• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Var pÄ vÀg att ge upp i tisdags. Bilen ville inte starta nÀr jag skulle hem frÄn jobbet. Var inte batteriet dÄ vi provade startkablar, sÄ vi drog slutsatsen att startmotorn jag köpte pÄ skroten höll endast en mÄnad.

Dom hade dock fÄtt in startmotorer pÄ Biltema till min bil, sÄ jag köpte en dÀrifrÄn. SjÀlvklart sÄ passade den inte, dÄ hÄlen för bultarna till motorblocket var för smÄ. LÀmnade tillbaka den och chansade pÄ att skroten var villig att byta ut den dÄ den bara höll en mÄnad. Det gjorde dom och igÄr fick jag igÄng ÄbÀket igen

IMG_20230921_163618.jpg

Bonusbilder frÄn gÄrdagens veteranbiltrÀff
IMG_20230923_123335.jpg
IMG_20230923_123430.jpg
IMG_20230923_123447.jpg
IMG_20230923_130502.jpg

Var pÄ vÀg att ge upp i tisdags. Bilen ville inte starta nÀr jag skulle hem frÄn jobbet. Var inte batteriet dÄ vi provade startkablar, sÄ vi drog slutsatsen att startmotorn jag köpte pÄ skroten höll endast en mÄnad.

Dom hade dock fÄtt in startmotorer pÄ Biltema till min bil, sÄ jag köpte en dÀrifrÄn. SjÀlvklart sÄ passade den inte, dÄ hÄlen för bultarna till motorblocket var för smÄ. LÀmnade tillbaka den och chansade pÄ att skroten var villig att byta ut den dÄ den bara höll en mÄnad. Det gjorde dom och igÄr fick jag igÄng ÄbÀket igen

IMG_20230921_163618.jpg

Bonusbilder frÄn gÄrdagens veteranbiltrÀff
IMG_20230923_123335.jpg
IMG_20230923_123430.jpg
IMG_20230923_123447.jpg
IMG_20230923_130502.jpg
Trevliga bilder, och en lite rolig inledning av posten som gjorde att jag hoppades du fick igĂ„ng bilen genom att seriekoppla en G-shock med fördelaren đŸ€Ș

@ekke om man lÀser lite pÄ WUS sÄ ser man att ozon tillsammans med ett knippe andra fysiska Àmnen Àr, lÄt oss sÀga, mindre bra för resin. Det snackas om polyuretan (resin) och att det skadas av sÄvÀl UV-ljus som ozon och diverse annat. Förr led G-shock lovers av resin rot, det blev skört och tappade sina fina egenskaper det hade som nytt. Men det fenomenet verkar ha avtagit pÄ senare Är lÄter det som. Casio har vÀl helt enkelt agerat pÄ de problem som uppstÄtt tÀnker jag.

StÀllde en frÄga pÄ WUS, men dÀr fÄr man ju mest pucko-svar frÄn folk som ska göra sig roliga, sÄ det kÀnns dödfött.

DÀrför fÄr du vÀl ta pÄ dig de lÀrdes hatt och helt enkelt reda ut om det mÀrks nÄgon skillnad med dina ozonbehandlingar du givit den.

Har du mÀrkt nÄgon skillnad ö h t pÄ din klocka, förutom att lukten minskat? Om det Àr nÄt som ska hÀnda lÄter det som att det Àr bandet som blir stekt, inte boetten. SÄ det borde vÀl vara hyggligt lÀtt att identifiera förÀndring, i a f kortsiktig sÄdan, tÀnker jag.

Tillbaka
Topp