• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ny klocka & helg godis.
1000001390.jpg
1000001394.jpg

Den Àr byggd pÄ en gw9400- 3ER med 9400 blackout bezel.
9400 J carbon band.
Lcd frÄn 9400J 1ER
Blackout eye
Och Black sensor knapp frÄn 9430
Ett ordentligt ihopplock helt enkelt đŸ€Ż VĂ€ldigt ambitiöst men resultatet Ă€r ju ocksĂ„ dĂ€refter. Helt klart den snyggaste 9400 jag sett! Älskar detaljen med carbon-band.

FredagkvÀll. Softar framför TVn och tog fram finklockan.

1000004733.jpg

Men upptĂ€ckte en sak. Det har blivit ett mĂ€rke pĂ„ bezeln! đŸ˜±
Strax ovanför röda pricken. Vad ska jag göra?
GÄr det att putsa bort sÄ att det syns mindre?
Eller mĂ„ste jag köpa en ny? 😱

1000004737.jpg

SkÀmt Äsido. Det Àr bara att gilla lÀget. Det enda sÀtt en klocka kan förbli utan nÄgot enda anvÀndningsspÄr Àr att aldrig anvÀnda den. Men en klocka Àr inte som ett samlarmynt som förblir i ett plastskal. Den Àr till för att anvÀndas. Om det sÄ bara Àr för syns skull men den ska av och till sitta pÄ handleden.

Trevlig helg! đŸșđŸ„ł

Hej alla!

Gav vĂ„r yngste son en beggad GW-2310 I julklapp. Han var stolt som en tupp och jĂ€tteimpad över funktionerna. Det kan ha spelat in att jag ocksĂ„ sa att det var dags att byta barnklockan, en analog Gul Minimikro, till en "riktig" klocka. 😁

Bandet har dock sett bÀttre dar, se bilder.

Efter att ha slösurfat pÄ webben efter passande band snubblade jag över adaptrar som gör att man kan anvÀnda "vanliga" band och en idé föddes om ett kardborreband eller NATO i coola fÀrger. Resinbandet sitter inte helt bra pÄ hans smala handled - nÄgot han kommer att vÀxa in i förvisso, men om nÄgra Är. Nato eller kardborreband öppnar för mer justering i hans fall, nu.

Adaptrarna som passar DW-5600 ska tydligen funka Àven med GW-2310. Det var ocksÄ nÄt med att GW-2310 behöver en kurvad adapter, men Àr inte helt hundra pÄ vad det innebÀr.

Adaptrarna jag hittade verkar iaf mest finnas utomlands och utanför EU, inte helt optimalt map priser, frakt, ev tullar och adminavgifter.

Har nÄgon av er anvÀnt armbandsadaptrar för sin/a G-shock/ar? Funkar de bra?
Om ja, har ni isf en svensk kÀlla för dessa? För jag hittar iaf inga...

Tack pÄ förhand för tips, tankar och insikter!

Bilagor

• front-sida.jpg
    front-sida.jpg
    304.1 KB · Visningar: 2
  • IMG_20250116_180539.jpg
    IMG_20250116_180539.jpg
    1.5 MB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp