• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_0463.jpeg

Ännu en kopia pĂ„ Tradera, gĂ„ in Ă„ anmĂ€l om ni har tid.
44c67aa0-7b9c-4d6a-8384-cffab0c1a08f.png
Nu Àr den uppe igen, men för en som inte Àr jÀtteinsatt vad Àr det som avslöjar att det Àr en fejk?

Senast Àndrad:
Nu Àr den uppe igen, men för en som inte Àr jÀtteinsatt vad Àr det som avslöjar att det Àr en fejk?

Baklocket Àr den stora avslöjaren. Det Àr liksom svullet och dÄligt prÀglat. Sen kan man se det pÄ hang tagen som har fel typsnitt. Tror Àven att plÄtburken Àr fel.

1000017165.png

Bild frÄn en Àkta pÄ Tradera.

1000017166.png

Bild pÄ fejken pÄ Tradera.

Baklocket Àr den stora avslöjaren. Det Àr liksom svullet och dÄligt prÀglat. Sen kan man se det pÄ hang tagen som har fel typsnitt. Tror Àven att plÄtburken Àr fel.

1000017165.png

Bild frÄn en Àkta pÄ Tradera.

1000017166.png

Bild pÄ fejken pÄ Tradera.
just den dÀr Àr jag lite osÀker pÄ, kan ju vara plastskyddet pÄ baksidan som gör att den ser helt kef ut.

dĂ€remot skulle jag ALDRIG köpa en klocka som nĂ„gon fotat med en potatis frĂ„n 1900-talet 👎

just den dÀr Àr jag lite osÀker pÄ, kan ju vara plastskyddet pÄ baksidan som gör att den ser helt kef ut.

dĂ€remot skulle jag ALDRIG köpa en klocka som nĂ„gon fotat med en potatis frĂ„n 1900-talet 👎
Kolla prÀglingen, framförallt bokstÀvernas relativa placering...

Edit: Skulle iofs kunna vara sÄ att modellen skulle kunnat vara tillverkad i tvÄ olika fabriker (Kina/Thailand) och man anvÀnt tvÄ olika verktyg för prÀglingen. MEN pÄ den som skulle kunna vara fejk sÄ syns inte heller de nedersta siffrorna som Àr svagt prÀglade...

Tillbaka
Topp