• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hittade denna pÄ en supportsida hos Casio
Btw, mÄste frÄga.
Har en Àldre GW-M5610U-1 varpÄ jag böt batteri pÄ i somras, som nu pep till med LOW pÄ batterifronten. DÄ solljus inte direkt Àr en fÀrskvara den hÀr tiden pÄ Äret sÄ har jag en solarfire charger (tror jag den heter) som köptes frÄn amazon. Efter flera timmar har den fortfarande inte gÄtt till medium. Till high fattar jag att det tar tid, men hur lÄng tid?
Hittade denna pÄ en supportsida hos Casio. Ger i alla fall en indikation

IMG_9081.jpeg

OK, 14h senare under lampan och den Àr fortfarande pÄ low. HÄller klockan i sig pÄ att ge sig eller vad Àr nÀsta steg skulle ni sÀga? Batterier Àr som sagt bytt förra sommaren....
Klockan Àr vÀlanvÀnd och över 10 Är, kan det vara sÄ att sjÀlva solcellerna tagit skadad och gett sig? Provar och lÀgger den i fönstret under dagen sÄ fÄr vi se.

Bilagor

• IMG_2291.jpeg
    IMG_2291.jpeg
    488.2 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:
OK, 14h senare under lampan och den Àr fortfarande pÄ low. HÄller klockan i sig pÄ att ge sig eller vad Àr nÀsta steg skulle ni sÀga? Batterier Àr som sagt bytt förra sommaren....
Det lÄter onekligen som att den inte kan ladda lÀngre. Att ett nytt batteri drar ur Àr ju i sig inget konstigt, men att klockan inte kan ladda det Àr ett fel. I min vÀrld har du gjort det du kan.
Ser ut som ett ypperligt lÀge att skaffa en ny. Eller donatorklocka, men m t p vad en ny kostar Àr det vÀl inte sÄ mycket att fundera över?

Det lÄter onekligen som att den inte kan ladda lÀngre. Att ett nytt batteri drar ur Àr ju i sig inget konstigt, men att klockan inte kan ladda det Àr ett fel. I min vÀrld har du gjort det du kan.
Ser ut som ett ypperligt lÀge att skaffa en ny. Eller donatorklocka, men m t p vad en ny kostar Àr det vÀl inte sÄ mycket att fundera över?

Haha nej verkligen inte. FörvĂ„nad över att den har hĂ„llit sĂ„ lĂ€nge Ă€ndĂ„, den har ju varit med om lite....OĂ€ndliga poolbad och annan misshandel, tror jag glömde den utomhus en vinternatt ocksĂ„ 😄
FÄr se om ersÀttaren blir GW-B5600SL-5 eller SL-4

Btw, mÄste frÄga.
Har en Àldre GW-M5610U-1 varpÄ jag böt batteri pÄ i somras, som nu pep till med LOW pÄ batterifronten. DÄ solljus inte direkt Àr en fÀrskvara den hÀr tiden pÄ Äret sÄ har jag en solarfire charger (tror jag den heter) som köptes frÄn amazon. Efter flera timmar har den fortfarande inte gÄtt till medium. Till high fattar jag att det tar tid, men hur lÄng tid?
Kan du vÀlja hög/lÄg styrka pÄ laddaren?

OK, nu Ă€nnu konstigare. Flyttade den till ett fönster, och den hoppade upp till M i alla fall, inget direkt solljus Ă€n hĂ€r i Örebro kan jag lova. What the?
Eftersom man inte kan se procent utan bara fasta steg, kan det ju vara sÄ att du nÀstan trillat över till nÀsta steg, men inte riktigt.
Du fĂ„r vĂ€l ha lite mer is i magen dĂ„ 😁

Verkligen otippat. Produktplacering?
Kul ÀndÄ.
Jag hoppas det Ă€r som med Indybootsen i Indiana Jones. Egentligen skulle Harrison Ford ha ett par andra skor men han ville köra pĂ„ med sina bekvĂ€ma arbetsskor, han var ju snickare, som var ett par Alden kĂ€ngor. Det hjĂ€lpte ju lite pĂ„ försĂ€ljningen av den modellen 😃

Haha nej verkligen inte. FörvĂ„nad över att den har hĂ„llit sĂ„ lĂ€nge Ă€ndĂ„, den har ju varit med om lite....OĂ€ndliga poolbad och annan misshandel, tror jag glömde den utomhus en vinternatt ocksĂ„ 😄
FÄr se om ersÀttaren blir GW-B5600SL-5 eller SL-4
Kan varmt rekommendera SL-5😃 4 har jag ingen Ă€n 😉
IMG_20240322_095302.jpg

Jag hoppas det Ă€r som med Indybootsen i Indiana Jones. Egentligen skulle Harrison Ford ha ett par andra skor men han ville köra pĂ„ med sina bekvĂ€ma arbetsskor, han var ju snickare, som var ett par Alden kĂ€ngor. Det hjĂ€lpte ju lite pĂ„ försĂ€ljningen av den modellen 😃

Oh, dÀr ser man. Kul bakgrundshistoria. Visste ej.
Jag tror att Mr. Crowe insisterade pÄ att bÀra sin klocka. Han verkar vara en entusiast :

Tillbaka
Topp