• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

NÄgon som har koll pÄ var man kan fÄ tag pÄ ett CTL1616 batteri eller om det finns ekvivalenter som fungerar bra? Har hittat pÄ bukten men med frakt blir de flesta vÀldigt dyra. CousinsUK har bra pris om man ÀndÄ ska bestÀlla annat men de verkar inte skicka batterier internationellt vad det verkar!?

Fick hem denna lilla rackaren idag. Tackar alla i trÄden för inspirationen.
]
IMG_0544.JPG

Första intrycken sÄ kÀnns den kompakt och av hög kvalitet. Knapparna Àr mer lÀttryckta Àn jag förvÀntat mig. Bandet Àr bekvÀmt och inte onödigt lÄngt. Hittade dessutom ett hÄl som passar perfekt, brukar annars hamna mittemellan hÄl. Och sedan bilden togs har jag lyckats fÄ denatt synka.

]
IMG_0544.JPG

Första intrycken sÄ kÀnns den kompakt och av hög kvalitet. Knapparna Àr mer lÀttryckta Àn jag förvÀntat mig. Bandet Àr bekvÀmt och inte onödigt lÄngt. Hittade dessutom ett hÄl som passar perfekt, brukar annars hamna mittemellan hÄl. Och sedan bilden togs har jag lyckats fÄ denatt synka.
I min mening den bÀsta solarsynk 56xx klockan! ;)

]
IMG_0544.JPG

Tjusig! Vilken referens Àr detta?

Hmm... blev tvungen att googla för att komma ihÄg. GW-M5610-1ER.

Efter att ha luslÀst hela denna trÄden kom jag fram till att det Àr den som pÄminner mest om originalet.

Hej!

Jag Àr pÄ jakt efter min första G-shock, det Àr verkligen en djungel.
Vill ha en med visare som Àr radiokontrollerad, budget upp till 3K.
Skulle verkligen uppskatta tips, och en bra ÄterförsÀljare

]
IMG_0544.JPG

Skaffade nyligen en likadan. HÄller med om helhetsintrycket. Jag har nog lite "plattare" handled dock och tycker att vinkeln mellan klocka och armband Àr aningen brant. Annars sitter den fint. Hos mig har sen synkat alla nÀtter utom en och dÄ har jag haft den pÄ mig nÀr jag sover (har smÄbarn och mÄste kunna kolla av tiden enkelt flera ggr/natt...). Automatiska lysfunktionen nÀr man vrider armen Àr rolig.

DĂ„ var en gammal DW-8950 pĂ„ vĂ€g in. Saknar strap, sĂ„ det fĂ„r man fixa. NĂ„gra tips? Jag har sett bilder med skruvar pĂ„ utsidan av bandhornen, vilket saknas pĂ„ denna. NĂ„gon som har en likadan? Erfarenheter? Årtal?
DW 8950 I.jpg
DW 8950 II.jpg
Höll lite koll pÄ den dÀr auktionen. Grattis, kul att den hamnade pÄ forumet. Ser ju riktigt kaxig ut som den Àr, utan resin.
En av knapparna ser ut att ha fÄtt sig en smÀll, men det kanske inte Àr sÄ farligt.
Jag googlade lite pÄ modellen nÀr jag först sÄg annonsen, mest för att se hur den sÄg ut med resin. Har för mig att jag hittade nÄn trÄd pÄ WUS.

Har nyligen köp en Rangeman GW-9400, men gillar verkligen inte det polerade spÀnnet och bandhÄllaren. NÄgon som vet om man kan köpa borstade sÄdana nÄgonstans?
IMG_0191.JPG

IMG_0192.JPG

Den Ă€r grym! Är denna ref i samma storlek som en dw5600?
Jag skulle sĂ€ga att den Ă€r exakt lika stor. BĂ€rs nĂ„got skönare i min mening trots screwback pga det sköna bandet som omsluter handen vĂ€l. Även GLX serien Ă€r nog lika stora. Bara 5610 serien som Ă€r aningen mindre bĂ„de pĂ„ höjden och bredden.

Tillbaka
Topp