• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DHL svÀngde förbi idag,
CFB11207-2D81-4587-A3C5-921BBD3BF42C.jpeg

(det Àr en fÀrgbild)

Den Àr snygg. Taktisk. Visst saknar den all form av lume pÄ timmarkeringarna?

Mudman Àr mindre och har solar, kompass.
Tack!

Har kollat lite och tror att trippelsensorn i Rangeman lockar mig mer Ă€n vad det borde med tanke pĂ„ hur ofta jag lĂ€r anvĂ€nda det. Jag Ă€r ju förtjust i negativ display, men det verkar bara finnas pĂ„ den gröna? NĂ€r jag googlar Rangeman fĂ„r jag upp fyra stycken olika pĂ„ casios sida. TvĂ„ varianter av 9400 (grön/svart) och tvĂ„ bluetooth-varianter. Men nĂ€r man har slentriankollat hĂ€r i trĂ„den innan sĂ„ vill jag minnas att jag sett flera olika varianter. Är det hemmamoddat eller limited editions som inte gĂ„r att fĂ„ tag i?

Tack!

Har kollat lite och tror att trippelsensorn i Rangeman lockar mig mer Ă€n vad det borde med tanke pĂ„ hur ofta jag lĂ€r anvĂ€nda det. Jag Ă€r ju förtjust i negativ display, men det verkar bara finnas pĂ„ den gröna? NĂ€r jag googlar Rangeman fĂ„r jag upp fyra stycken olika pĂ„ casios sida. TvĂ„ varianter av 9400 (grön/svart) och tvĂ„ bluetooth-varianter. Men nĂ€r man har slentriankollat hĂ€r i trĂ„den innan sĂ„ vill jag minnas att jag sett flera olika varianter. Är det hemmamoddat eller limited editions som inte gĂ„r att fĂ„ tag i?
71b-W2upK3L._UX342_.jpg

GW-9400BJ-1JF :)

Tack!

Den röda Àr en ltd ed frÄn 2014,

HĂ€r kan du se alla modeller:https://www.g-central.com/casio-g-shock-gw-9400-rangeman-all-models/

Men, men... gillade du inte den porriga bezeln och kolfiberbandet? SjÀlv kör jag GW5000 band till bÄde 5000 och 5610 men skulle gÀrna ha ett "vanligt" band i samma genomskinlighet som bezel till GW-S5600 :)

JodÄ, det Àr inte helt dumt men ville ha den klassiska looken. Dessutom gör den genomskinliga bezeln att man ser om det ligger vatten under och om det bildas luftbubblor. Mkt irriterande!

GW-B5600 Àr en mycket bra uppgradering.
Ju mer jag lÀser om den desto mer sugen blir jag.
B la har den unika funktioner som :

# Tidvisning i alla lÀgen (tror jag?)

#7-segment battery level indicator.
Ingen mer Ängest över att H plötsligt gÄr över till M
. HÀr kan man i nÀstan (haha) realtid se hur batteriet mÄr och förbereda laddning dÀrefter.

# LED - Super Illuminator with Full Auto light (2-seconds/4-seconds duration switching)

Och fading effekt! Plus att led drar mindre batteri Àn vanlig EL. De ökade frÄn vanligt förekommande 1,5 sek duration till upp till 4 sekunder!

# Days of the week in six languages.
Extra lull-lull som förgyller.

Hur Ă€r displayen jĂ€mfört med andra solar? Är den skarpare?

Min svarta all metal har en betydligt mer lÀsbar display Àn min GW-B5600BC. Betydligt Àr nÀstan en underdrift. Har ingen Àldre med negativ display.
Bluetooth Àr trevligt dÄ man kan stÀlla in alarm och pÄminnelser efter veckodag, perioder etc. som man vill.

Hej!
Har ingen g-shock men har blivit extremt sugen pÄ en nÀr jag nu tittat igenom denna trÄd!
Tycker de ”fyrkantiga” i stĂ„l Ă€r vĂ€ldigt fina. SĂ„ kom gĂ€rna med förslag pĂ„ modellnummer samt bild pĂ„ vad som kan passa :).
Budget <8000kr

Min svarta all metal har en betydligt mer lÀsbar display Àn min GW-B5600BC. Betydligt Àr nÀstan en underdrift. Har ingen Àldre med negativ display.
Bluetooth Àr trevligt dÄ man kan stÀlla in alarm och pÄminnelser efter veckodag, perioder etc. som man vill.

JasÄ Àr det olika i de bÄda? De har sett sÄ tydliga ut pÄ bild sÄ jag tog för givet det var samma med den nya displayen. Har funderat pÄ en sÄn dÀr GW-B5600BC-1 BER heter de tror jag...

Edit; STN var det ja. NÄn som vet om det blivit bekrÀftat om de har det eller ej?

Senast Àndrad:
B5600 shocks som Àr icke-stÄlisar har vÀl exakt samma modul som stÄlisarna? BÄde de med positiv display och negativ display.

Tillbaka
Topp