• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Efter gymmet hÀmtmat.

1000004961.jpg

Senast Àndrad:
Dags för att göra inventeringslista till bokslutet
@Nygren
Fattar jag ju varför du har flera sÄna hÀr klockor, blir bara bÀttre och bÀttre hur mer man anvÀnder den. Den har ju fÄtt ganska mycket handledstid och smekmÄnaden Àr inte över
1000049070.jpg
I mitt tycke de bĂ€sta. Har bara tvĂ„ kvar i nulĂ€get, bĂ„da pĂ„ lĂ€nk. Börjar dock fĂ„ syndiga tankar om Frogman MRG, men runt 40k tar emot 😬

Halloj i stugorna.

Hur upplever alla ni som köpt DW5000R nyligen att era displayer Àr? Blir tveksam till köp dÄ fler och fler tycker att displayen Àr mjölkig/dimmig.

Se bilden nedan som ett exempel. 5000R till vÀnster och till höger Àr en 5000C frÄn 1983. Hittade bilden pÄ Reddit.

IMG_1875.jpeg

Halloj i stugorna.

Hur upplever alla ni som köpt DW5000R nyligen att era displayer Àr? Blir tveksam till köp dÄ fler och fler tycker att displayen Àr mjölkig/dimmig.

Se bilden nedan som ett exempel. 5000R till vÀnster och till höger Àr en 5000C frÄn 1983. Hittade bilden pÄ Reddit.

IMG_1875.jpeg

Jag blev lite besviken mÄste jag erkÀnna. Trodde den skulle ha skarpare kontrast. Displayen verkar vara vÀldigt beroende av betraktningsvinkeln. NÀr man har den pÄ vÀnstern och ser den lite nedifrÄn, frÄn sidan Àr den vÀldigt skarp och fin. Tittar man frÄn andra hÄllet blir den svagare men aldrig suddig.

Nu tÀnker jag inte pÄ det lÀngre och Àr jÀttenöjd med klockan som helhet.

Halloj i stugorna.

IMG_1875.jpeg
Den Àr rÀtt skarp vid normal anvÀndning. Den Àr mindre skarp frÄn visa vinklar men inte sÄ farligt tycker jag.
1000022666.jpg

Tillbaka
Topp