• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fick bli lite indiglo-G ikvĂ€ll 🙂
IMG_20250201_164744.jpg

MÀrkte igÄrkvÀll att auto-belysningen pÄ min GW-5000 slutat funka.:nailbiting:

Indikatorn pÄ displayen var aktiverad, belysningen tÀndes om man tröck pÄ knappen, men inget hÀnde nÀr man tippade upp klockan.
JÀmförde funktionen pÄ ett par andra Gs i samlingen och dom funkade felfritt. GW-5000 funkade dock ej. Testade i olika ljusförhÄllanden och mörker - ingen skillnad.

Testade till slut att dunka klockan, ganska hÄrt, nÄgra gÄnger mot handflatan. Först mot ena sidan och sen den andra.
Det fixade problemet och nu funkar den!👍:D👍

NÄgon annan i trÄden som varit med om samma sak? Att rörelsesensorn liksom kÀrvat fast?

Arkivbild för det Àr roligare med bilder:
gw5000_58.jpg

MÀrkte igÄrkvÀll att auto-belysningen pÄ min GW-5000 slutat funka.:nailbiting:

Testade till slut att dunka klockan, ganska hÄrt, nÄgra gÄnger mot handflatan. Först mot ena sidan och sen den andra.
Det fixade problemet och nu funkar den!👍:D👍

NÄgon annan i trÄden som varit med om samma sak? Att rörelsesensorn liksom kÀrvat fast?
Inte varit med om sjĂ€lv men det Ă€r ju en mekanisk funktion och lösningen Ă€r precis som du gjort. 😀👍

Det ska finnas ett diagnostik-mode för sensorn som jag inte har knapptryckningarna för i huvudet (sÄ att du kan se om den funkar korrekt Àven om det Àr för ljust).

"I believe it's a small ball bearing that rolls (I'm sure this is a simplist view of the actual mechanisms) & if not used, it tends to be "stck" in the off position. It usually doesn't take much more than swinging the watch & hitting your other hand with it to give the mechanism a bump in the right direction."

Senast Àndrad:
SÄ har det blivit söndag och efter ett par filmer pÄ Netflix sÄ kÀnner jag att det Àr lÀggdags. Funderade tidigare igÄr pÄ att byta till nÄgon av mina dressklockor men gillar denna sÄ mycket att den fÄtt sitta kvar oavbrutet sen jag fick hem den. Förutom nÀr jag sover och duschar.

1000005827.jpg

Sorry @Nygren skulle byta klocka i morse Men jag vet inte vad som har hÀnt nÄgot liknande som hÀnde med @Derix och Garmin fast jag med denna. Jag fÄr vÀl helt enkelt köra den tills jag totalledsnar.
Prov mjölkat pÄ morgonen nu klockar jag diskningen sÄ att det inte tempen sjunker för lÄgt dags för frukost strax
1000050436.jpg

Senast Àndrad:
SÄ har det blivit söndag och efter ett par filmer pÄ Netflix sÄ kÀnner jag att det Àr lÀggdags. Funderade tidigare igÄr pÄ att byta till nÄgon av mina dressklockor men gillar denna sÄ mycket att den fÄtt sitta kvar oavbrutet sen jag fick hem den. Förutom nÀr jag sover och duschar.

1000005827.jpg
Kul att kunna följa dina tankar kring denna 😊 Tycker verkligen om fĂ€rgen, den ser intressant ut i mĂ„nga olika ljus.

Tillbaka
Topp