• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

AngÄende batteribyte:

Behöver byta pÄ min GA1000, men jag vill minnas att ni smorde in packningen med nÄgot? Vad var det?
Köpte silkonfett pÄ Aliexpress. Kommer i en burk med tvÄ svampar som Àr mÀttade. Bara att lÀgga i packningen i burken och stÀnga locket, sen har man en prefekt smord packning. VÀldigt nöjd.

Edit: Den hÀr:

Sitter och vÀntar pÄ batteribyte pÄ ggb100 som passade pÄ att fÄ slut pÄ batteri samma dag som den sÄldes. KlÀmde lite pÄ en GWG-2000 1a3er (grönt band med vita visare) och fastÀn den i mitt tycke inte Àr lika snygg som 1a1er (blacked out) sÄ fÄr det bli ett byte. SÄ om nÄgon Àr sugen pÄ ett byte sÄ kommer det upp en annons snart.

SÀljaren trodde det skulle kosta runt en tusing+frakt att byta visare hos seiko men jag passar pÄ det.
Ja, det Ă€r nog lika bra att passa pĂ„ det eftersom det Ă€r en Casio 🙄

😂

TvĂ€tta-Toppola-G😀
IMG_20230728_193222.jpg

IMG_20230728_193236.jpg

De Àr de som gör den sÄ bra att den inte har vita visare i mitt tycke.
Jag Àr rÀtt chockad dÄ jag lider av en ögonsjukdom ser max 4 e raden pÄ syntavlan en bra dag, fick inte ens körkort och jag har haft jÀtte svÄrt med lÀsbarhet pÄ klockor.
Nu till poĂ€ngen, denna GWG Ă€r ju hur lĂ€tt som helst att lĂ€sa avđŸ€”
Den silvriga mrg n med koppar detaljer dĂ€remot den Ă€r hemsk att lĂ€sa av och den sĂ„ldes pga av att jag inte kunde se tiden, dĂ€r kan vi snacka fel val av visare 😼 jag kunde leta efter visarna bokstavligen, men de försvann i tavlan i subdialsen mm
Kombon ihĂ„liga visare och val av fĂ€rg pĂ„ topparna Ă€r anledningen av problemet pĂ„ den. Gwg2k har solida visare vilket Ă€r bra om man ser dĂ„ligt👍

MRG n jag syftar pÄ, pÄ bilder kan man se tiden men i verkligheten oerhört svÄrt
Screenshot_20230728-055931~2.png

Exakt sĂ„ den Ă€r grymđŸ’Ș👍
Jag sÄlde min av samma anledning - kanonlÀcker klocka men man vill ju se tiden ocksÄ...
20190702_145100_HDR.jpg

Ska slÀnga upp denna skönhet imorgon nÀr jag fÄr annonsera igen. Hade inte koll pÄ att man bara fÄr lÀgga upp en annons om dagen.

Mudman 9300CM i grÄtt camo med orangea inslag. Kör ett jays and kays bullbar pÄ den sÄ man kan skratcha sin bil och annat ordentligt.

Jag gillar fÀrgerna skarpt!

1000003119.jpg
1000003120.jpg

Kul att se dig Äterkommande tillbaka i trÄden!

DÄ kommer den naturliga frÄgan... vilken blir nÀsta G-shock? Du Àr ju en Äterfallsköpare, sÄ kanske en svart MR-G fyrkant?
I nulĂ€get lockar inte en titan fyrkant och inte nĂ„n Mrg heller. Panerai pam000 blir min "dyrare klocka" o hĂ„ller mig lite i mellan segmentet pĂ„ G-Shock. Vill ha ruggade klockor i jobbet👍

Tillbaka
Topp