• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Farsan vill ha en G-shock men vÀgrar ha glajjor. Vilken skulle ni tipsa om som har stora siffror pÄ displayen?
Den hĂ€r! GBX-100 a.k.a. Gubbklockan. 😂
1000002727.jpg
 

Urtyp

Audemars
☕ + DW-5000C = Inga klagomĂ„l frĂ„n mig. 😅

Edit: Lika repig hand som glas pĂ„ klockan. đŸ˜ŒđŸ˜žđŸ˜ș
1000012314.jpg

Jag har definitivt en manly man pĂ„ handleden ikvĂ€ll. Brukar iofs identifiera sig som en hockey-puck emellanĂ„t. 😆🏒
1000012760.jpg

Kaffe och skridskobana frĂ„n 1983 - Mysigt! â˜ș
1000014185.jpg

Men hallĂ„Ă„Ă„, det visar sig att min fyrkant gĂ„tt med fel datum sedan skottĂ„rsdagen gjorde sitt besök i Ă„r. Modul 240 har ju ingen instĂ€llning för Ă„rtal samt att du  kan stĂ€lla dagnamnet individuellt.

Varför har ingen reagerat!!! Aaaaaaaaa, nu blir det retroaktiv OCD i fosterstĂ€llning utan sömn inatt. đŸ˜”â€đŸ’«đŸ˜”â˜ ïžđŸ’€
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Biltur igĂ„r hĂ€r pĂ„ Kreta. Åkte först till Falasserna, en av de mest kĂ€nda och populĂ€ra badstrĂ€nderna. PĂ„ vĂ€gen tillbaka stannade vi vid Tavronitisbron, kĂ€nd frĂ„n ett otĂ€ckt slag under andra vĂ€rldskriget. Tyskarna gjorde en stor luftlandsĂ€ttning för att försöka ta flygplatsen. Grekerna och de allierade var beredda pĂ„ det, sĂ„ det blev stora förluster pĂ„ bĂ„da sidor. I nĂ€rheten finns nu en tysk kyrkogĂ„rd dĂ€r de stupade tyska soldaterna begravdes sen, nĂ€rmast oĂ€ndliga rader med mestadels vĂ€ldigt unga mĂ€n. NĂ€r man gĂ„r pĂ„ bron fĂ„r man lite kĂ€nslan av hur fruktansvĂ€rt det mĂ„ste ha varit, kulhĂ„l och stora skador pĂ„ stĂ„lbalkarna vittnar om att det mĂ„ste varit nĂ€stan omöjligt att skydda sig.

IMG_7093.jpeg
IMG_7143.jpeg
 
Topp