Nja, det Ă€r smĂ„ bitar och nĂ„gra mer Ă„t smulhĂ„llet. VĂ€rst Ă€r att det nog inte Ă€r komplett heller sĂ„ det blir en Mission impossible tyvĂ€rr att limma ihop.Ăr det typ smulor av den eller gĂ„r det att limma och laga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nja, det Ă€r smĂ„ bitar och nĂ„gra mer Ă„t smulhĂ„llet. VĂ€rst Ă€r att det nog inte Ă€r komplett heller sĂ„ det blir en Mission impossible tyvĂ€rr att limma ihop.Ăr det typ smulor av den eller gĂ„r det att limma och laga?
Nja, det Àr smÄ bitar och nÄgra mer Ät smulhÄllet. VÀrst Àr att det nog inte Àr komplett heller sÄ det blir en Mission impossible tyvÀrr att limma ihop.
ErkÀnn du gÄr runt sÄdÀr hemma!Idag Àr det synkning. GÄr ju mycket fortare nÀr det Àr dÄligt vÀder.
(Nej jag hade inte klockorna pÄ armen under synk)
![]()
TrÄkigt. Skalet frÄn Brasilien kanske t om hÄller högre kvalitét men... visst vore det fantastiskt om Casio slÀppte klockor med skal som passar vintage. Med moderna originalskal Àr det sÄpass illa passform att det Àr för tajt eller för löst? Eller Àr det knappsystemet som inte passar?
Riktigt bra samling.Idag Àr det synkning. GÄr ju mycket fortare nÀr det Àr dÄligt vÀder.
(Nej jag hade inte klockorna pÄ armen under synk)
![]()
Casiotillverkade vintageskal till vintage Casio vore nÄt att hoppas pÄ om de gick att köpa. Blev en bestÀllning.
Inte för det Àr nÄt större fel pÄ Brasilienskalet iofs men... har inte monterat det sjÀlv sÄ jag vet inte hur pass det passade att fÄ dit det. Sitter rÀtt bra tycker jag.
Tre(!)Passformen pÄ den brasilanska bezel/bandet Àr kanon. Det enda som jag (och mÄnga andra) har att gnÀll pÄ Àr texten pÄ bezel, den Àr för vit. Orginalet hade en mer silver/grÄ fÀrg.
Men dÄ det Àr snudd pÄ omöjligt att fÄ tag pÄ ett NOS set, och skulle man mot förmodan hitta ett sÄ kostar dom skjortan, sÄ Àr detta ett ypperligt alternativ!
Har i nulÀget 3st DW5600C pÄ vÀg in, alla dessa kommer fÄ ny brasiliansk kostym![]()
Ja!Tre(!)
Hur, nÀr, varför??!
Tre(!)
Hur, nÀr, varför??!
Imponerande.Har ju gjort iordning en 5600C 901. Dom tre som Àr pÄ vÀg Àr följande:
5600C 901 (denna Àr bortlovad till en polare efter jag har fixat den)
5600C 691
5600C 9CV 691
JÀkla bra. Hitta en grön Speed ocksÄDetta Àr 9CV, bilderna Àr stulna frÄn internet.
Verkar dock finns lite olika versioner av denna model, den jag har pÄ vÀg ser ut som den första bilden, dvs med CASIO som bryter av ramen
![]()
![]()
Har nÀmligen en DW5600EG-9V, kul att en vintage ocksÄ
![]()
Edit: HÄller pÄ för fullt att lÀsa pÄ om olika modelbeteckningar/versioner. Kan helt och hÄllet vara ute och cykla gÀllande det ovan. SÄ om nÄn har mer info/kunskap sÄ flik gÀrna in![]()
JÀkla bra. Hitta en grön Speed ocksÄ![]()
Mycket nöjd med min moddade GW-S5600. Band frÄn GW-5000 och bezel frÄn GW-M5610BC. Extra tack till @Fujoor för supporten!
![]()
Klart den Àr, tÀnk sjÀlv att smyga runt pÄ ett solrosplantage!Mudmaster "Wasp", a.k.a "Getingen" Àr ingen taktisk klocka!
![]()
Blev skitsnyggt!Mycket nöjd med min moddade GW-S5600. Band frÄn GW-5000 och bezel frÄn GW-M5610BC. Extra tack till @Fujoor för supporten!
![]()
Blev unik! Snyggt.
Blev skitsnyggt!
Tackar! En del kanske undrar varför jag inte köper en GW-5000 istÀllet men jag tycker denna blir lite coolare men titanet. Lite lÀttare och tunnare.
GW-5000 har du vÀl redan haft minst en gÄngTackar! En del kanske undrar varför jag inte köper en GW-5000 istÀllet men jag tycker denna blir lite coolare med titanet. Lite lÀttare och tunnare.
Tackar! En del kanske undrar varför jag inte köper en GW-5000 istÀllet men jag tycker denna blir lite coolare med titanet. Lite lÀttare och tunnare.
GW-5000 har du vÀl redan haft minst en gÄng
Det blev grymt snyggt!
HÀftigt! Hur ser baksidan ut? Möjlighet att ta bild?![]()
Funderar pÄ en Rangeman GE-9400-3ER men funderar pÄ om nÄgon annan kan passa mina behov. Kompass, solceller och radiosync Àr det som finns pÄ önskelistan, men gÀrna i en diskretare förpackning. Tror att en Rangeman kommer att se för aggressiv ut pÄ mig En kompetent vardagsbeater Àr jag ute efter!
NĂ„gon som har tips?