Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ett mycket bra val!
Haft en stÄlis tidigare. Men en sÄn hÀr eller iaf liknande hade jag pÄ 90-talet. Back to tje futureEtt mycket bra val!
Trevlig helg!
![]()
Mest klocka per krona?
![]()
![]()
![]()
SkÀrmdump pÄ denDet Àr den japanska motsvarigheten till den vanliga röda ramen, gw-m5610r heter den. Den har istÀllet orange ram och orange skÀrm. Detta kombinerat med band och bezel frÄn gw-m5610mr (men in rescue serien).
FrÄn
![]()
Till
![]()
Denna var tÀnkt för Dagens asiatiska klocka-trÄden men det hann bli nytt datum sÄ den fÄr hamna hÀr istÀllet sÄ jag inte blir refuserad igen. Formellt Àr den inte ens min lÀngre utan min frus...
Ytan pĂ„ den hĂ€r modellen Ă€r ganska speciell, sĂ€gs det. En infĂ€rgningsmetod som inte anvĂ€nts pĂ„ nĂ„gra andra modeller, Ă„tminstone inte nĂ€r den kom ut. Den har en matt yta, nĂ€stan aningen strĂ€v i strukturen. ĂndĂ„ kan den se sidenmatt/halvblank ut i vissa vinklar och ljus. Den hĂ€r bilden Ă€r representativ, kanske nĂ„got mörkare fĂ€rg för det mesta. Klurig men rolig att fotografera. Siffrorna skiftar mellan att vara nĂ€stan vita till nĂ€stan svarta.
Red Out, LE. Tror de fanns att köpa ganska kort tid? Men kanhÀnda finns de kvar nÄnstans...
![]()
Hehe... blir nog ingen försÀljning av den.En av de coolaste fÀrger de slÀppt. Displayen Àr ju sÄ unik den kan bli.
Ăr gummit rött rakt igenom? Diskussionen kanske har kommit upp tidigare i trĂ„den.
FrÄga din fru om den Àr sÀljbar.
Jag har sneglat pÄ den men rött passar inte alla.
Hehe... blir nog ingen försÀljning av den.
Det enda jag lÀst om infÀrgningen vad gÀller genomfÀrgat eller inte Àr att det var nÄn som strapen hade svartnat pÄ sidan dÀr spÀnnet nött. Om det var pÄ ytan eller nötning, spÀnnet liksom hÀllan och baklocket Àr svarta, framgick inte. En gissning Àr att det inte Àr genomfÀrgat.
SÄ hÀr skriver de pÄ casio-europe sÄg jag:Ah pÄ sÄ vis. Det borde inte vara sÄ svÄrt för dem att göra en genomfÀrgad klocka? Den vanliga svarta Àr vÀl inte naturfÀrgad?
Kan den förstÄs vara.den kan ju fortfarande vara genomfÀrgad röd, bara det att man anvÀnt en specialfÀrg utanpÄ.
kommer förmodligen inte bli Äldrad sÄ fint ÀndÄ antar jag. lite som glide serien mÄhÀnda?
Ser era fönster ocksÄ ut sÄhÀr vintertid? Efter ett bra tag i klocklÄda utan mycket anvÀndning sÄ behövs lite ny energi
![]()
den kan ju fortfarande vara genomfÀrgad röd, bara det att man anvÀnt en specialfÀrg utanpÄ.
kommer förmodligen inte bli Äldrad sÄ fint ÀndÄ antar jag. lite som glide serien mÄhÀnda?
GWF-D1000B har en mycket mer avancerad dykdator som aktiveras automatiskt av djupmÀtaren som inte alls finns pÄ GWF-1035F. D-1000B Àr ocksÄ nÄgot större men framför allt Àr remmen mycket lÀngre och pÄ grÀnsen till opraktisk till dagligt bruk. NB det Àr pÄ grÀnsen men ÀndÄ OK!Nyfiken frÄga som jag inte kunnat googla mig till avseende Frogman och skillnad pÄ modellbeteckningarna.
Vad skiljer egentligen mellan GWF-D1000B och GWF-1035F?
Det jag mer specifikt kollar pÄ Àr 35th Anniversary (D1000) och Magma Ocean (1035F).
Ditt proffs, tusen tack för input! Ăr den sĂ„ pass lĂ„ng sĂ„ det ser dumt ut med vanlig tröja till?GWF-D1000B har en mycket mer avancerad dykdator som aktiveras automatiskt av djupmĂ€taren som inte alls finns pĂ„ GWF-1035F. D-1000B Ă€r ocksĂ„ nĂ„got större men framför allt Ă€r remmen mycket lĂ€ngre och pĂ„ grĂ€nsen till opraktisk till dagligt bruk. NB det Ă€r pĂ„ grĂ€nsen men Ă€ndĂ„ OK!