• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hur hĂ€nde det om man fĂ„r frĂ„ga? 😬😞
Det fÄr man absolut

Började klÀttra för att stötta sonen i höstas. BestÀmde mig för att börja jobba pÄ mer explosiva chins i gymmet. En övning jag haft som stapel i flera Är ( men strikta lÄngsamma) typ 3 ggr i veckan 5 set a 10 reps.
Sa knak...

Tydligen skall man vara försiktig med förÀndringar nÀr man fyller sÄ gammalt som jag...

Och tackar för hÀlsningar...

Senast Àndrad:
Runt 10 gram skulle jag tro.
@ironcastle
Lunch for Champions 😁
MĂ„ste tĂ€nka pĂ„ att matcha mat vs G-shock oxĂ„đŸ˜‰
IMG_20230517_113313.jpg

IMG_20230517_113318.jpg

Det fÄr man absolut

Började klÀttra för att stötta sonen i höstas. BestÀmde mig för att börja jobba pÄ mer explosiva chins i gymmet. En övning jag haft som stapel i flera Är ( men strikta lÄngsamma) typ 3 ggr i veckan 5 set a 10 reps.
Sa knak...

Tydligen skall man vara försiktig med förÀndringar nÀr man fyller sÄ gammalt som jag...

Och tackar för hÀlsningar...

Usch. Krya pÄ dig!
Är ocksĂ„ mkt noga med att inte köra för explosivt eller anvĂ€nda extremt lĂ„ngsam negativ fas i trĂ€ningen.
Plötsliga rörelser samtidigt dÀr det finns belastning Àr risky business har jag ocksÄ hört. Lee Priest, en av de grymmaste kroppsbyggaren, slet av sin biceps nÀr hans kopplade hund plötsligt rusade ivÀg och hussen försökte parera den. Finns Àven en hel del "farliga" gymövningar dÀr biceps riskerar att lossna.

On topic.
Snabb lunch. Gröt och proteinpulver, olja och tomater.

PXL_20230517_103156462.MV.jpg

Usch. Krya pÄ dig!
Är ocksĂ„ mkt noga med att inte köra för explosivt eller anvĂ€nda extremt lĂ„ngsam negativ fas i trĂ€ningen.
Plötsliga rörelser samtidigt dÀr det finns belastning Àr risky business har jag ocksÄ hört. Lee Priest, en av de grymmaste kroppsbyggaren, slet av sin biceps nÀr hans kopplade hund plötsligt rusade ivÀg och hussen försökte parera den. Finns Àven en hel del "farliga" gymövningar dÀr biceps riskerar att lossna.

On topic.
Snabb lunch. Gröt och proteinpulver, olja och tomater.

PXL_20230517_103156462.MV.jpg
Är lĂ„ngsam negativt farligt? 😬

Är lĂ„ngsam negativt farligt? 😬

Ja kan bli om du lassar pÄ med tunga vikter. Inte poppis hos muskler / senfÀsten att streta emot för mycket.

Snubben hÀr hade gjort tunga drop set med lÄngsamma negativa. Till slut ville bicepssenan inte vara med lÀngre.

Eller denna snubbe som kör vÀldigt tungt och lÄngsam negativ fas. Men man ser ju direkt att han kör för tungt. Ego stjÀlper mer Àn hjÀlper typ.

Fick hem min nya AW500 idag.
20230517_150316.jpg

20230517_150834.jpg

I grunden samma modell som jag körde i OWGM, fast med en lite andra fÀrger. Den ingÄr i en "music night Tokyo"-serie som gÄr i grönt och oranget. Jag tycker den Àr otroligt lÀcker. NÀr man fÄr den i handen ser det ut som om den har en vÀldigt mörk grön nyans, snarare Àn helt svart. En nackdel gentemot "originalvarianten" Àr att det kanske Àr nÄgot sÀmre lÀsbarhet pÄ denna (fast bara nÄgot, finns betydligt mer svÄrlÀsta klockor.)
EDIT: I dagsljuset ser det ut som att den Àr mörkgrÄ.

Senast Àndrad:
Ja kan bli om du lassar pÄ med tunga vikter. Inte poppis hos muskler / senfÀsten att streta emot för mycket.

Snubben hÀr hade gjort tunga drop set med lÄngsamma negativa. Till slut ville bicepssenan inte vara med lÀngre.

