbaka?

Borde se ut sÄhÀr.
s-l1600 (2).jpg

ddPpIRhL1662600756.jpg

Den dÀr ser inte ok ut tycker jag. GÄr det att lÀmna tillbaka?

Borde se ut sÄhÀr.
s-l1600 (2).jpg

ddPpIRhL1662600756.jpg

NÀstan en sömlös övergÄng mellan bezel och band.
Bezel och band ser ut att ha fÄtt "fÀrgbehandlingen" nÀr de suttit ihop i en enhet.
Tycker att @Patric J bild pÄ sin klocka indikerar att bezel / bandet Àr frÄn en annan klocka eller att fÀrgbehandlingen skett i separata tillfÀllen.

20230504_074556.jpg

20230504_081318.jpg

Hur ser fÀrgövergÄngen ut frÄn "G-shock" sidan? FrÄn "Protection" sidan ser den ju onekligen assymetrisk ut.

NÀstan en sömlös övergÄng mellan bezel och band.
Bezel och band ser ut att ha fÄtt "fÀrgbehandlingen" nÀr de suttit ihop i en enhet.
Tycker att @Patric J bild pÄ sin klocka indikerar att bezel / bandet Àr frÄn en annan klocka eller att fÀrgbehandlingen skett i separata tillfÀllen.
Ja, det ser onekligen ut som att den har fÄtt bezel frÄn en annan klocka.

Hur ser fÀrgövergÄngen ut frÄn "G-shock" sidan? FrÄn "Protection" sidan ser den ju onekligen assymetrisk ut.

Det ser bÀttre ut. Egentligen borde hela klockan se ut som den ljusa biten frÄn PROTECTION. Men det viktiga Àr att det inte ser ut som att en bit kommer frÄn ett annat exemplar. Vet inte hur det Àr, kanske bitarna tillverkas var för sig utan nÄgonnÀ matchning.

20230504_115244.jpg

Det ser bÀttre ut. Egentligen borde hela klockan se ut som den ljusa biten frÄn PROTECTION. Men det viktiga Àr att det inte ser ut som att en bit kommer frÄn ett annat exemplar. Vet inte hur det Àr, kanske bitarna tillverkas var för sig utan nÄgonnÀ matchning.

20230504_115244.jpg

ÖvergĂ„ngen pĂ„ den hĂ€r sidan ser ju mycket bĂ€ttre ut. Jag tror helt enkelt att fĂ€rgbehandlingen pĂ„ den andra sidan blev tokig.

Tillbaka
Topp