• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@Daion har en jĂ€kligt trevlig pjĂ€s pĂ„ Tratten som straxt gĂ„r ut😃
Screenshot_20230924_183632_com.tradera_edit_708537227379902.jpg

Edit. Ökade nĂ€stan 2k sista 15 sek😃
NĂ„gon blir glad! I kanonskick och jag gav 14300kr för den nĂ€r jag köpte den ny. Ganska ovanlig oxĂ„! đŸ€—

FĂ„r klura pĂ„ vilken som ska fĂ„ komma med i nĂ€sta lista oxĂ„, en D1000 eller nĂ„got annat. TĂ€nkte först en GW-5000U men gav bort den till brorsans grabb sĂ„ han inte skulle kĂ€nna sig utanför nĂ€r brorsan fick en Titansquare GMW-B5000 TCM av mig. 😃
Brorsan hade inte haft klocka pĂ„ över 20 Ă„r men nu har han denna dagligen. 😃

4367285D-0AF8-468E-8122-98D63A7A3ADF.jpeg

Senast Àndrad:
@ekke om man lÀser lite pÄ WUS sÄ ser man att ozon tillsammans med ett knippe andra fysiska Àmnen Àr, lÄt oss sÀga, mindre bra för resin. Det snackas om polyuretan (resin) och att det skadas av sÄvÀl UV-ljus som ozon och diverse annat. Förr led G-shock lovers av resin rot, det blev skört och tappade sina fina egenskaper det hade som nytt. Men det fenomenet verkar ha avtagit pÄ senare Är lÄter det som. Casio har vÀl helt enkelt agerat pÄ de problem som uppstÄtt tÀnker jag.

StÀllde en frÄga pÄ WUS, men dÀr fÄr man ju mest pucko-svar frÄn folk som ska göra sig roliga, sÄ det kÀnns dödfött.

DÀrför fÄr du vÀl ta pÄ dig de lÀrdes hatt och helt enkelt reda ut om det mÀrks nÄgon skillnad med dina ozonbehandlingar du givit den.

Har du mÀrkt nÄgon skillnad ö h t pÄ din klocka, förutom att lukten minskat? Om det Àr nÄt som ska hÀnda lÄter det som att det Àr bandet som blir stekt, inte boetten. SÄ det borde vÀl vara hyggligt lÀtt att identifiera förÀndring, i a f kortsiktig sÄdan, tÀnker jag.
Ah, tack för efterforskningar â˜șïžđŸ‘.
Jag Àr inte orolig för PUR-banden, skulle dÀremot inte köra nylonband. Alltför mÄnga verkar dra all plast över en kant, vilket i min vÀrld Àr helt galet. Jobbar med framtagning av produkter i plast och just materialval Àr inget man tar lÀtt pÄ. Och som du sÀger sÄ har man ju ÄtgÀrdat problematiken med "resin rot".
Har inte identifierat material i case Ă€nnu. Är mer orolig för det. Ska plocka isĂ€r och fĂ„ koll pĂ„ det innan jag kör en lĂ€ngre kur 😬

Men gĂ€llande kommentarer pĂ„ WUS sĂ„ litar jag mer pĂ„ min egen erfarenhet och efterforskningar đŸ€“

Edit:
Har inte mĂ€rkt nĂ„got pĂ„ min. Ännu.

Tillbaka
Topp