Eller denna snubbe som kör vÀldigt tungt och lÄngsam negativ fas. Men man ser ju direkt att han kör för tungt. Ego stjÀlper mer Àn hjÀlper typ.

Har sett den ena videon tidigare. Tror nog ÀndÄ dessa otÀcka bristningar Àr resultat av för hÄrd trÀning under lÄng tid sÄ att senor och fÀsten inte hunnit med att byggas upp eller ÄterhÀmta sig.
TÀnk pÄfrestningarna i armbrytning nÀr den ene partens arm Äker ned vÀldigt snabbt. Jo det hÀnder ju skador i armbrytning och vissa styrkesportare avrÄder helt frÄn det pÄ grund av skaderisken.
Men i övre videon med bÄda bicepsarna samtidigt, undrar hur mÄnga set han hade gjort nÀr det hÀnde? Kanske idiotmÄnga.

Förresten: jag har sjÀlv varit med om en sÄdan muskelbristning. För ca 25 Är sedan kom jag hem frÄn gymmet dÀr jag hade kört bl.a. biceps.
NÀr jag ska bÀra upp cykeln in i trappen med vÀnster arm och tar tag i övre ramdelen sÄ knakar det till i biceps och jag slÀpper cykeln.
DÀrefter se det ut som att vÀnster biceps Àr snett kapad, sÄg konstigt ut. Jag minns dock inte att det tog vÀldigt ont och efter ett antal veckor eller mÄnader var armen ÄterstÀlld.

Till saken hör hÀr att jag hade trÀnat biceps och dÀrefter nÀr armen blivit kall gjorde en relativt tung curl med cykeln. MisstÀnker att det inte hade hÀnt pÄ gymmet nÀr armen var varm.

Senast Àndrad:
Har sett den ena videon tidigare. Tror nog ÀndÄ dessa otÀcka bristningar Àr resultat av för hÄrd trÀning under lÄng tid sÄ att senor och fÀsten inte hunnit med att byggas upp eller ÄterhÀmta sig.
TÀnk pÄfrestningarna i armbrytning nÀr den ene partens arm Äker ned vÀldigt snabbt. Jo det hÀnder ju skador i armbrytning och vissa styrkesportare avrÄder helt frÄn det pÄ grund av skaderisken.
Men i övre videon med bÄda bicepsarna samtidigt, undrar hur mÄnga set han hade gjort nÀr det hÀnde? Kanske idiotmÄnga.

Ja, senor tar ju mycket lÀngre tid pÄ sig att bli starka jÀmfört med muskler. Dessutom, killen pÄ klipp nr 2 Àr ju uppenbarligen dopad sÄ skaderisken ökar ju Ànnu mer. Jag har iaf vÀldigt stor respekt för tunga vikter (tunga för mig alltsÄ).
Crossfit Àr sÀrskilt utsatt. DÄlig teknik med tunga vikter och pushar tills man nÀstan sÀckar ihop.

@roosterman - StyrketrÀning bör vara en aktivitet för alla.
Att investera i ens rörelseorgan ger utdelningar nÀr man Àr 80 bast.
TÀnk att kunna byta dÀck sjÀlv nÀr man Àr +80. ^^

Och för att ordna sÄ att det blir en mÀrklig on-topic - alla trÀnande har nytta av en g-shock, inte minst för att det ser coolt ut. Host.

Ja, senor tar ju mycket lÀngre tid pÄ sig att bli starka jÀmfört med muskler. Dessutom, killen pÄ klipp nr 2 Àr ju uppenbarligen dopad sÄ skaderisken ökar ju Ànnu mer. Jag har iaf vÀldigt stor respekt för tunga vikter (tunga för mig alltsÄ).
Crossfit Àr sÀrskilt utsatt. DÄlig teknik med tunga vikter och pushar tills man nÀstan sÀckar ihop.

@roosterman - StyrketrÀning bör vara en aktivitet för alla.
Att investera i ens rörelseorgan ger utdelningar nÀr man Àr 80 bast.
TÀnk att kunna byta dÀck sjÀlv nÀr man Àr +80. ^^

Och för att ordna sÄ att det blir en mÀrklig on-topic - alla trÀnande har nytta av en g-shock, inte minst för att det ser coolt ut. Host.

Jag lade till ett stycke efter att du citerade.

Tillbaka
Topp