• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God fredagsmorgon. HjĂ€rte-röd i dag ♄
1000014535.jpg

GW-9400 i tempererad inomhusmiljö.

Om det finns ngn stabil fullblodsentusiast dÀrute (@roosterman ?); en snabb slagning pÄ Skatteverkets hemsida under fliken Folkbokföring ger vid handen att 0 personer i Sverige heter Rangeman i efternamn. Inte ngn Mudman, Frogman eller Riseman heller för den delen, men det Àr ju pÄ ngt sÀtt mer förstÄeligt.

1000022562.jpg

Justerar data i min Squad DW-H5600.
Och upptÀcker först att det inte gÄr att backa i födelseÄr. Men om jag fortsÀtter att stÀlla in födelseÄr till framtiden sÄ uppfattar klockan det dock som fel och det "nollstÀlls" dÄ till 1992/1/1.
LÀngre tillbaka gÄr inte. Har provat att spara pÄ alltfrÄn 2026 till 2050 men den stÀlls dÄ in pÄ samma 1992/1/1.
Blir det samma för dig @dd_mange ?

1000006979.jpg

Och upptÀcker först att det inte gÄr att backa i födelseÄr. Men om jag fortsÀtter att stÀlla in födelseÄr till framtiden sÄ uppfattar klockan det dock som fel och det "nollstÀlls" dÄ till 1992/1/1.
LÀngre tillbaka gÄr inte. Har provat att spara pÄ alltfrÄn 2026 till 2050 men den stÀlls dÄ in pÄ samma 1992/1/1.

1000006979.jpg
StÀll in allt via appen istÀllet. Mycket enklare Àn att göra det i klockan.

1000006979.jpg

Gör det. I klockan kan man bara blÀddra framÄt och inte bakÄt. Riktigt jobbigt.

HĂ„ller med. VĂ€ldigt bökigt att göra allt i klockan. Testade för skojs skull nu. Den ger sig vid 2099, sen slĂ„r den om till 1900. SĂ„ det gĂ„r ju absolut att blĂ€ddra sig tillbaka, till glada 80 talet. t.ex, om man vill 😎
IMG_7681.jpeg

Senast Àndrad:
HĂ„ller med. VĂ€ldigt bökigt att göra allt i klockan. Testade för skojs skull nu. Den ger sig vid 2099, sen slĂ„r den om till 1900. SĂ„ det gĂ„r ju om man absolut vill att blĂ€ddra sig tillbaka, till glada 80 talet. t.ex, om man vill 😎
IMG_7681.jpeg

Oj, fattar! Man mÄste fortsÀtta trycka fram, inte spara före.
Och det gÄr inte att hÄlla inne knappen utan man mÄste trycka för varje steg.

GW-9400 i tempererad inomhusmiljö.

Om det finns ngn stabil fullblodsentusiast dÀrute (@roosterman ?); en snabb slagning pÄ Skatteverkets hemsida under fliken Folkbokföring ger vid handen att 0 personer i Sverige heter Rangeman i efternamn. Inte ngn Mudman, Frogman eller Riseman heller för den delen, men det Àr ju pÄ ngt sÀtt mer förstÄeligt.

1000022562.jpg
Haha, coolt att heta Rangeman Ă€ndĂ„, kunde jag leva med helt klart. Men kommer inte godkĂ€nnas, det Ă€r stenhĂ„rda regler om man ska ta ett helt nytt efternamn. trademarks, utlĂ€ndska namn, företagsnamn osv osv godtas ej. Kan vara sĂ„ löjligt att det lĂ„ter likt ett redan befintligt namn. NĂ€stan hopplöst att hitta pĂ„ ett helt nytt. đŸ€Šâ€â™‚ïž

Grymt snygg mod det dĂ€r förresten, blir sugen pĂ„ att skaffa en likadan. 😃 Hur upplevs det gula pĂ„ bezeln med det gula i klockan irl? Samma nyans?

Äntligen har jag lite tid till paketet. Det innehöll en G-7700! Lite finare Ă€n min förra, men fortfarande lite hĂ€rjad. Är inte helt sĂ„ld pĂ„ det estetiska om jag ska vara Ă€rlig, men modulen Ă€r vĂ€ldigt spĂ€nnande. MĂ„nga coola funktioner sĂ„som veckonummer och möjlighet att stĂ€lla alarm och signal enbart pĂ„ vardagar/helger etc.

Nu blir det spa đŸ§Œ

IMG_0730.jpeg

Tillbaka
Topp